meidän naapuri imuroi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulle, joka väität ettet kuule imuroinnin ääniä muista asunnoista: mahdatko asua kerrostalossa? Jos kyllä, niin kerro nyt hemmetissä missä asut? Minäkin haluan moiseen paratiisiin, enpä nimittäin ole ennen kerrostalossa asunut jossa yläkerran asunnon äänet eivät alapuolella asuvalle kuuluisi!

Mä en ihan oikeesti tajua miten joku viittii valittaa tuommosesta. Jospa se naapuri on päässyt myöhään töistä, ja siksi vasta nyt siivoaa. Ja opettakaa ne lapsenne nukkumaan vaikka ääniä kuuluisikin, tai sitten muuttakaa johonkin mettään. Jos yöllä hiljaisuuden aikaan tietentahtoen pidetään meteliä, niin tottakai siitä voi valittaa, mutta muuten normaalit äänet kuuluu elämään, ja kaikilla kun ei aikataulut mene yksiin. Joku saattaa alottaa lauantai aamuna klo 9 remontin, kun toinen on tullut vasta aamulla töistä ja yrittää nukkua, mutta kun se vaan on opittava elämään niiden muiden kanssa, mikäli on kerrostalo asumisen valinnut!

niin ja mullakin on imuri seinässä ja imuroin varmaa keskimäärin 2kertaa päivässä pikaseen keittiö-olohuone aluetta kun muksu saa sotkua aikaan :D ja saatan imuroida siis jo aamupala aikaan eli n. klo 7-8.00 naapurit varmaa tykkää meistä :D Tosin muuta melua ei meiltä luulis kuuluvan. ei bileitä, lapsi menee jo klo.20.00 unille. nyt kun on yötä muualla päätin pestä perjantai-illan kunniaksi pyykkiä!!!

Minä imuroin usein klo 21 - 22... hiljaisuus alkaa klo 22. Ei vois vähempää kiinnostaa jonkun naapurin valitukset turhasta... muuttakoon muualle jos ei kestä kerrostalon normaaleja ääniä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä imuroin usein klo 21 - 22... hiljaisuus alkaa klo 22. Ei vois vähempää kiinnostaa jonkun naapurin valitukset turhasta... muuttakoon muualle jos ei kestä kerrostalon normaaleja ääniä.

sä ootkin outo :p

Alkuperäinen kirjoittaja oho!:
Sulle, joka väität ettet kuule imuroinnin ääniä muista asunnoista: mahdatko asua kerrostalossa? Jos kyllä, niin kerro nyt hemmetissä missä asut? Minäkin haluan moiseen paratiisiin, enpä nimittäin ole ennen kerrostalossa asunut jossa yläkerran asunnon äänet eivät alapuolella asuvalle kuuluisi!

Sori... Mä asun ylimmässä kerroksessa. Mutta eipä kuulu seinän takaakaan imurointia tai muutakaan kolinaa.

omakotitalo on paras vaihtoehto asumiselle kyllä,suosittelen :)

oma rauha eikä tarvi pelätä et joku metelöi,kolistelee tai imuroi..saa nukkua yöt rauhassa.

Meillä kuulu paperin kahina naapuri kämpästä, okei asuinne pahvitaloissa. Kiitos opiskelija-asunnot :(

Alkuperäinen kirjoittaja omakotitalo paras:
omakotitalo on paras vaihtoehto asumiselle kyllä,suosittelen :)

oma rauha eikä tarvi pelätä et joku metelöi,kolistelee tai imuroi..saa nukkua yöt rauhassa.

peesi! Mutta ei ole pakko nukkua, vaan saa inuroida jos ei nukuta;)

itse asuin 6kerroksisessa talossa kolmannessa kerroksessa, enkä koskaan kiinnittänyt huomiota muiden metelöintiin, silloin jos oikein yrittämällä yritin niin jotakin kolinaa jostakin kuului, mutta kai mä sit vaan oli niin tottunut siihen että kerrostalossa elämisen ääniä aina on, joten en niihin kiinnittänyt huomiota.

Onkohan muuten naapureiden häirintää jos mä itse kopioisin sääntökirjasta (jokaisella asukkaalla on siis sellainen) Ja korostuskynällä merkkaisin pari kohtaa nuille yhille mölyapinoille jotka siis
-oksentavat hissiin ja käytävälle eivätkä siivoa (asukkaat tai heidän kaverinsa siis)
-pitävät isoäänisiä bileitä JOKA vkl ja joskus viikollakin
-HUUTAVAT ja tappelevat joka viikko vähintään kerran niin että se kuuluu todella isosti vaikka itsellä olisi esim pyykinpesukone ja telkkari päällä. (kyse ei ole seinänaapurista edes!!)
-Hajottavat kiinteistön kalustusta..
-Paukuttavat sitä vitun ovea, siinä on RIPA sitävarten!!!!!!
Meillä käy kerran viikossa siivoaja ja vkl bileiden jälkeen ei ole kiva kun hissi haisee kuselle,oksennukselle yms..!

Pitäis varmaa tehä se valitus mutta olisko se häirintää jos löis sellasen lapun niiden oveen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me imuroidaan päivällä,kyllä sitä miettii kerrostaloissa naapureita sen verran että osaa imuroida sopivaan aikaan.

Olen samaa mieltä. Minusta vaan on kohteliasta ajatella muitakin kuin itteensä. Meillä ainakin kaikki äänet kantaa hyvin läpi seinien ja katon, joten meillä ainakin eletään niin, että otetaan muutkin asujat huomioon!

Meillä ei asu lapsiperheitä tässä naapurissa missään suunnassa, ja kaikki naapurit ovat todellakin hereillä. Tuskin häiritsee ketään, jos vietän viiden minkan session imurin kanssa.

Kyllä täällä imurointi kuuluu, muttei ainakaan naapurista mitenkään häiritsevästi tänne. Pyykinpesukoneen äänet kuuluu paljon pahemmin, välillä lingotessa kuulostaa siltä, et tuleekohan toi katon läpi tänne mun asuntoon. Pesukonetta mulla ei ole, sauvasekoittimen tiedän sensijaan pitävän tosi pahaa ääntä, joka kuuluu kovaa naapuriin. Saatan silti pirtelön tehdä tai keiton soseuttaa aikaisin aamulla tai myöhään illallakin, jos tarve on (kunhan ei hiljaisuusaika ole vielä).

Musta imurointi kuuluu samanlaisiin normaaleihin elämän ääniin kuin lasten äänetkin, mitä saa olla muuten kuin hiljaisuuden aikaan. Ehkä sit muokkaan rytmejäni ja alan imuroimaan päiväsaikaan, kun naapuri opettaa lapsensa olemaan rääkymättä aamuisin rappukäytävässä, kun raahaa sitä tarhaan ja minä tahtoisin vielä nukkua. Siihen asti sopeudutaan puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja HAH:
Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Mä imuroin useinkin yhdeksältä illalla. Olen töissä 8.00-20.30.

Et sä joka päivä ole! Miksi et voi imuroida vapaapäivänä?

En mä ainakaan vapaapäiviä halua käyttää mihinkään imurointiin. Sitäpaitsi jos on vaikka lemmikkejä, usein täytyy imuroida melkein joka päivä.

Täällä on järjestyssäännöissä kielletty vaan poraaminen tms.

Toisaalta myös tuuletusparvekkeilla tupakointi on kielletty, ja silti tuhkakupit pursuilee yli ja joka ikinen kerta kun siellä yrittää jotain tuulettaa (asunnoissa ei ole parvekkeita), se haisee tupakalle. Eivät viitsi siis katsoa edes sitä vertaa, että menisivät toiselle parvekkeelle silloin kun siellä tuuletetaan jotain. En siis jaksa itsekään hirveästi noista järjestyssäännöistä välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
no ainakin meillä vaikka hiljaisuus alkasa vasta klo 22 niin klo 20 jälkeen ei saa enää porata,imuroida tms metelöidä. ja on ihan järj.sään.

Koskaan en ole kuullut sellaisesta järjestyssäännöstä, missä imurointi ja poraus rinnastetaan tai sitä pidetään metelöintinä. Kannattaa tarkastaa, muistatko oikein.

Yhteistyössä