Meidän 3-vuotias saa tukkapöllyä lähes päivittäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hih

Vieras
tai ainakin pari-kolme kertaa viikossa, jos ei kiellot toimi ja on tuhma. Homma toimii näin: jos ei tottele, uhkaillaan tukkapöllyllä. Jos vielä tuhmailee, isi tai äiti antaa "tukkapöllyn" eli kädellä hellästi sotketaan hiukset (ei siis satuteta lasta). Sitten sanomme lapselle että: "No niin, nyt sinulla on pölly tukassa", lapsi alkaa yleensä pyytämään että ota se pois ja lopettaa pahanteon! Sitten isi tai äiti ottaa "pöllyn pois tukasta" = silittää tukkaa ja lapsi on taas iloinen ja pyytää anteeksi että oli tuhma. :D

Ei meidän lapsi edes oikeasti tiedä, mikä oikea tukkapölly on...:laugh:

Ja tämä kait sai alkunsa sillä että lasta ollaan otettu pariin otteeseen liian kovaa hiuksista.Sit ku vanhempi tajus et jää kiinni,ja lapseen sattuu,niin tekikin tuosta kivan leikin.
Et näinhän äiti aina on tehnyt,ai olen joskus ottanut liian kovasti kiinni.No hitto vahingossa.

Alkuperäinen kirjoittaja on nähty näitäkin:
Ja tämä kait sai alkunsa sillä että lasta ollaan otettu pariin otteeseen liian kovaa hiuksista.Sit ku vanhempi tajus et jää kiinni,ja lapseen sattuu,niin tekikin tuosta kivan leikin.
Et näinhän äiti aina on tehnyt,ai olen joskus ottanut liian kovasti kiinni.No hitto vahingossa.

No ehkä teillä toimitaan näin, mutta ei meillä.

Mun tyttö pyysi kerran selkäsaunaa. Taisi olla jotain 2-3 v tuolloin. Olin ihan että täh...selvisi sitten, että hän haluaa kanssani saunaan ja haluaa istua selät vastatusten :xmas:

Kun poikani pyytää kunnon löylytystä, on kyse siitä, että hän haluaa että kutitan häntä oikein tosissani :)

Itse halusin pienenä selkäsaunan, joka tarkoitti sitä, että pieneen punaiseen vatiin laitettiin vettä ja sain mennä siihen istumaan saunan lauteille, kun saunottiin.. eikä todellakaan johtunut siitä, että vanhemmat olisivat "vahingossa" antaneet minulle selkäsaunoja ja sitten säikähtäneet ja keksineet "hauskan leikin" nimeltä selkäsauna kiinnijäämisen pelossa..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun tyttö pyysi kerran selkäsaunaa. Taisi olla jotain 2-3 v tuolloin. Olin ihan että täh...selvisi sitten, että hän haluaa kanssani saunaan ja haluaa istua selät vastatusten :xmas:

Kun poikani pyytää kunnon löylytystä, on kyse siitä, että hän haluaa että kutitan häntä oikein tosissani :)

Ihania! Tätä meilläkin on, että monesti arjessa löytyy näitä hauskoja sanoja, joden merkitys on lapselle eri mitä oiekasti ovat. Arjen iloja. :)

heh on se hyvä etten oo ollu ainoa joka haluaa selkäsaunoja..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ihania! Tätä meilläkin on, että monesti arjessa löytyy näitä hauskoja sanoja, joden merkitys on lapselle eri mitä oiekasti ovat. Arjen iloja. :)

meillä 2 vuotias haluaa kaljaa, eli kahvia ja pullo kaljaa on yhtä kuin pullakahvit :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niitäpä nimenomaan, arjen iloja :). Joskin olen joskus kaupassa kiemurrellut kun lapsi kysyy että äiti, löylytätkö sää mut oikeen kunnolla kun ollaan taas kotona :D

Veljeni, reilusti yli 180 cm korsto, meinasi joskus vuosia sitten tukehtua pullaansa kun alle 2 v esikoiseni tuli pinkissä mekossaan saparot heiluen sanomaan että "eno, mää leivon sua kohta lättyyn!". Kuuli sen sanonnan vissiin bussissa, kysyi mitä se tarkoittaa, ja sanoin että se tarkoittaa sitä että silittää toista poskesta :). Sanaa "perärööri", jonka lapsi myös bussissa alle kaksivuotiaana oppi (kiitos, yläastelaiset!) väitin viemäriksi.

Niitäpä nimenomaan, arjen iloja :). Joskin olen joskus kaupassa kiemurrellut kun lapsi kysyy että äiti, löylytätkö sää mut oikeen kunnolla kun ollaan taas kotona :D

Veljeni, reilusti yli 180 cm korsto, meinasi joskus vuosia sitten tukehtua pullaansa kun alle 2 v esikoiseni tuli pinkissä mekossaan saparot heiluen sanomaan että "eno, mää leivon sua kohta lättyyn!". Kuuli sen sanonnan vissiin bussissa, kysyi mitä se tarkoittaa, ja sanoin että se tarkoittaa sitä että silittää toista poskesta :). Sanaa "perärööri", jonka lapsi myös bussissa alle kaksivuotiaana oppi (kiitos, yläastelaiset!) väitin viemäriksi.

:laugh: :laugh: Ihania!!! Tulee oikein hyvälle tuulelle näistä!

Kuulostaapa siltä että itse olet näin toiminut :o

Alkuperäinen kirjoittaja Hui:

Kuulostaapa siltä että itse olet näin toiminut :o

Olen nähnyt näitä tapauksia,en tehnyt niitä.

Yhteistyössä