Meidän kolmihenkisen perheen vaatimaton joulupöytä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli kinkkua, peruna,porkkana ,maksa ja bataattilaatikoita,lihapullia ja keitettyjä perunoita, vihreä salaatti, punajuurisalaatti, graavilohi ja savustettu lohi.
Leipänä ruisleipä, mulla gluteeniton joululimppu. Päälle juusto ja makkaraa.
Jälkkäriksi torttua,piparia ja konvehteja ja kahvia.
Siinä se. Näin menty jo vuosia.

Minun mielestä tuo ap:n juhlapöytä ei ole ollenkaan vaatimaton.
Ilmeisesti kaikille löytyy omat herkkunsa lautaselle ja toivottavasti ruokahävikkiä ei synny juuri ollenkaan.

Lanttulaatikkoa söin aikanaan, vatsa ei sitä enää kestä. Ja mies ja teini ei siitä välitä.Kukaan ei meillä syö luumukiisseliä eikä sekahedelmä tai rusinakiisseliä. Mies ja teini ei syö edes riisipuuroa, joten ostan sitä itselleni pari rasiaa kaupasta valmiina.ap

Tykkäävätkö mies ja teini pannukakusta?

Mä teen aina ylimääräistä riisipuuroa jotta jämistä voi taiteilla ahvenanmaalaisen pannukakun.

Joo,ruokahävikkiä ei kyllä synny. Nuo kalat,kinkku,salaatti ,perunat ja lihapullat on heidän herkkujaan.
Hienoa! (y)
Kyllähän joulupöytään saisi ängetyksi vaikka ja mitä mutta mun mielestä, nyt kun ruoka on hinnoissaankin sähkön lisäksi, on hyvä miettiä, mitä ruokia oikeasti tarvitsee ja miten paljon. Jos laatikot ei maistu, niin turha hankkiakaan ainakaan sen takia, koska joulu. Mieluummin niin, että pöydässä on menevät herkut.

Hienoa!
Kyllähän joulupöytään saisi ängetyksi vaikka ja mitä mutta mun mielestä, nyt kun ruoka on hinnoissaankin sähkön lisäksi, on hyvä miettiä, mitä ruokia oikeasti tarvitsee ja miten paljon. Jos laatikot ei maistu, niin turha hankkiakaan ainakaan sen takia, koska joulu. Mieluummin niin, että pöydässä on menevät herkut.
Mä hankin laatikoita vain itselleni. Niin teen joka joulu.ap

Kyllä mä olen kiitollinen. Lapsuudessani näin monesti nälkää ja ihmisten hyväntahtoisuuden varassa oli monet lapsuuteni joulut. ap
Niinhän sä aina sanot olevasi sitä sun tätä, tehneesi kaikkea kivaa, mutta vasta sitten kun joku huomauttaa sulle kun olet ensin uhriutunut ja märissyt. :cautious:

Aina se "olenhan mä iloinen ja positiivinen ja kiitollinen ja annan tukea perheelleni ja tehdään yhdessä kivoja asioita" tulee vain pakotettuna, kun ensin olet saanut epäilyjä ja kritiikkiä valitusvirtesi jälkeen.

Häpeä ulinaasi joulupöydän antimistasi, tuossa menussa on ihan kivasti jo. Tänä jouluna monessa perheessä ei ole tuotakaan.

Niinhän sä aina sanot olevasi sitä sun tätä, tehneesi kaikkea kivaa, mutta vasta sitten kun joku huomauttaa sulle kun olet ensin uhriutunut ja märissyt.

Aina se "olenhan mä iloinen ja positiivinen ja kiitollinen ja annan tukea perheelleni ja tehdään yhdessä kivoja asioita" tulee vain pakotettuna, kun ensin olet saanut epäilyjä ja kritiikkiä valitusvirtesi jälkeen.

Häpeä ulinaasi joulupöydän antimistasi, tuossa menussa on ihan kivasti jo. Tänä jouluna monessa perheessä ei ole tuotakaan.
Sä voisit lopettaa vastaamasta ketjuihini kun et mitään tajua.

Sä voisit lopettaa vastaamasta ketjuihini kun et mitään tajua.
Itse laitoit sanan "vaatimaton". Tuo on kuin irvailua niille, joilla joulupöydässä ei ole paljoa mitään.

Lakkaa aikuinen ihminen hakemasta huomiota märinän kautta, ja keskity niihin asioihin, jotka ovat elämässäs hyvin.

Itse laitoit sanan "vaatimaton". Tuo on kuin irvailua niille, joilla joulupöydässä ei ole paljoa mitään.

Lakkaa aikuinen ihminen hakemasta huomiota märinän kautta, ja keskity niihin asioihin, jotka ovat elämässäs hyvin.
No kyllä mulle on sanottu,että tuo on vaatimaton ja arkinen pöytä. Monella, kun tuntuu olevan shampanjat, mädit, poronpaistit yms pöydässä. Mutta vedä sä vaan herne nenääsi.ap

No kyllä mulle on sanottu,että tuo on vaatimaton ja arkinen pöytä. Monella, kun tuntuu olevan shampanjat, mädit, poronpaistit yms pöydässä. Mutta vedä sä vaan herne nenääsi.ap
Sulla on keskivertopöytä. Älä valita joka asiasta.

Mä tunnen paljon vähävaraisia ja syrjäytyneitäkin. Osalla heistä sairauksia. Heille rahattomuus on kuin 1000 kg paino niskassa, ja rahan tuoma vapaus on tuntematon käsite. Joka aamu kun heräävät, on se tuska.

Silti heiltä löytyy spontaania, pakottamatonta iloa pienistä asioista. Iloa, naurua.
Kävelyä luonnossa, sen kauneuden ihmettelemistä. Iloa perheenjäsenistä.

Milloin sä pistät edes pari positiivista ketjunaloitusta? Sulla on synkkää, autistista jorinaa vuodesta toiseen.
Sitten kun siitä huomauttaa, närkästyt.

Mä tunnen paljon vähävaraisia ja syrjäytyneitäkin. Osalla heistä sairauksia. Heille rahattomuus on kuin 1000 kg paino niskassa, ja rahan tuoma vapaus on tuntematon käsite. Joka aamu kun heräävät, on se tuska.

Silti heiltä löytyy spontaania, pakottamatonta iloa pienistä asioista. Iloa, naurua.
Kävelyä luonnossa, sen kauneuden ihmettelemistä. Iloa perheenjäsenistä.

Milloin sä pistät edes pari positiivista ketjunaloitusta? Sulla on synkkää, autistista jorinaa vuodesta toiseen.
Sitten kun siitä huomauttaa, närkästyt.
Mä nyt en ala sun kanssa kinaamaan, kun se ei johda mihinkään. Tämäkään ketju, ei ollut mikään valitus vaan todellakin luettelin vain meidän joulupöydän ruoat. Sinä vaan haluat nähdä kaikki aloitukseni valituksina.

Mä nyt en ala sun kanssa kinaamaan, kun se ei johda mihinkään. Tämäkään ketju, ei ollut mikään valitus vaan todellakin luettelin vain meidän joulupöydän ruoat. Sinä vaan haluat nähdä kaikki aloitukseni valituksina.
No kun ne ovat yhtä valitusta.

Ala tehtailla kerrankin iloisia ketjuja, niin asenteesikin muuttuu ilman että huomaatkaan. :thumbsup: