Meidän hassu samojedi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Ihana turrikka!! Onko kesäkarvassa vielä? Meillä on siitä kumma sammari, että vaikka se pudottaa karvaa vähintään kahden koiran verran, niin herralla löytyy ylläkin vielä vaikka lampaat söis... Vai onko tää nartun ja uroksen ero??

meiän Mirtsukka on synnyttänyt keväällä ja se on myöskin steriloitu, eli sillon on vähän karvoja. Ja talvella kun on kylmempää nii tulee enemmän noita karvoja.

Ok.. Oon miettiny, kun jotkun sammarit näyttää karvanlähdön aikaan lähinnä valkosille paimenkoirille!! :D Ei meillä vaan.. Aina sama paksu turkki, tosin pihalla koira on paljon kesät talvet. Mistä tulikin mieleen että pitäs taas harjailla läpi... *pyyhkii jo hikeä*

mä teen sen joka ilta, tiheellä kammalla vedän läpi joka kohdasta. vähentää sotkua...

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Voi luoja miten ihania!!! Samojedi on meidänkin perheeseen ollut haaveena... :heart:

Hih, enpä tiedä suosittelisko.. :D On meinaan aika itsepäinen rotu ainakin jos pk-rotuihin vertaa.. Mutta ihana koira kyllä, saa lapset könytä vaikka päällä eikä edes murise.

Voi luoja miten ihania!!! Samojedi on meidänkin perheeseen ollut haaveena... :heart:

Hih, enpä tiedä suosittelisko.. :D On meinaan aika itsepäinen rotu ainakin jos pk-rotuihin vertaa.. Mutta ihana koira kyllä, saa lapset könytä vaikka päällä eikä edes murise.

Mäkin oon miettinyt nyt sammaria, kun toi vauva on vielä niin pieni. Pääseekö helpolla koulutuksella? Lähinnä siksi mä olen sitä miettinyt tähän "välikausikoiraksi", kun ei olis ihan kauheita aikoja repiä koulutukseen.
Laumiksia on ollut.

riippuu ihan yksilöstä. Meidän on itsepäinen ainoastaan silloin kun ei pääse tutustuun toisiin, koska on niin happy kun joku ihminen tulee vastaan, tai toinen koira.

ja nehän on niin sopeutuvaisia ja ihmiseen kiintyviä, että kyllä suosittelen jopa ekaksi koiraksi. Peruskuri jne pitää olla kaikilla roduilla, mutta jos oikein uskollisen haluaa niin tämän valitsen heti.
Eikä tarvi pelätä että lähtee naapurilta pää irti :saint:

ja nehän on niin sopeutuvaisia ja ihmiseen kiintyviä, että kyllä suosittelen jopa ekaksi koiraksi. Peruskuri jne pitää olla kaikilla roduilla, mutta jos oikein uskollisen haluaa niin tämän valitsen heti.

Eli kun oon laumiksien kanssa "pelannut", ni pärjäisin itsepäisenkin sammarin kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Eli kun oon laumiksien kanssa "pelannut", ni pärjäisin itsepäisenkin sammarin kanssa?

todellakin. Nää ei ole mitään varsinaisia laumanvartijoita. Helpompia kouluttaa. Ja niin miellyttämisen haluisia että. Jos sulla on kädessä herkkupala, ovat enemmän kiinnostuneita siitä kuin sinusta.
Ainakin mun samojedi menis vaikka takaperin puuhun jos sais siitä hyvästä herkkua! + silitystä, rapsutusta jne...

hirveen vaikee keskittyä kun toi yksi kuorsaa tossa vieressä!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kuulkaa, millanen karva samojedillä on? Siis onko se kuinka karkeaa?

meidän on aikas pehmeä... riippuu vuoden ajasta?

Ok, pitänee alkaa metsästään kai samojedin karvaa jotta mun projektini "kissasta (tai koirasta) rukkaset" toteutuu ennen mummo ikää :D

Kuulkaa, millanen karva samojedillä on? Siis onko se kuinka karkeaa?

meidän on aikas pehmeä... riippuu vuoden ajasta?

Ok, pitänee alkaa metsästään kai samojedin karvaa jotta mun projektini "kissasta (tai koirasta) rukkaset" toteutuu ennen mummo ikää :D

Mun koiran kasvattaja teetättää koirankarvalankaa. Sille mä kuskaan kaik joutilaat karvat, jota tuosta koirasta kertyy aika hurjat määrät.. Se päälikarva on karkeempaa, pohjavilla pehmosta kuin pumpuli. Mut ei tuota karkeakarvaiseks voi sanoa. Lankaan sotketaan lampaanvillaa, ja se on ihanan pörröstä ja pehmosta! :)

Ja muuten aina hauska tavata sammarin omistajia+koiria, niitä ei tunnu niin kovin olevan missään vaikka näyttelyissä on valkoisenaan..

niin en ole oman samojedin kanssa lenkeillä tavannut toista samojediä vaikka oisihan se mukavaa

Yhteistyössä