Meidän kuopuksen korvasta löytyi

eilen punkki :x Kääk.
Asutaan seudulla missä kosteaa ja just oivallista seutua punkeille mutta auttaisko jos käyttäisin lapsilla tuolla luonnossa pyöriessä kypärämyssyjä? Ettei punkit pääse korviin tai hiusrajaan?

Tuonkin huomasin ihan sattumalta kun koko perhe köllöteltiin meidän sängyssä ja kuopus kävi kiipeilemään minun vatsan päällä. Se oli tuolla ylhäällä kasvojen puolella mistä korva lehti alkaa taipua 'kaksinkerroin' tuonne ylöspäin. Ihan tuolla välissä siis ja sattumalta huomasin että joku 'roska' siellä on :x

Täytyy kai joka ilta tehdä tarkastukia lasten kroppaan ettei ole päässy mihinkään korvantauksiin tai niskaan kiinnittymään :/
 
hyi
Eikö lapsi itte ollut tuntenut, kun se punkki pureutui ihoon? Onneks sait heti pois!
voi yäk, mulla oli pentuna NAVASSA punkki, se oli mennyt ihan kunnolla syvälle eikä sitä saatu milään pihdeillä eikä poppakonsteilla pois. Viikon verran se siinä köllötti ja sit oli ittekseen hävinny :eek: Ja ei muuten mihinkään lääkäriin tullu porukoille mieleenkään mua viedä... ties minkä myrkytyksen siitä siinä ajassa ois voinu saada :eek:
 
Oksennus lentää just
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Eikö lapsi itte ollut tuntenut, kun se punkki pureutui ihoon? Onneks sait heti pois!
voi yäk, mulla oli pentuna NAVASSA punkki, se oli mennyt ihan kunnolla syvälle eikä sitä saatu milään pihdeillä eikä poppakonsteilla pois. Viikon verran se siinä köllötti ja sit oli ittekseen hävinny :eek: Ja ei muuten mihinkään lääkäriin tullu porukoille mieleenkään mua viedä... ties minkä myrkytyksen siitä siinä ajassa ois voinu saada :eek:
HYI V*TTU :X!!!!!
 
Lapsi on 1½ vuotias eikä ollut itsekään mitään huomannut. Oli se siinä jo jonkun aikaa ollut, ei nyt monia päiviä mutta varmasti ehkä parikin päivää ( en minä noista oikein tiedä ). Päivystykseen soitettiin ja sieltä saatiin ohjeita. Punkkipihdeillä se ei lähtenyt mutta tavallisilla pinseteillä lähti kokonaan. Paperin päälle laitettiin ja katsottiin että on pää ja kaikki jalat lähtenyt irti ja olihan ne.

Mites tuo myrkky, laitetaan sitä vaatteisiin vai ihan suoraan ihoon? Meidän lapsilla atooppinen iho ( juurikin tällä kuopuksella aika pahana käsissä tällä hetkellä ) niin en oikein mitään raaskisi sutaista ihoon :/ Auttaako jos vaatteisiin laittaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Vaatteisiinhan se punkki tarttuu enen kuin iholle menee, siis jos on jo "pitkät vaatteet" eikä helle. Eli kyllä pitäisi auttaa ja pasras suojahan on vaatetus.
Eli jos kypärämyssyjä rupean noille laittamaan päähän niin pitäis auttaa ettei niskaan ja muuhun pääse. Onneksi saa tosiaan käyttää jo muutenkin pitkää vaatetta ja jopa haalaria :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Eli jos kypärämyssyjä rupean noille laittamaan päähän niin pitäis auttaa ettei niskaan ja muuhun pääse. Onneksi saa tosiaan käyttää jo muutenkin pitkää vaatetta ja jopa haalaria :)
Ja suositushan on että tarkastaa lapsen (ja itsensä) säännöllisesti. Kun se punkin purema ei tosiaankaan tunnu miltään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Eli jos kypärämyssyjä rupean noille laittamaan päähän niin pitäis auttaa ettei niskaan ja muuhun pääse. Onneksi saa tosiaan käyttää jo muutenkin pitkää vaatetta ja jopa haalaria :)
Ja suositushan on että tarkastaa lapsen (ja itsensä) säännöllisesti. Kun se punkin purema ei tosiaankaan tunnu miltään.
Joo. Sieltä päivystyksestä sanottiin tuosta puremakohdastakin että täytyy ainakin pari viikkoa tarkkailla että rupeaako punoittamaan eli tosi pitkään voi kestää ennen ku oireita tulee jos onkin pöpön saanu :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Joo. Sieltä päivystyksestä sanottiin tuosta puremakohdastakin että täytyy ainakin pari viikkoa tarkkailla että rupeaako punoittamaan eli tosi pitkään voi kestää ennen ku oireita tulee jos onkin pöpön saanu :/
Borrelioosin tarttumiseen menee pidempi aika mutta puutiaisaivokuume voi punkista tarttua heti. Sen borrelioosin takiahan ne käski sitä tarkkailemaankin. Meidänkin tytöltä löytyi punkki pari päivää sitten päästä. Ei kyllä käyty missään sen takia eikä soiteltukaan. Nippaistiin vain pois ja nyt tarkkaillaan.
 
Nyt kun tuota korvaa katsoin niin siinä on vielä sellainen ihan pieni musta piste ja sitten sellainen isompi ( voisko olla ehkä rupikin? ) :eek: :eek: Vaikka kaikki osta siitä punkista löytyi kun suurennuslasin kanssa useampi ihminen sen tarkisti pois oton jälkeen :/

Jos sinne nyt on jääny osa niin miten se poistetaan?
 

Yhteistyössä