meidän taapero kyllä vielä tappaa tuon vauvan !!!

Silmä välttää siksi hetkeksi, kun olen hakemassa maitoa keittiöstä ja eikös vain taapero ole sillä välin haudannut vauvan filttiin ja hyppii vauvan päällä. 20 sekkaa aikaisemmin oli leikkinyt rauhassa rekallaan, kun vauva oli maannut lattialla muutaman metrin päässä.

Tiedän, ettei taapero tekojaan tajua. Yrittää vain painia vauvan kanssa samalla lailla mitä isänsä kanssa. Mutta ihmettelen vain, että miten toiset äidit pystyy joka sekuntti lapsia niin vahtimaan, ettei vahinkoja tapahdu? Kyllä meillä tuo taapero on paljon suurempi vaara vauvalle mitä meidän koirat.

Tai siis tietysti se pääsyy vaaraan on huolimaton äiti... :ashamed:
 
Meillä on 7kk neiti ja 3,5 vuotias isoveli. Edelleenkään en luota poikaan lainkaan vauvan kanssa, sillä mustasukkaisuus iskee lähes aina kun silmä välttää vaikka olisi ennen sitä leikkinyt puolikin tuntia tosi nätisti siskonsa vieressä.

Syy ei missään nimessä ole huolimaton äiti! Tsemppiä ja jaksamista sinulle, sillä kunhan vauva hieman kasvaa niin eiköhän leikkisopu ala pikkuhiljaa löytymään. Sitä minä tässä itsekin odottelen =)
 
ensi kerralla paremmin
Eli nyt tiedät, ettei lapsia voi jättää keskenään siksi aikaa kun käyt keittiössä.

Minäkin opin sen kun empaattinen ja avulias taapero nosti lattialle jättämäni vauvan sohvalle sillä välin kun kävin hämmentämässä perunakattilaa. Arvaat varmaan mitä sitten kävi.
 
:hug:
Tiedän tunteen ja toivon että meilläkin siitä päästäisiin jossain vaiheessa eroon.

Yhtään ei helpota se että isompien kanssa taapero meillä kohta 2v on rajumpi ja isommatkin vielä kannustaa siien.

siihen ollaan kyllä puututtu heti ettei noin voi nyt tehdä kun nuorempi ei ymmärrä sitä että vauvan kanssa ei niin pystykään vielä leikkimään.

Niin, ja meillä on nyt molemmat päikkäreillä..
 
vieras
Meillä oli esikoinen 1v1kk kun vauva syntyi. Hetkeksikään ei uskaltanut jättää (kun eiskoisella ei ollut minkään asteista järkeä päässä) niin nostin vauvan aina sänkyynsä kun piti jotain tehdä. Jos vaan vaikka hain lasillisen vettä niin otin vauvan mukaani. Mutta jos vessaan tai suihkuun menin tai tein ruokaa niin joko otin vauvan sitterissä mukaan tai vein sinne sänkyynsä. Siinä kohtaa kun isoveli alkoi sitten kiipeilemään vauvan pinnasänkyyn niin laitoin huoneen oveen lapsiportin niin sai vauva olla rauhassa veljen tohellukselta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli esikoinen 1v1kk kun vauva syntyi. Hetkeksikään ei uskaltanut jättää (kun eiskoisella ei ollut minkään asteista järkeä päässä) niin nostin vauvan aina sänkyynsä kun piti jotain tehdä. Jos vaan vaikka hain lasillisen vettä niin otin vauvan mukaani. Mutta jos vessaan tai suihkuun menin tai tein ruokaa niin joko otin vauvan sitterissä mukaan tai vein sinne sänkyynsä. Siinä kohtaa kun isoveli alkoi sitten kiipeilemään vauvan pinnasänkyyn niin laitoin huoneen oveen lapsiportin niin sai vauva olla rauhassa veljen tohellukselta :)
Niin ja tosiaan alkoi myös heittelemään tavaroita vauvan sänkyyn niin portin avulla päästiin tästäkin :S
 
Meillä on 2,5vuotias isosisarus, eikä kyllä pelota että tappais vauvaa :D
Mutta joo, tiedän että on niin lapsesta kiinni enkä kyllä osaa mitään neuvoja antaa. Varmaan aika rankkaa jos ei voi silmä hetkeksikään välttää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysyin puolitosissani neuvolassa et kuinka monta tapausta Suomessa on jossa mustis-isosisarus on tappanut vauvan. Tooooooosi hitaasti katsoi terppa mua...
Muttei vastannut mitään? Meinaan kyllä sen sitten pitäis ottaa selville onko tällaista tapahtunut Suomessa.
Mun serkkutytöt on pienenä tiputtaneet pikkuveljen ikkunasta kun se oli vauva. Asuivat onneksi talossa ja vauva tippui kukkapenkkiin eikä sille käynyt kuinkaan.
 
3lasta
Meillä on kolme lasta, vanhin 3v, keskimmäinen 1v3kk ja nuorin 2viikkoa. Esikoiseen luotan täysin, hän ei tee vauvalle mitään, mutta keskimmäinen on heti repimässä vauvaa, kun silmä välttää.

Makuuhuoneen oveen on laitettu haka, johon kumpikaan "isommista" lapsista ei yletä, joten siellä vauva saa olla rauhassa...

Välillä kyllä mietin, että kuinka kummassa selviän näiden kanssa, kun miehen loma loppuu...;)
 
Meillä poika 2v8kk ja on todella kovakourainen vauvan 5kk kanssa. En uskalla minäkään jättää heitä lainkaan kahdestaan. Jostain syystä vauva kuitenkin tykkää isoveljestään todella paljon, ja usein ne kovakouraisuudetkin ovat "vahinkoja".

Kunnon rangaistuksia satuttamisesta, meillä esikoinen passitetaan hetkeksi omaan huoneeseen ja usein pelkkä uhkauskin päiväunista auttaa.
 
IhaNainen
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysyin puolitosissani neuvolassa et kuinka monta tapausta Suomessa on jossa mustis-isosisarus on tappanut vauvan. Tooooooosi hitaasti katsoi terppa mua...
Muttei vastannut mitään? Meinaan kyllä sen sitten pitäis ottaa selville onko tällaista tapahtunut Suomessa.
Mun serkkutytöt on pienenä tiputtaneet pikkuveljen ikkunasta kun se oli vauva. Asuivat onneksi talossa ja vauva tippui kukkapenkkiin eikä sille käynyt kuinkaan.
Vakava aihe, mutta pakko kuitenkin. Eiköhän me kaikki asuta talossa. :D
 

Yhteistyössä