Meidän lapset on kastaneet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja intu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

intu

Vieras
eri pappeja on olleet mutta kaikki miehiä.
Esikoiselle varasin kastepappia ja sanoin kirkkoherranviraston kanslistille puhelimessa että tahdomme miespapin niin kuulin hänen äänensävystä mitä mieltä hän oli...meinas huvittaa kun niin paljasti oman ajatusmaailmansa ja asianhan ei häntä pitänyt mitenkään liikauttaa.

Kyllähän tuo kuuluu hänelle. Se olis vähän sama ku kieltäytyisit asioimasta blondin myyjän kanssa ja vaatisit väen vängällä brunettia. Mitäpä jos vuorossa oleva pappi sattui olemaan nainen ja nyt tää kanslisti joutuu ettimään jonkun miehenretaleen viikonlopputöihin vaikka naispastoria olis ollu tarjolla ihan siltä istumalta. Ei ne papit siellä istu viraston vaihtopenkillä joka ikinen päivä katsomassa, että kenetköhän se rouva haluaisi heistä valita mukulaansa kastamaan.

Jos ei kansankirkkomme naispappeuslinja maistu, niin sitten olis varmaan paikallaan vaihtaa seurakuntaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Kyllähän tuo kuuluu hänelle. Se olis vähän sama ku kieltäytyisit asioimasta blondin myyjän kanssa ja vaatisit väen vängällä brunettia. Mitäpä jos vuorossa oleva pappi sattui olemaan nainen ja nyt tää kanslisti joutuu ettimään jonkun miehenretaleen viikonlopputöihin vaikka naispastoria olis ollu tarjolla ihan siltä istumalta. Ei ne papit siellä istu viraston vaihtopenkillä joka ikinen päivä katsomassa, että kenetköhän se rouva haluaisi heistä valita mukulaansa kastamaan.

Jos ei kansankirkkomme naispappeuslinja maistu, niin sitten olis varmaan paikallaan vaihtaa seurakuntaa...

ja ei tasan tarkkaan kuulu pätkän vertaa viraston kanslistille kenet papit kukin perhe haluaa lapsensa kastepapiksi.
Meilläpäin ei ole papit miehenretaleita.
ja luuletko että kastepäivänä pappia varataan että siellä papit istuu penkillä että minnepäin pitäis lähteä toimituksiin :)

ja kuule kerran kävi niin että olin varannut papin ja harmiksemme hän oli joutunut sairaslomalle ja hänen töitään oli jaettu ja soitti meille sitten hänen tuuraaja, naispappi ja minä asian ilmoitin että me haluamme ehdottomasti miespapin niin hän käyttäytyi hillitysti, aivan kuin kuuluukin ja kohteliaasti hoiti asian

Meillä myös on ollu miespapit mutta se johtuu siitä että meijän kirkossa ei edes ole valinnanvaraa kun kirkossa ei työskentele naispappeja.. Jospa ens kerralla kysäsis että josko sais Isä XXXXX:n tilalle ÄITI XXXX:n :D

Meillä viraston täti antoi listan, ketä on silloin työvuorossa. Mä halusin kuitenkin saman, joka on aikoinaan kastanut mut ja vihkinyt meiät myöhemmin, niin lupasin itte hoitaa papin. Vähän se täti ihmetteli, mut suostui. :) Ja siis samasta seurakunnastahan tämä oli, ei vaan ollu siinä "vuorolistalla". :)

meilä on ollut molemmilta lapsilta miespapit, se pappi on kastanut, kenet he ovat ehdottaneet. Mulle on Ihan sama onko mies vai nainen, ja jos mahdollisuus, otampa seuraavalle lapsellemme naispapin :)

Alkuperäinen kirjoittaja iini:
Meillä viraston täti antoi listan, ketä on silloin työvuorossa. Mä halusin kuitenkin saman, joka on aikoinaan kastanut mut ja vihkinyt meiät myöhemmin, niin lupasin itte hoitaa papin. Vähän se täti ihmetteli, mut suostui. :) Ja siis samasta seurakunnastahan tämä oli, ei vaan ollu siinä "vuorolistalla". :)

tottakai papin saa valita

Yhteistyössä