Meidän uusin episoodi.

Mies vei mun kengät mennessään, osti ne mulle torstaina. Kaikki alko siitä, kun kysyin, voinko mennä tänä uutenävuotena, kun hän meni viime uutena vuotena (ei kyselly sillon mitään, lähti kun vitutti ja sillä siisti :/ ). Alko kysyyn, että kuka se on, kuka se mies on.

Meinas, että mulla on jotain miehiä (oliskin ihan oikeesti ja vois ollakkin, muttei ole ;) ) ja että ketä menen tapaamaan ja jaahas, nyt se menojalka alkokin vipattaan, baareissa juokseminen. Sanoin, että ei ala, mutta voinko mennä huomenna. No, hän sano, mene vaan.

Sitten se alko: mielenvikanen, mielisairas, olet mielisairas, kaiken oot pilannu. Sitten lähti kengät. Hän sano, että ottaa nekin sitten, kun kerta osittaan aletaan. Puhu siis avioerosta. En kestä enää tätä haukkumista ja epätasapainoa ja sanoin, etteikö vois tehdä niin, kun on luvannu, että antaa meille kottia, että päästään omaan kämppään lasten kanssa, ettei tarttis mihkään kaupungin homekämppään mennä, kun nuorin on sille yliherkkä ja mies on sen luvannu, että hän auttaa sitten osaltaan.

Mutta ei käyny. Sain kuulla olevani mielisairas, hullu, en ansaitse lapsiani jne. jne. Haluan viedä kaiken ja jos likasta peliä haluan pelata, hänkin sitä rupee pelaan. Sanoin, etten halua mitään peliä pelata, haluan vaan, että olis rauha, siellä kämpässä olis mulla ja lapsilla rauha.

Sano sitten, että musta on diagnoosi, olen mielisairas, hullu ja hän meinas sillä, että tappelee lapsista, haluaa ne itselleen.

Sanoin sille ovella, yritin olla välittämättä haukuista, että mies hyvä, olet itsekkin sairastunut, etkö näe sitä. Ei sunkaan käytös normaalia ole.

Soitin mun hyvälle ystävälle ja hän oli ihan kauhuissaan. Sano sitten, että kyllä mun mies ON JO alottanu sen likasen pelin. EI todellakaan ole normaalia tommonen.

Itkin mun kaverille, että en kestä, jos meidän pitää mennä johonkin sossun määräämään kämppään ja jos mies ei auta, niinku sovittiin.

En käsitä. Mies sano nytkin, että lähe meneen. Muuta viikoks johonkin ja heti. Mihin mää nyt lähtisin, kysyn vaan. Ja lapset se haluaa.... :(

Mulla oli jo lenkkivaatteet päällä, sovittiin, että lähden lenkille, niin hän marssikin ulos, että menee tienaan, kun kaikki viedään käsistä, kun mää en ole töissä, haluun vaan rosvota sen. Siis...? :eek:

vierailija
En kestä enää tätä haukkumista ja epätasapainoa ja sanoin, etteikö vois tehdä niin, kun on luvannu, että antaa meille kottia, että päästään omaan kämppään lasten kanssa, ettei tarttis mihkään kaupungin homekämppään mennä, kun nuorin on sille yliherkkä ja mies on sen luvannu, että hän auttaa sitten osaltaan.

^^ Ei kai nyt kaikki kaupungin asunnot sentään homekämppiä ole!? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Toi sun ukkos on niin hullu, et mä en asuis siel päivääkään, vaan lähtisin lapsen kans mihin tahansa kaupungin kämppään, ei kai ne ny kaikki homees ole??
No ei ole ei, mutta ei mulla ole rahaa tällä hetkellä ollenkaan, että ei mulla oo mitään vuokratakuita ja vuokria maksaa ollenkaan... :(

Niin, hulluks se on tullu. En tunne sitä enää ollenkaan. :eek: :(

Toi sun ukkos on niin hullu, et mä en asuis siel päivääkään, vaan lähtisin lapsen kans mihin tahansa kaupungin kämppään, ei kai ne ny kaikki homees ole??
Näin tekisin minäkin. Parempaa voisi etsiä sitten kun ensin pääsee sieltä helvetistä vain pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:
No ei ole ei, mutta ei mulla ole rahaa tällä hetkellä ollenkaan, että ei mulla oo mitään vuokratakuita ja vuokria maksaa ollenkaan... :(

Ota sossuun yhteys, varmaan jotain avustusta saat. Jos oikein paha paikka tulee, niin turvakotiin vaikka.

vieras

Kyllähän sä nyt sossusta saat apua herranjestas...Sen kun soitat sinne ja selität tilanteen!Kyl ne auttaa alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja SähköhellaElla:
ÖÖ...En tajuu, mitä kottia?Paljon oisit rahaa vailla?Onhan kaupungilla hyviäkin asuntoja
Siis se ostaa mut pihalle tästä talosta. Eli vähän mun osaa etukäteen ennen ositusta... Itse hän on sitä ehdottanu, että pääsisin alkuun. Ja en ole mitään vailla, rauhaa itselle ja lapsille vaan. VARSINKIN lapsille. En ymmärrä sun äänensävyä, sulla on varmaan kaikki niin helvetin hyvin, että on varaa aukoo turpaa?? :headwall:

Kaupungin vuokra-asuntoon mekin mentäis, mutta voisin vähän valita, sossu voi määrätä johonkin, eikä kaikki ihan hyväkuntosia ole. Mitään luksusta en vaadi.

Vieras
Luuletko, että menee juomaan?
Sillä koska sua löi viimeksi humalassa, niin en kyllä jäis katsomaan, että minkälainen selkäsauna sieltä tulee seuraavaksi.
Ikävä kyllä.
Suosittelen tällä hetkellä ensi- ja turvakotia. HETI!
Sun ei tarvi sietää tollasta panettelua, jos olet masentunut, niin et ole hullu.
Miehesi se tässä hullulta kuulostaa ja sen takia suosittelen edellä jo mainitsemaani vaihtoehtoa.

ÖÖ...En tajuu, mitä kottia?Paljon oisit rahaa vailla?Onhan kaupungilla hyviäkin asuntoja
Siis se ostaa mut pihalle tästä talosta. Eli vähän mun osaa etukäteen ennen ositusta... Itse hän on sitä ehdottanu, että pääsisin alkuun. Ja en ole mitään vailla, rauhaa itselle ja lapsille vaan. VARSINKIN lapsille. En ymmärrä sun äänensävyä, sulla on varmaan kaikki niin helvetin hyvin, että on varaa aukoo turpaa?? :headwall:

Kaupungin vuokra-asuntoon mekin mentäis, mutta voisin vähän valita, sossu voi määrätä johonkin, eikä kaikki ihan hyväkuntosia ole. Mitään luksusta en vaadi.
Mutta nyt alkuun edes johonkin. Sossulta tukea siihen saakka kunnes ositus toteutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:

Ota sossuun yhteys, varmaan jotain avustusta saat. Jos oikein paha paikka tulee, niin turvakotiin vaikka.
Olin kerran jo menossa, kun mies lupas auttaa asunnon kanssa, mutta on se näköjään sittenkin mentävä. Eikä se haittaa mitään. Toivon vaan, ettei nuorimman terveys kärsi...

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:

Olin kerran jo menossa, kun mies lupas auttaa asunnon kanssa, mutta on se näköjään sittenkin mentävä. Eikä se haittaa mitään. Toivon vaan, ettei nuorimman terveys kärsi...
Jos jäät, niin kärsii sekä lapset että sinä. Voimia :hug:

vieras

Eikö se ole ihan sama missä asuu alkuun ettei tarvi tollasen tomppelin kanssa olla saman katon alla...mieti hei vähän...Ehkei kannata sitten valittaa ja hakea myötätuntoo. Ja kukaan ei varmasti yksin riitele, tää on sun versio tapahtuneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sillä koska sua löi viimeksi humalassa, niin en kyllä jäis katsomaan, että minkälainen selkäsauna sieltä tulee seuraavaksi.
Ikävä kyllä.
Sun ei tarvi sietää tollasta panettelua, jos olet masentunut, niin et ole hullu.
Miehesi se tässä hullulta kuulostaa ja sen takia suosittelen edellä jo mainitsemaani vaihtoehtoa.
Niin, olen masentunut, en hullu. Huudan lapsilleni paljon, se johtuu meidän tilanteesta enimmäkseen, siis paskasta avioliitosta.

En haluis mitään väliaikasta, lapsien takia, vaan äkkiä pois täältä for good sellaseen kämppään suoraan, mistä ei sitten enää niin muutella...

No ensinnäkin, onkos se realistista et miehelläs ois sellanen summa rahaa, sitä mietin.. Ja jos asenne on toi et paska kämppä tarjos ne mitä tahansa, ni ei ymmärrä.Voit vaatia esim. kosteusmittauksia ennen muuttoa

Vieras
Ja vielä jatkan... Että toi panettelu ja mielisairaaksi nimittelyhän johtuu ihan siitä, että on huomannut jo ettei homma pelaa.
Huomaa, että olet saamassa tarpeeksesi ja tietää jäävänsä kohta yksin.
Yrittää nyhtää sulta viimesenkin omanarvontunnon, jottet USKALLA lähteä. Koska sähän olet niin kamala, että kaikki pitää sua hulluna ja huonona ihmisenä. Kukas sut nyt haluais?? Kukas sua nyt uskois??
Ota apu vastaan, koska sitä on sulle tarjolla. Olet vaarassa!

Nyt kun mies päästää sammakoita suustaan, lähde lasten kanssa pois ja hakemaan apua ja asuntoa. Sosiaalipäivystys, sos työntekijän puhelinaika huomenna.....mitä vain.

Jos pystyt huolehtimaan lapsista ja haluat niin tehdä, sinun ei kannata välillä jättää lapsia isälleen.

Eroamisen aika on hermoillekäypää ja joskus voi olla viisasta olla hiljaa ja lähteä salaa tai vasta yhtäkkisesti, kun kaikki järjestelyt on tehty. Tämä vinkki siis siltä varalta että mies on väkivaltainen.

Voi mennä juomaan ja luultavasti meneekin.

Kiva lasten kuunnella, kuinka äitiä haukutaan. Otan yhteyttä sossuun ja sanon, etten kestä enää päivääkään, lapsetkin kärsii. Jos päästäis lähteen äkkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ikävä kyllä.
Niin, olen masentunut, en hullu. Huudan lapsilleni paljon, se johtuu meidän tilanteesta enimmäkseen, siis paskasta avioliitosta.

En haluis mitään väliaikasta, lapsien takia, vaan äkkiä pois täältä for good sellaseen kämppään suoraan, mistä ei sitten enää niin muutella...
Hei, juurikin lapsen ja itsesi takia nyt aluksi edes jonnekin. Tottakai olisi ihanaa ja kivaa saada se unelmakämppä heti, mutta sun tilanne on nyt se, että eikö olisi parempi ihan mikä vain komero ennemmin kuin tuo?

Yhteistyössä