Meidän elintaso muuttuu pysyvästi – oletko valmis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielettömän onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielettömän onnellinen

Vieras
Me ollaan ehkä vähän vainoharhasia, mutta ihan mielenkiinnosta ja koska tykätään omavaraisuudesta, ollaan muutettu maalle, hommattu omaa maata palstaviljelyyn, pari vuohta joista saamme oman maidon, piimän, jogurtin ja juuston, sekä kanoja jotka pitää meidät munissa. Keräämme hortaa myös pakkaseen, ja säilömme marjat, kasvikset ja sienet. Vaatteet on hankittu kierrättämällä jo pitkään, ja muutenkin kaikenlainen kierrätys ja keräily kuuluu meidän elämään kiinteästi. Dyykkaamme toisinaan roskista ruokaa eläimille ja itsellemme, koska kerskakulutus ällöttää, ja koska se on taloudellista.

Olemme molemmat työssäkäyviä ihmisiä. Tuntuuko käytöksemme sinusta oudolta? Oletko valmis muuttamaan elämääsi kun tämä kapitalistinen kerskakulutus on juuri kuolemassa?

conan-rofl.gif

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="heh";28908231]Mä en tiennytkään että vuohesta saa myös piimää, jogurttia ja juustoa... Onko niille oma tuloaukkonsa...[/QUOTE]

Ööh.. Eikös se ole meidän omaa piimää kun on ite tehty vuohenmaidosta? En nyt tajunnu tätä "vitsiä"...

[QUOTE="heh";28908231]Mä en tiennytkään että vuohesta saa myös piimää, jogurttia ja juustoa... Onko niille oma tuloaukkonsa...[/QUOTE]

Vuohella taitaa olla vain kaksi "nisää", lehmällä on 1 nisä/mainittu tuote :)

Mä en tajua, miksi toiset ottaa heti ton kannan, että heh heh hipit jne.

Musta on hienoa elää noin ja itsekin eläisin jos osaisin! Oon aatellut nyt maalle muutettuamme aloittaa jollain helpolla, esim. puutarhan viljelyllä.. katsotaan sitte eteenpäin.

Ap:lle tsemppiä ja ootte tosi rohkeita ja viisaita!! :)

[QUOTE="vieras";28908245]On vain yksi asia joka naurattaa enemmän kuin aatetta puhkuvat, jeesustelevat ituhipit.

Nimittäin ituhipit jotka palaavat häntä koipien välissä "omavaraistaloudesta" takaisin normaaleiksi kuluttajiksi.[/QUOTE]

Mikä siinä niin naurattaa? Vaikka me ei jaksettais jatkaa tällä tavalla vuosi tolkulla, voin nauttia ainakin nyt siitä että maha ei oo kipeä kun tuo maito sopii mulle (kuten sopis tilamaitokin, mut ei käsitelty lehmänmaito), munat on parempia kuin kaupasta, lapset on innoissaan hoitamassa eläimiä ja syövät suoraan pihasta ja metästä. Se ilme kun lapsi tuo oman kanan munan ja sanoo "Elviira anto tän mulle!" ja kun lapsi poimii luonnosta itse tunnistamiaan syötäviä kasveja ruokaan! Jokainen hetki kun näin voin elää, tekee hyvää mun sielulle.

Sitten kun ei jaksa lypsää, me syödään vuohet ja kun kanat ei muni ne syödään, ja en oo varma otetaanko uusia. Ne on kyl niin mielenkiintosia, että kanat varmaan pysyy. Vuohista en oo ihan varma, paitsi jos tää taloudellinen tilanne ei näytä kohenemisen merkkejä, niin sit ne on meillä kyl vakikalustoa.

Onks se jotenkin sun hyvästä olosta pois jos mulla on hyvä olla? Miks se naurattaa?

Vuohi maitoineen on jo vähän överiä, mutta minusta on kiva vähän viljellä tomaatteja, kurkkua, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipuleita ja perunaa. Ei siksi että siinä säästäisi rahaa, vaan koska puutarhassa puuhaileminen on kivaa. Kerään myös sieniä, koska pidän ulkona liikkumisesta.

Miten minun nyt pitäisi varautua teidän elintason muuttumiseen?

Tarkoitin ihan koko maan, tämän valtion :) Oli epäselvästi otsikoitu, lyhentelin liikaa. Velkataakat kasvaa ja jostain ne rahat revitään. Eli meiltä kansalaisilta. Jostain on säästettävä. Nyt tulot meillä ok, tällä tyylillä jää jopa yli, mut sit jos verotus vaan kasvaa ja tulee irtisanomisia, niin me tiedetään jo nyt, että se ei kaada meidän elämää.

[QUOTE="a p";28908287]Mikä siinä niin naurattaa? Vaikka me ei jaksettais jatkaa tällä tavalla vuosi tolkulla, voin nauttia ainakin nyt siitä että maha ei oo kipeä kun tuo maito sopii mulle (kuten sopis tilamaitokin, mut ei käsitelty lehmänmaito), munat on parempia kuin kaupasta, lapset on innoissaan hoitamassa eläimiä ja syövät suoraan pihasta ja metästä. Se ilme kun lapsi tuo oman kanan munan ja sanoo "Elviira anto tän mulle!" ja kun lapsi poimii luonnosta itse tunnistamiaan syötäviä kasveja ruokaan! Jokainen hetki kun näin voin elää, tekee hyvää mun sielulle.

Sitten kun ei jaksa lypsää, me syödään vuohet ja kun kanat ei muni ne syödään, ja en oo varma otetaanko uusia. Ne on kyl niin mielenkiintosia, että kanat varmaan pysyy. Vuohista en oo ihan varma, paitsi jos tää taloudellinen tilanne ei näytä kohenemisen merkkejä, niin sit ne on meillä kyl vakikalustoa.

Onks se jotenkin sun hyvästä olosta pois jos mulla on hyvä olla? Miks se naurattaa?[/QUOTE]Se naurattaa siksi että sinulla ja monilla teikäläisillä on jostain syystä joku pakottava tarve jeesustella omalla elämäntyylivalinnallanne. Minun puolestanne saatte muuttaa vaikka metsään pysyvästi ja syödä männynkäpyjä loppuikänne mutta ei minun tarvitse "olla valmis" tai kuulla siitä miten te olette päättäneet elää.

Osa sitä "hyvää oloa" onkin varmaan juuri tämänkaltainen jeesustelu mitä nyt tässäkin ketjussa teet. Se naurattaa etenkin sitten kun hissun kissun palaatte takaisin normaaliin "kerskakulutus"elämään niinkuin sinä asiaa nyt nimität mutta sitähän ei kukaan sitten enää mainostakaan.

[QUOTE="vieras";28908320]AP:n kannattaisi satsata myös kalastukseen ja metsästykseen.[/QUOTE]Ei ole tarvetta, ap:lla on vakaa jatkuvuussuunnitelma jonka mukaan sitten kun pelkkä kananmuna ja piimä alkavat ravintona kyllästyttää niin vuohet ja kanat syödään ja sitten mietitään otetaanko uusia. :laugh:

Jatkakaa ihmeessä tuota onnellista oloa. Olen itse tehnyt saman kahden lapsen kanssa vasta eronneena ja kaikki erosta aiheutuneet psyykiset vammat hoituivat luonnossa itsestään, kun oli aikaa analysoida maata kaivellellessaan ja katiskoilla käydessään, puita tehdessään ja iltaisin kun lapset menivät nukkumaan ja ei ollut töllötintä, eikä ole vieläkään. On kyllä nyt netti ja tietokone, jolla mummo matkustaa kuuhun ja muihin kivoihin paikkoihin.
Lapset kasvoivat ja kävivät koulunsa ja ovat nyt onnellisesti ammatissa ja hyvillä tuloilla. Ainut murhe minkä mulle lykkäsi oli että minulta leikattiin selkä 10 v. sitten ja se epäonnistui ja kunto on mennyt alas koko ajan. Pystyn nyt hädin tuskin kävelemään keppien kanssa, mutta asun edelleen täällä metsässä ja olen onnellinen että onnistuin ainakin siinä mitä läksin alunperin hakemaan.
Antaa Conanin ja muitten nauraa, On tosiaan mahdollista elää näin ja olla onnellinen.

[QUOTE="vieras";28908320]AP:n kannattaisi satsata myös kalastukseen ja metsästykseen.[/QUOTE]

No mä oon suorittanut metsästäjätutkinnon ja haluisin alkaa jousiammuntaa harrastamaan. Mut kaikkee en saa alotettua kerralla :D Ehkä se sitten kun on vuohet syöty ja niiden hoidolta liikenee enemmän aikaa ;) Kalastus sitten sen jälkeen. Ei oo järveä tässä ihan vieressä valitettavasti.

Luonnossa puuhailu ja eläintenhoito on kyllä maailman parasta terapiaa toimistotyön päälle, en usko että näistä koskaan kokonaan luovu, jos ei sitten joku onnettomuus/sairaus saa mua ihan vaivaseksi.

Yhteistyössä