Meidän 5v valitti taas päänsärkyä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Tyttö itki taas päätään. Kolmena päivänä on tarvinnut peräkkäin särkylääkkeen (1 x päivä ) vai onkohan ollut yksi päivä välissä ettei ole ollut kipeä. Nyt mua rupes huolestuttamaan mikä ihme laittaa päiväkaupalla särkemään :/ Tarvii huomenna tilata aika lääkärille. Meidän tyttö ei muuten ole kipeänä. Oli kyllä reilu viikko sitten oksennustaudissa. Pää on ollut tytöllä joskus muulloinkin kipeä, mutta aiemmin on ollut väliä tosi kauan.

Itselläni kyllä on useinkin pää kipeä, mutta eihän tuollainen ole lapsella normaalia.

nyt on ollut kuumetautia johon liittyy kurkkukipua ja päänsärkyä. lihaksia voi myös särkeä. itellä ollut toi pää kipiä ja palelee koko ajan. kuumetta vaan ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja lilleriina :
nyt on ollut kuumetautia johon liittyy kurkkukipua ja päänsärkyä. lihaksia voi myös särkeä. itellä ollut toi pää kipiä ja palelee koko ajan. kuumetta vaan ei ole

Tyttö yski tänään siihen malliin, että oliskohan yskä tulossa. Toivottavasti särky olis ohimenevää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja lilleriina :

Tyttö yski tänään siihen malliin, että oliskohan yskä tulossa. Toivottavasti särky olis ohimenevää.

toivotaan. ihme kulkutauteja ollut nyt liikkeellä.

Lääkäriin vaan ja tutkimuksiin. Itsellä oli alle kouluikäisenä todella kovia päänsärkykohtauksia. Olin ekalla luokalla todella paljon tutkimuksissa missä kaikki mahdolliset sairaudet ja vaivat suljettiin pois. Maharöntgenistä, aivosähkökäyrään ja näköön lukien kaikki mahdollinen syynättiin. Mitään vikaa ei löytynyt ja diagnoosi oli migreeni. Migreenistä kärsinkin aina varhaiseen aikuisikään asti ja sen jälkeen kohtaukset ovat vähentyneet. en edes muista milloin minulla on ollut viimeksi migreenikohtaus.

meillä kans 5-v. valitellut pääkipua (otsa)..ajateltiin, että johtuu siitä kun on nyt puhallellut ilmapalloja suhteellisen paljon tai sitten on kans tulossa kipeeksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Lääkäriin vaan ja tutkimuksiin. Itsellä oli alle kouluikäisenä todella kovia päänsärkykohtauksia. Olin ekalla luokalla todella paljon tutkimuksissa missä kaikki mahdolliset sairaudet ja vaivat suljettiin pois. Maharöntgenistä, aivosähkökäyrään ja näköön lukien kaikki mahdollinen syynättiin. Mitään vikaa ei löytynyt ja diagnoosi oli migreeni. Migreenistä kärsinkin aina varhaiseen aikuisikään asti ja sen jälkeen kohtaukset ovat vähentyneet. en edes muista milloin minulla on ollut viimeksi migreenikohtaus.

Mä oon kanssa kuullut, että jonkuin tytöllä alkoi migreeni alle kouluikäisenä.

Glutamaateista ainakin tulee herkimmille pääkipua ja niistäyhtä on Pan-suolassa (lysiinihydrokloridi). Aromisuolassa on useampaakin, muitaakseni hiivauutettan ja E621. Mutta myös luomusokerista voi tulla pää kipeäksi, sillä siinä on glutamiinihappoa. Pienikin määrä jotain noista riittää saamaan mulle migreenin, joten ei voi olla liian tarkka:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/oireita.html

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellesi:
Glutamaateista ainakin tulee herkimmille pääkipua ja niistäyhtä on Pan-suolassa (lysiinihydrokloridi). Aromisuolassa on useampaakin, muitaakseni hiivauutettan ja E621. Mutta myös luomusokerista voi tulla pää kipeäksi, sillä siinä on glutamiinihappoa. Pienikin määrä jotain noista riittää saamaan mulle migreenin, joten ei voi olla liian tarkka:

Tarvii huomenna tutkailla tuota paremmin. Nyt on mentävä nukkumaan.

mega-paula taas linkittelee- :laugh:

Nyt on ainakin täällä päin (015) liikkeellä tautia, joka aiheuttaa jumalattomat jäsensäryt ja pääkipua. Voisikohan olla sitä? Tietysti silmätkin hyvä tarkistuttaa, jos vaikka huono näkö aiheuttaa päänsärkyä.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja huuhaa:
:laugh:

Onkohan se jo päivittänyt noita sivuja parempaan kuosiin, kun ei uskalla itse mennä katsomaan. Saisi lisätä meinaan noihin migreenin aiheuttajiin myös omat nettisivunsa. Ihan kamalaa katsottavaa :whistle:

Tyttö heräsi aamulla kuuden aikoihin päänsärkyyn, johon annoin lääkkeen. hän jatkoi vielä yöuniaan. Ylösnoustessa olikin jo lämmin eli oli noussut tullu vähän kuumettakin, nenä alkoi vuotamaan sekä pientä yskänpoikastakin oli jo päällä.
Sain lääkärille ajan. Lääkäri meinas, että tytöllä oli tulehdus oikealla puolella kaulaa. Tyttö sai siihen tulehduskipulääkettä jota pitää ottaa kuurina vielä sunnuntaina (2 x päivässä ). Maanantaina koitetaan oisko päänsärky hävinnyt, jos ei niin sitten uudelleen lääkäriin.

Meidän pojalla alkoi migreeni jo 4 vuotiaana, että kyllä se sitäki voi olla. Pojalla aina näin keväällä kohtauksia enemmän, kun aurinko paistaa matalalta silmiin ja häikäisee lumen pinnasta. Ikää pojalla nyt 10v ja tälläkin hetkellä syö säännöllistä estolääkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Meidän pojalla alkoi migreeni jo 4 vuotiaana, että kyllä se sitäki voi olla. Pojalla aina näin keväällä kohtauksia enemmän, kun aurinko paistaa matalalta silmiin ja häikäisee lumen pinnasta. Ikää pojalla nyt 10v ja tälläkin hetkellä syö säännöllistä estolääkitystä.

Lääkäri ei vielä tutkinut näköä. Kysyi kyllä tytöltä minkälaista kipu on esim. tykyttävää, toispuoleista, otsassa tuntuvaa. Tyttö ei oikein osannut sanoa missä tuntuu. Lääkäri meinas et jos kipu jatkuu niin kysyy sitten tarkemmin särystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Lääkäri ei vielä tutkinut näköä. Kysyi kyllä tytöltä minkälaista kipu on esim. tykyttävää, toispuoleista, otsassa tuntuvaa. Tyttö ei oikein osannut sanoa missä tuntuu. Lääkäri meinas et jos kipu jatkuu niin kysyy sitten tarkemmin särystä.

Ei meilläkään tutkittu näköä, kun kohtaukset tulivat niin ajoittain ja rajuina. Itse me sit kyllä käytettiin poika silmälääkärilläki, ihan varulta, mut kunnossa oli näkö. Ei meilläkään oikein osannut alkuunsa sanoa, missä kipu tuntuu, mut pikku hiljaa alkoi paikantaan sitä otsaan.

Yhteistyössä