Meidän pesukonen sit taas hajosi!(vajaa 2v vanha UPO)

Voi prkl meidän pesukone hajosi taas.Kyseessä n.2 vuotta siten ostettu Upo wd 7022 d mallinen pesukone jossa samassa kuivuri.Tässä koneessa on ollut jos jonkinmoista vikaa ja ne on korjattu(mennyt takuuseen)mutta nyt tuo takuukin on kuukausi sitten mennyt umpeen..

Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tämän saman koneen kanssa?Ja kertokaa nyt mikä sit on HYVÄ ja KESTÄVÄ pyykinpesukone?

En tiedä mitä hittoa tehdään tuon romun kanssa..Ei kyllä kovin kauan voi olla ilman pyykinpesua tämmöisen poppon kanssa..Ja kone siis hajosi äsken niin kun oli ohjelma päällä niin oli sammunut kesken ohjelman ja vikavirtasuoja oli myös mennyt pois päältä.Pistorasiaan kyllä tuli virta mutta kun yritettiin uudelleen laittaa koneen johtoa niin ei tullut viroja..viimeksi oli syksyllä sama homma ja oli mennyt ohjelmisto koneisto rikki..Kuinkahan kalliiksi mahtaisi tulla tuon romun korjaus???
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti82:
Voi prkl meidän pesukone hajosi taas.Kyseessä n.2 vuotta siten ostettu Upo wd 7022 d mallinen pesukone jossa samassa kuivuri.Tässä koneessa on ollut jos jonkinmoista vikaa ja ne on korjattu(mennyt takuuseen)mutta nyt tuo takuukin on kuukausi sitten mennyt umpeen..

Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tämän saman koneen kanssa?Ja kertokaa nyt mikä sit on HYVÄ ja KESTÄVÄ pyykinpesukone?

En tiedä mitä hittoa tehdään tuon romun kanssa..Ei kyllä kovin kauan voi olla ilman pyykinpesua tämmöisen poppon kanssa..Ja kone siis hajosi äsken niin kun oli ohjelma päällä niin oli sammunut kesken ohjelman ja vikavirtasuoja oli myös mennyt pois päältä.Pistorasiaan kyllä tuli virta mutta kun yritettiin uudelleen laittaa koneen johtoa niin ei tullut viroja..viimeksi oli syksyllä sama homma ja oli mennyt ohjelmisto koneisto rikki..Kuinkahan kalliiksi mahtaisi tulla tuon romun korjaus???
ei koneita kannata enää korjata, nyt saa allesta koneita niin halvalla että ostaa mieluummin uuden.'

myyjän vastu ei lopu takuuajan jälkeenkään, kyselelpä liikkestä
 
Piparjuuri
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
myyjän vastu ei lopu takuuajan jälkeenkään, kyselelpä liikkestä
Myyjän vastuu kannattaa selvittää ennen liikkeeseen menoa. Kaupallahan ei yleensä omasta mielestään ole vastuuta takuun päätyttyä. Takuu on kaupan myöntämä lisäetu ja kaikilla kulutustarvikkeilla on kuluttajansuojan ansiosta ns. oletettu käyttöikä, joka pyykinpesukoneelle on (kaiken järjen mukaan) enemmän kuin kaksi vuotta.

Itse aloittaisin selvittelyn paikalliselta kuluttaja-asaimieheltä.
 
Ota osto liikkeeseen yhteyttä konehan on selvästi viallinen ns. maanatai kappale eli myyjä on velvollinen korvaamaan. Koneessa on selvästi jonkinlainen valmistus virhe ja myyjän/valmistajan vastuu ei pääty vialliseen tuoteeseen vaikka takuu umpeutuukin. Jos muu ei auta ota kuluttaja asiamieheen yhteys ja vaadi kaupanpurkua.
Ei sinun tarvitse kärsiä taloudelliseti siitä että olet saanut viallisen tuotteen.

Kaverilla oli kanssa upon koneen kanssa ongelmia ja sitä käytiin korjaamassa lukemattomia kertoja maahan tuoja ei suostunut antamaan uutta konetta joten kaveri vaati kaupan purkua ja sai sen.
 
Me ostettiin syksyllä Upo pyykkäri joka hajos ekan kerran kun oli ollut 2 viikkoa meillä, sit se korjattiin ja hajos vissiin viikon päästä siitä uudestaan. Liike ehdotti että vaihdetaan pesukone toiseen. Nyt on Bosch ja hyvin on toiminut. Noissa Upon pyykinpesukoneissa on ollut kuulemma paljon vikoja. Meillä myös Upo- merkkinen astianpesukone, joka tehdään jossain muussa maassa ku pyykinpesukoneet, siks on toiminut hyvin.
 
A shadieeyah
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx

sieltä lainattua:
takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä...

Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt"
 
kp
no, sinä aikana mitä minä olin töissä, 2v2kk, niin ei yhtääkään suostuneet liikkeessä enää takuun jälkeen korjaamaan tai vaihtamaan.
käskettiin vaan urputtamaan maahantuojalle suoraan.
ja mä olin siis vaan työntekijä, noudatin vaan käskyjä, kyllähän mä oisin antanu vaikka heti uuden tilalle!
 
anniina
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
usko pois, en ne liikkeessä halua ottaa vastuuta enää takuuajan jälkeen, olen ollut kodinkoneliikkeessä töissä :/
Sillä ei ole mitään väliä mitä liikkeessä halutaan, kun laki on selkeästi kuluttajan puolella.
Peesi.Me tapeltiin aikanaan liikkeen kanssa jääkaapin korjauksesta.Tuotteen virhevastuu on muuten 5 vuotta kuluttaja-asiamiehen mukaan.Nyt vaan asia eteenpäin ja yhteyttä kuluttaja-asiamieheen jos myyjä eikä maahantuoja suostu yhteistyöhön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
no, sinä aikana mitä minä olin töissä, 2v2kk, niin ei yhtääkään suostuneet liikkeessä enää takuun jälkeen korjaamaan tai vaihtamaan.
käskettiin vaan urputtamaan maahantuojalle suoraan.
Niin, valitettavasti joka alalta löytyy noita kusipäitä, jotka toimivat laittomasti. Myyjäliike on kuitenkin se jonka tehtävä on palvella kuluttajaa. Itse olisin tuollaisesta käytöksestä ottanut yhteyttä paitsi kuluttaja-asiamieheen myös siihen maahantuojaan. Maahantuojaan sen vuoksi, että olisin kertonut kuinka huonosti ko. liike hoitaa tehtäviään ja että kyseisellä käytöksellä on vaikutusta siihen minkä merkkisiä tuotteita (ja mistä ) ostan jatkossa. Kyllä se kauppiaskin liikahtaa, kun maahantuoja vähän ärähtää.
 

Yhteistyössä