K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Menee tosi aaltoillen tää että vuorotellen Joksujen strategiat vaikuttaa olevan täysin levällään ja K-tiimi kiitää ammattimaisesti eteen, ja sitten vaihtuu taas että K-tiimi häröilee jotain ihan käsittämätöntä kun Joksut porskuttavat eteenpäin kuin isonkin levy-yhtiön luotsaamana. Alkoi jo heti silloin viisujen jälkeen ja mennyt ees-taas muutaman kuukauden sykleissä. :D
 
vierailija
Menee tosi aaltoillen tää että vuorotellen Joksujen strategiat vaikuttaa olevan täysin levällään ja K-tiimi kiitää ammattimaisesti eteen, ja sitten vaihtuu taas että K-tiimi häröilee jotain ihan käsittämätöntä kun Joksut porskuttavat eteenpäin kuin isonkin levy-yhtiön luotsaamana. Alkoi jo heti silloin viisujen jälkeen ja mennyt ees-taas muutaman kuukauden sykleissä.
Kn oma tiimi ja krew tuntuu olevan timanttia, mutta levy-yhtiön puolella näyttää olevan parannettavaa.
 
vierailija
Kris mainitsi jossain haastiksessa että heillä on kymmenien ihmisten taustajoukot kotona Sloveniassa. Tähän luultavasti lasketaan kaikenlaiset freelancerit jotka hoitaa esim fyysiset levyt, distrot kauppoihin ym, mutta jotain taustajoukkoa siellä on joka ei kuulu näihin näkyviin kiertue- ja somekäsiin. Mutta oman levy-yhtiönsä kautta siis.
En oo näitä uusimpia haastatteluja ehtinyt katsoa mutta ainakin silloin Stozicen aikana oli noin. Nyt on tietty ollut hyvin erilainen vuosi kun he olivat itsekin useita kuukausia poissa Sloveniasta eikä ollut sellaista samanlaista siellä tehtävää työtä jota aiemmin on ollut. Tässähän kyse on kuitenkin markkinoinnista, eli se ei ole esim Markin tai Vitan hommia. Se yksi mies (ehkä matej) taisi ainakin ennen hoidella jotain niitten raha-asioita, mutta en tiedä onko näitten haastattelujen järkkääminen sitä sen työsarkaa vai onko se esim siellä sponsoripuolella tms.
 
vierailija
En yhtään ihmettele jos artistit tekevät homman mieluummin itse. Saa nimittäin levy-yhtiöltä tulla jotain oikeasti tarpeellista että kannattaa
Aikamoinen jako on.
 
vierailija
Paitsi, että nää ei oo vielä ees levypromoja, vaan keikkapromoja ilmeisesti mikäli Krisin puheista yhdessä haastattelussa ymmärsin oikeen niin levypromot alkavat pian
Ihanaa, mitä enemmän, sitä parempi! 🥰❤ Siinä on ihan hyvä balanssi kun välillä ovat somessa hiljaksiin ja välillä sitten tulee niin paljon kaikkea, että hyvä kun perässä pysyy. Onneksi on JoSubs. 😄
 
vierailija
Menee tosi aaltoillen tää että vuorotellen Joksujen strategiat vaikuttaa olevan täysin levällään ja K-tiimi kiitää ammattimaisesti eteen, ja sitten vaihtuu taas että K-tiimi häröilee jotain ihan käsittämätöntä kun Joksut porskuttavat eteenpäin kuin isonkin levy-yhtiön luotsaamana. Alkoi jo heti silloin viisujen jälkeen ja mennyt ees-taas muutaman kuukauden sykleissä. :D
Ja sit kuitenkin hommat menee molemmilla hyvin, vaikka fanit aina tietää niin paljon paremmin mitä pitäisi tehdä (ei suinkaan aina edes täällä vaan yleensä twitterissä 🙄). Just nyt on joksujen osalta jo pidempään ollut vahingoniloista tviittailua siitä kuinka niillä ei enää ole varaa tehdä mitään koska kuluttivat kaiken jo alkuvuodesta. Tää perustuu johonkin bojanin humoristiseen lausuntoon että kaikki rahat meni Lontooseen, mutta se on haluttu tulkita kirjaimellisesti ja niitä pidetään sen takia ihan kykenemättöminä laskemaan paljonko tarvitsevat rahaa itselleen ja palkatakseen muita. Ilmeisesti palkat on kuitenkin maksettu ihan ajallaan kun vitat, markit ja karlokirrit on edelleen kuvioissa.
 
vierailija
Minua hämmentää K:n levyn kanssa eniten se että siihen on selkeästi panostettu niin hirveästi ja tehty niin kunnolla koko kokonaisuus. A-tason kansi. Fyysinen CD on tosi hieno hauskalla sisäkuvallaan ja lehtiöllään. Vinyyli tulossa. Mutta julkaisupäivä on tyyliä tässä tää on, moi.

En usko että K:n ajatus tässä oli että levy saisi automaattisesti huomiota fanikunnan ulkopuolella ilman markkinointia, K tietää että se huuma on laantunut kauan sitten.

Mietin että onko mahdollista että kesä Joostin ystävänä, ja hänen tilanteen seuraaminen, sai K:n kyynistymään jollain tasolla koko musabisness-"peliin" jossa pitää kokoajan tehdä sitä ja tätä ja mitä kaikkea some- soittolista- ja mediakikkailua jotta saisi jonkun tietys sijoituksen Spotifyssa.

Joosthan tekee tätä että biisit heitetään vaan pihalle ja ihmiset kuunnelkoon jos kuuntelevat. Katkaissut kaikki suhteet mediaan. Tekee kaiken kaveriporukalla. Sen uudet biisit eivät edes käväise Hollannin top50 listalla, mutta sen fanit ympäri maailmaa ja myös Hollannissa kuuntelee niitä, keikkoja on ja rahaakin riittää. K:n "taktiikassa" ainoa ero oli että levylle annettiin päivämäärä jokunen viikko etukäteen ja vähän countdowneja stooreissa.
 
vierailija
Minua hämmentää K:n levyn kanssa eniten se että siihen on selkeästi panostettu niin hirveästi ja tehty niin kunnolla koko kokonaisuus. A-tason kansi. Fyysinen CD on tosi hieno hauskalla sisäkuvallaan ja lehtiöllään. Vinyyli tulossa. Mutta julkaisupäivä on tyyliä tässä tää on, moi.

En usko että K:n ajatus tässä oli että levy saisi automaattisesti huomiota fanikunnan ulkopuolella ilman markkinointia, K tietää että se huuma on laantunut kauan sitten.

Mietin että onko mahdollista että kesä Joostin ystävänä, ja hänen tilanteen seuraaminen, sai K:n kyynistymään jollain tasolla koko musabisness-"peliin" jossa pitää kokoajan tehdä sitä ja tätä ja mitä kaikkea some- soittolista- ja mediakikkailua jotta saisi jonkun tietys sijoituksen Spotifyssa.

Joosthan tekee tätä että biisit heitetään vaan pihalle ja ihmiset kuunnelkoon jos kuuntelevat. Katkaissut kaikki suhteet mediaan. Tekee kaiken kaveriporukalla. Sen uudet biisit eivät edes käväise Hollannin top50 listalla, mutta sen fanit ympäri maailmaa ja myös Hollannissa kuuntelee niitä, keikkoja on ja rahaakin riittää. K:n "taktiikassa" ainoa ero oli että levylle annettiin päivämäärä jokunen viikko etukäteen ja vähän countdowneja stooreissa.
Jos K saa säilytettyä itsensä fanien mielissä useamman vuoden, sekin voi varmasti toimia just niin kuin joost. Ihan vielä K:lla ei ole riittävästi pohjaa, vaikka nimeä juuri nyt onkin.
 
vierailija
Ja sit kuitenkin hommat menee molemmilla hyvin, vaikka fanit aina tietää niin paljon paremmin mitä pitäisi tehdä (ei suinkaan aina edes täällä vaan yleensä twitterissä ). Just nyt on joksujen osalta jo pidempään ollut vahingoniloista tviittailua siitä kuinka niillä ei enää ole varaa tehdä mitään koska kuluttivat kaiken jo alkuvuodesta. Tää perustuu johonkin bojanin humoristiseen lausuntoon että kaikki rahat meni Lontooseen, mutta se on haluttu tulkita kirjaimellisesti ja niitä pidetään sen takia ihan kykenemättöminä laskemaan paljonko tarvitsevat rahaa itselleen ja palkatakseen muita. Ilmeisesti palkat on kuitenkin maksettu ihan ajallaan kun vitat, markit ja karlokirrit on edelleen kuvioissa.
No voi hyvänen aika noita joitakin faneja! :'D
 
vierailija
En oo näitä uusimpia haastatteluja ehtinyt katsoa mutta ainakin silloin Stozicen aikana oli noin. Nyt on tietty ollut hyvin erilainen vuosi kun he olivat itsekin useita kuukausia poissa Sloveniasta eikä ollut sellaista samanlaista siellä tehtävää työtä jota aiemmin on ollut. Tässähän kyse on kuitenkin markkinoinnista, eli se ei ole esim Markin tai Vitan hommia. Se yksi mies (ehkä matej) taisi ainakin ennen hoidella jotain niitten raha-asioita, mutta en tiedä onko näitten haastattelujen järkkääminen sitä sen työsarkaa vai onko se esim siellä sponsoripuolella tms.
Heillähän on se kroatialainen PR-tyyppi, nimi näkyy nettisivuilla. Hän on varmaan järkännyt nämä Balkanin promot.
 
vierailija
Menee tosi aaltoillen tää että vuorotellen Joksujen strategiat vaikuttaa olevan täysin levällään ja K-tiimi kiitää ammattimaisesti eteen, ja sitten vaihtuu taas että K-tiimi häröilee jotain ihan käsittämätöntä kun Joksut porskuttavat eteenpäin kuin isonkin levy-yhtiön luotsaamana. Alkoi jo heti silloin viisujen jälkeen ja mennyt ees-taas muutaman kuukauden sykleissä.
Niin menee. 😅 Mä uskon että molemmilla on kyllä homma hallussa, vaikka se ei näy joka hetki ulospäin, kun ei tiedetä millaiset ajatukset ja suunnitelmat heillä milloinkin on.
 
vierailija
Uusi käännös Josubsilta! Nyt tuli hämmentävä fakta... nykyään Kris on ilmeisesti myöhässä treeneistä ja Suomi mainittu jälleen
Kris ihastellut taas meitä _Suomessa_ lentokentälle vastaan tulleita faneja... Tästäkin jotkut vetivät Vauvalla kauheita pultteja ja haukkuivat. Itse ovat niitä ihmisiä ilmeisesti, jotka eivät vain tajua bändiä vastaavalla ilahduttaa 🤣
 
vierailija
No on! Ja kun miettii mitä joku pienehkö artisti saa levy-yhtiöltä niin varmaan aika nopeasti tulee mieleen että voisko itsekseenkin päästä samaan lopputulokseen.
Suurimmalla osalla artisteja tajuaa tarpeen levy-yhtiölle, kunaharvalla taiteilijalla (mitä muusikot on) on lisäksi kyky tai jaksamista pyörittää omaa firmaansa musanteon lisäksi. Eli levy-yhtiölle on pakko antaa jättiosuus että ne hoitaa kaikki käytännnön jutut ja verkostoitumiset artistille.

Mutta kyl se vähän mietityttää että jos pystyt itse järjestämään itsellesi kiertuetiimin, keikkamyyjän, fanikamat, yhteydet haastiksiin jos niitä haluat... onko ulkoisen levy-yhtiön osuus tuloista sen arvoista?
 
vierailija
Heillähän on se kroatialainen PR-tyyppi, nimi näkyy nettisivuilla. Hän on varmaan järkännyt nämä Balkanin promot.
Se on jännästi noitten sivuilla ihan vaan press. Ja se Matej ei ole sivuilla näkyvillä ollenkaan, mutta sen instassa lukee edelleen joker out business. Kummallakin on selvästi tosi laajat markkinointipalvelut mutta on paljon muutakin, eli sopimuksethan voi olla ihan mitä vaan. Luulen ettei joksut laita enää kenenkään taustahenkilöiden nimiä sivuilleen jos ei ole ihan välttämätöntä (kuten nyt vaikka keikkamyyjä on aika olennainen löydettävä sieltä).
 
vierailija
Se on jännästi noitten sivuilla ihan vaan press. Ja se Matej ei ole sivuilla näkyvillä ollenkaan, mutta sen instassa lukee edelleen joker out business. Kummallakin on selvästi tosi laajat markkinointipalvelut mutta on paljon muutakin, eli sopimuksethan voi olla ihan mitä vaan. Luulen ettei joksut laita enää kenenkään taustahenkilöiden nimiä sivuilleen jos ei ole ihan välttämätöntä (kuten nyt vaikka keikkamyyjä on aika olennainen löydettävä sieltä).
Joo Joksujen sivuilla lukee press, mikä on ihan järkevää, kun se tyyppi varmaan hoitaa Joksujen lehdistötiedelut. Sen firman sivuilla kuitenkin rosterissa lukee Joksujen kohdalla PR worldwide. 🤷‍♀️ Ja siellä rosterissa on muuten myös se Joksujen Zagrebin keikkapaikka.
 
vierailija
K:n albumilta oltiin niin laajasti kuultu biisejä ettei se vaikuttanut olevan sellainen uusi asia, johon rahaa pannaan. Luultavasti seuraava steppi on se suurempi. Kun K:lta tulee joskus täysin uutta musiikkia ehkä jollakin muulla otteella. Näihin on aina panostettu enemmän. Mirellakin sattui vielä samalle päivälle.
 
vierailija
Suurimmalla osalla artisteja tajuaa tarpeen levy-yhtiölle, kunaharvalla taiteilijalla (mitä muusikot on) on lisäksi kyky tai jaksamista pyörittää omaa firmaansa musanteon lisäksi. Eli levy-yhtiölle on pakko antaa jättiosuus että ne hoitaa kaikki käytännnön jutut ja verkostoitumiset artistille.

Mutta kyl se vähän mietityttää että jos pystyt itse järjestämään itsellesi kiertuetiimin, keikkamyyjän, fanikamat, yhteydet haastiksiin jos niitä haluat... onko ulkoisen levy-yhtiön osuus tuloista sen arvoista?
Ja tosiaan vielä sekin, että levy-yhtiöllä voi olla sanansa sanottavana levyn tyylistä ja muista artistin valinnoista. Oisko Joksutkaan voineet tehdä esim. levyä missä on kolmea eri kieltä, jos levy-yhtiö ois saanut päättää? Jonkun sen alan ammattilaisen mielestä se vois ehkä kuulostaa sekavalta, mutta niin kuin Bojan sanoi haastattelussa, niin biisit syntyy millä kielellä ne sattuu syntymään ja sellaisiksi ne on jätetty. Ja just niin se pitää ollakin! Silloin se tunne, mitä sanoilla on haettu säilyy parhaiten. Toki levy-yhtiöstä on hyötyä uuden yleisön hankkimisessa, kun biisin promoamiseen on enemmän rahaa käytettävissä mut oon iloinen että joksut on valinneet sen taiteellisen vapauden mieluummin.
 

Yhteistyössä