Meidän lapsen hankinta siirtyy lääkärin kehoituksesta.:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon kahen vaiheilla. mulla alkais elokuus lapsettomuushoidot joilla sit saatan tulla raskaaksi mutta sikainfluenssan takia vielä harkitsen sen siirtämistä. Ellei sit tulis se rokote ja sen varmaan sais sit raskaana.......

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja possu:
Onpa kumma lääkäri. Sanoiko sama lääkäri et kaikkien jo raskaana olevien pitäis tehä abortti tai käynnistää synnytys??

Haloo! JOS ei ole vielä raskaana, miksi raskautua ottaen riskin?! Parempi odottaa, KUN vielä voi.

Voit myös hei ens vuonna kuolla syöpään....

Joo tai jäädä auton alle ennen kevättä, tai liukastua suihkussa, olla bussikolarissa, lentokone voi tippua taivaalta jne. Ei voi tietää!

Joopajoo, onhan noita.

Miksi ei voisi olla totta? Lääkäritkin ovat ihmisiä ja heillä keskenään erilaisia näkemyksiä asioista, ristiriitaisiakin.

Itse välttäisin raskautumista tällä hetkellä. En halua ottaa ylimääräisiä riskejä. Raskaudessa niitä toki aina on, mutta tämä on vielä lisää.

Ei ole tullut eikä ole tulossa tuollaista tiedotusta, tavalliset varotoimet raskauden aikana riittävät. Jos lapsen hankintaa meinaa lykätä tämän takia niin saa lykätä koko loppuikänsä. Näiden hullun lehmän tautien, SARSin, lintuinfluenssan ja sikainfluenssan aikoina tämä ei tule jäämään viimeiseksi ihmiskuntaa viiraavaksi taudiksi vaan todennäköisesti uusi samantyylinen uhka tulee jo kun lapsesi on vielä pieni taapero.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
mä oon kahen vaiheilla. mulla alkais elokuus lapsettomuushoidot joilla sit saatan tulla raskaaksi mutta sikainfluenssan takia vielä harkitsen sen siirtämistä. Ellei sit tulis se rokote ja sen varmaan sais sit raskaana.......

Sama täällä, hoidot alkamassa elo-syyskuussa, enkä aio siis tän takia niitä siirtää... Voihan olla, että ensi vuonna on taas joku uusi villitys ja sitä seuraavana toinen ja sitten kolmas ja sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Sukulainen THL:ssä:
Ei ole tullut eikä ole tulossa tuollaista tiedotusta, tavalliset varotoimet raskauden aikana riittävät. Jos lapsen hankintaa meinaa lykätä tämän takia niin saa lykätä koko loppuikänsä. Näiden hullun lehmän tautien, SARSin, lintuinfluenssan ja sikainfluenssan aikoina tämä ei tule jäämään viimeiseksi ihmiskuntaa viiraavaksi taudiksi vaan todennäköisesti uusi samantyylinen uhka tulee jo kun lapsesi on vielä pieni taapero.

Tässä oli todella hyvä ja asiallinen kirjoitus! Näin se juuri on.

Arvoiden mukaan (perustuvat edellisiin pandemioihin) sikainfluenssapandemia kestäisi vuodesta kahteen, yksi arvio esim. 12-18kk.

Näin sanoi lääkärinikin ja kehoitti edes sen aikaa odottamaan, että toimiva ja VAARATON rokoite keksitään.

Alkuperäinen kirjoittaja possu:
Onpa kumma lääkäri. Sanoiko sama lääkäri et kaikkien jo raskaana olevien pitäis tehä abortti tai käynnistää synnytys??

Haloo! JOS ei ole vielä raskaana, miksi raskautua ottaen riskin?! Parempi odottaa, KUN vielä voi.

No just joo, arvaapa kirjoitinko tosissaan tuon?En usko koko juttua olenkaan. Tiedän kyllä, että raskaana olevat on riskiryhmässä, mut en usko että kukaan lääkäri alkaa kieltämään raskauden yritystä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvoiden mukaan (perustuvat edellisiin pandemioihin) sikainfluenssapandemia kestäisi vuodesta kahteen, yksi arvio esim. 12-18kk.

Näin sanoi lääkärinikin ja kehoitti edes sen aikaa odottamaan, että toimiva ja VAARATON rokoite keksitään.

Vaaratonta rokotetta sikiölle ei ehkä keksitä koskaan... Tulokset nähdään vasta vuosien kuluttua...

Alkuperäinen kirjoittaja :::::

Vaaratonta rokotetta sikiölle ei ehkä keksitä koskaan... Tulokset nähdään vasta vuosien kuluttua...

No, sitten pitäisi odottaa se vuosi-pari, mikä tuntuu olevan mahdotonta useimmille. Itse odottelisin.

No joo. Jos lasen haluat niin se on parempi tehdä heti. Eipä sulla välttämättä tärppää edes kahden vuoden sisään tai ollenkaan. Vielä vähemmän, jos jäät odotamaan.

Onhan joku lääkäri saattanut näinkin sanoa, mutta se on hänen henkilökohtainen näkemys ja me täällä ei voida tietää edes, että mihin se loppujenlopuksi perustuu. Voihan se perustua vaikka ihan johonkin muuhun, mutta hän ajatteli perustella raskauden lykkäämistä tuolla. Tai sitten se oli vain hänen hlö. mielipiteensä tässä tilanteessa.

Mutta todella luulen, että 7-8 vuoden kuluttua on nappuloiden hyvä aloittaa koulunsa pienissä luokissa :) Moni kuitenkin lykkää luultavasti noin vuodella raskauspäätöstään.

Alkuperäinen kirjoittaja :::::

No, sitten pitäisi odottaa se vuosi-pari, mikä tuntuu olevan mahdotonta useimmille. Itse odottelisin.

Joskus vuoden tai parin jälkeen ei tärppääkkään... Vauvoja kun ei vaan tehdä!

Luuletteko, että lapsettomuusklinikan lääkäri ensimmäisten joukossa sanoo, että "älkää tulko meille, ei kannata yrittää raskautua nyt".... Itse voi silti ajatella, ettei ottaisi henk koht riskiä.

HAH-HAH-HAAA! Sitten pitääkin odottaa vielä aika monta vuotta, että TIEDETÄÄN VARMASTI että se rokote on myös VAARATON! :D

Ihan täyttä bulshittia koko aloitus. Pelkkä provo minunkin mielestäni.

Ei kukaan järkevä ihminen ala siirtämään raskauden yrittämistä jonkun taudin pelossa. Uusia tauteja tulee 100% varmasti tulevaisuudessakin, mutta kukaan ei pysty ennustamaan sairastutko JUST SINÄ siihen.

odottakaa vaan. tuohan on iso etu meidän lapsille joita nyt odotamme :)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mutta todella luulen, että 7-8 vuoden kuluttua on nappuloiden hyvä aloittaa koulunsa pienissä luokissa :) Moni kuitenkin lykkää luultavasti noin vuodella raskauspäätöstään.

"Varsinainen sikainfluenssaan tarkoitettu rokote on yhä kehittelillä. Varsinaisella sikainfluenssarokotteella rokotettaisiin ensimmäiseksi terveydenhuollon henkilöstö, minkä jälkeen raskaana olevat naiset kuuluvat seuraavaan riskiryhmään."

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/07/918466

Rakas ap, miksi ihmeessä lääkärisi olisi neuvonut odottamaan vuoden kun tälle epidemialle annetaan kestoksi noin 2 -3 vuotta? Vuoden kuluttua tauti on yhä liikkeellä. Joten te joutuisitte odottamaan raskautta noin kolmisen vuotta jos aiotte odotella epidemian loppuun saakka. Ja senkin jälkeen se tauti jää kyllä yhä jylläämään, ei siitä eroon enää kokonaan päästäkään..

Tuollaista neuvoa ei ole tullut eikä tule. Me aiotaan yrittää toista lasta hyvinkin pian kunhan tämä eka nyt ensin syntyy.. Eli meilllä saattaa olla jo kaksi lasta sinä aikana kun te vielä odottelette taudin 'katoamista'. Lykkyä pyttyyn vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja joopa-joo:

HAH-HAH-HAAA! Sitten pitääkin odottaa vielä aika monta vuotta, että TIEDETÄÄN VARMASTI että se rokote on myös VAARATON! :D

Ihan täyttä bulshittia koko aloitus. Pelkkä provo minunkin mielestäni.

Ei kukaan järkevä ihminen ala siirtämään raskauden yrittämistä jonkun taudin pelossa. Uusia tauteja tulee 100% varmasti tulevaisuudessakin, mutta kukaan ei pysty ennustamaan sairastutko JUST SINÄ siihen.

Joo, vaaratonta rokotetta ei ole olemassakaan. Jokaisessa rokotteessa on aina riski..

Alkuperäinen kirjoittaja Totuus:
WHO arvioi pandemian kestävän vuoden tai kaksi. Edellisen kerran WHO julisti pandemiaksi hongkongilaiseksi kutsutun influenssan 41 vuotta sitten.

Kaikki aiemmat influenssa-aallot ovat kestäneet noin 2-3 vuotta ja sellaiseen kestoon EU-maissa hallitukset varautuvat.

Yhteistyössä