Meidän kerhossa käy pari koti-isää lastensa kanssa, ja tänään...

  • Viestiketjun aloittaja Vcchhh
  • Ensimmäinen viesti
Eikä ne miehet mitään kotitöitä tee. Naiset uhrautuu tekemällä lapset, hoitaa kodin ja käy töissä. Miehet vaan makaa siellä kotona ja vikittelee kerhon naisia siinä samalla. Ihania miehiä monella ketjun naisista!oneksi en voi samaistua.
 
"Minää"
Mä luulen, että ne koti-isiksi valikoituneet miehet on keskimääräistä motivoituneempia siihen hommaan. Naisille se on paljon useammin vain tapa. Saati joku kerhoissa käyminen. Mä tiedän pari koti-isää ja ei ne kyllä käy missään kerhoissa. Kotiäitejä taas tiedän kymmeniä, ainakin.
 
"meikku"
jaa....Olen ihan vähän katkera :(

kai munkin mies on hyvä isä.Joskus.
Eipä taida leikkiä näiden kanssa,ei tee ruokaa,ei siivoa.....kotona tekee joko remonttia tai korjailee muiden ihmisten autoja,ja lapsille vaan narisee.
Eikä ota MITÄÄN vastuuta esim.neuvolakäynneistä.

Arvatkaa miltä tuntuu kun toki rakastan miestäni ja meillä on pitkä historia jo yhdessä,ja sitten kun törmää näihin oikein kunnollisiin isiin niin........!
 
Esikoisen aikaan mies oli hoitovapaalla 5kk kun minä olin töissä. Siivosi ja laittoi kyllä ruuat valmiiksi. Kuten minäkin äitiyslomalla. Meille selviö että kotona oleva hoitaa pääosin sen kodinkin lapsien ohella.

Mutta, mutta; todellakin ihmiset minulle hehkuttivat "miten suloinen näky miehesi lapsen kanssa on kun pyöräilivät kylän raitilla" ja " Voivoi kun sä olet onnekas kun miehes hoitaa lasta ja miten mahtava juttu sen on" jnejne. Tottakai itsekin arvostin ja ihailin, mutta oliko se nyt NIIIN erikoista? Kuitenkin usein arkisin mies lähti omille menoilleen pärräänsä rassaamaan/isälleen/urheilemaan jne, ja minä hoidin lasta sillä välin. Itse en tuohon aikaan juurikaan omissa harrastuksissa käynyt.
Sitten kuopuksen aikaan minä jäin äitiysloman jälkeen hoitovapaalle. Ne samat ihmiset jotka hehkuttivat miestäni esikoisen aikaan sanoivat minusta että "Lorvin kotona kun mies painaa duunia niska limassa" ja että "Helppoa olla kotiäitinä" jnejne.

Siis meillä tasa-arvo toimi kyllä mutta ulkopuolisilla tuntui olevan todellakin tasa-arvoinen ajattelu hakusessa!
 
[QUOTE="vieras";27577635]Sano nyt vielä että itse asiassa nehän katselevatkin jo sillä silmällä mahdollisia uusia vaimoja. Kun uuttahan ne etsii, ei ne siellä muuten kävisi :xmas:[/QUOTE]

Luonnollisesti. Kaikki isät, jotka juttelemaan erehtyvät mammojen kanssa, ovat potentiaalisia pettäjiä ja vaimo luultavasti on joku ihan kauhee kun on miesraasun jättänyt lapsia hoitamaan ja kerta miestä ihan kiinnostaa jutellakin!
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Esikoisen aikaan mies oli hoitovapaalla 5kk kun minä olin töissä. Siivosi ja laittoi kyllä ruuat valmiiksi. Kuten minäkin äitiyslomalla. Meille selviö että kotona oleva hoitaa pääosin sen kodinkin lapsien ohella.

Mutta, mutta; todellakin ihmiset minulle hehkuttivat "miten suloinen näky miehesi lapsen kanssa on kun pyöräilivät kylän raitilla" ja " Voivoi kun sä olet onnekas kun miehes hoitaa lasta ja miten mahtava juttu sen on" jnejne. Tottakai itsekin arvostin ja ihailin, mutta oliko se nyt NIIIN erikoista? Kuitenkin usein arkisin mies lähti omille menoilleen pärräänsä rassaamaan/isälleen/urheilemaan jne, ja minä hoidin lasta sillä välin. Itse en tuohon aikaan juurikaan omissa harrastuksissa käynyt.
Sitten kuopuksen aikaan minä jäin äitiysloman jälkeen hoitovapaalle. Ne samat ihmiset jotka hehkuttivat miestäni esikoisen aikaan sanoivat minusta että "Lorvin kotona kun mies painaa duunia niska limassa" ja että "Helppoa olla kotiäitinä" jnejne.

Siis meillä tasa-arvo toimi kyllä mutta ulkopuolisilla tuntui olevan todellakin tasa-arvoinen ajattelu hakusessa!
Toi on kyllä oikeesti ihan perseestä. Mä en ainakaan pidä koti-isiä sen sankarillisempina kuin kotiäitejäkään. Samalla tavalla se miehenkin pitää hoitaa omia lapsiaan kuin naisenkin.
 
[QUOTE="mansikka";27575274]Kyllä minun miehellä on lasten kanssa kotona helpompaa kuin minulla. Mies vain huolehtii lapsista. Minä myös pyykkäsin, laitoin ruokaa, siivosin yms. yms. yms.[/QUOTE]

Lähipiirissäni oli myöskin isä kotona hoitovapaalla ja keskittyi hoitamaan lasta / istumaan koneella.. Ihan hyvä isä ei siinä mitään, mutta kodin siivous ym. jäi edelleen äidille vaikka töissä olikin. Kumma juttu tämä.
 
"Hanna"
[QUOTE="vieras";27575007]Isät eivät stressaa isyydestään niin kuin äidit äitiydestään. Äitiyteen kohdistuu vielä The Äiti Myytti, äidin pitää olla täydellinen mutta isään ei kohdistu samanlaista painetta. Siksi isät osaavat nauttia lasten kanssa olemisesta ja ottavat sen rennommin. Siinä olisi monelle äidille paljon opeteltavaa. Ei vanhemmuus ole suorittamista kuten monelle äidille tuntuu olevan.[/QUOTE]

Näinpä. Isät eivät todellakaan stressaa. Lasten ruoka-ajat unohtuvat, lääkkeiden anto unohtuu ja jos sattuu muistumaan mieleen, niin annostus on pielessä. Ei ole väliä, vaikka lapset kulkevat samoissa likaisissa vaatteissa koko viikon. Isät luulevat, että vaatekaappi taikoo itsekseen puhtaita lastenvaatteita sisuksiinsa.

Lapset saavat hyvän ja terveellisen alun elämälleen einesten voimalla. Kotona isä ottaa rennosti herättyään ja käy tupakalla ensitöikseen. Juo vielä kupposen kahvia, jotta on stressitön olo. Ei huolta, vaikka lapset ovat heränneet nälkäisinä jo tuntia ennen. Hammaspesunkaan ei ole niin väliä. Eiköhän ne hampaat puhdistu itsekseen. Eihän luolamiehilläkään ollut hammasharjoja. Nukkumaan ei ole mikään kiire, vaikka lapset riehuvat yliväsyneinä.

On se vaan mukavaa olla rento ja stressitön isä. Kenelle mukavaa?
 
[QUOTE="Hanna";27579012]Näinpä. Isät eivät todellakaan stressaa. Lasten ruoka-ajat unohtuvat, lääkkeiden anto unohtuu ja jos sattuu muistumaan mieleen, niin annostus on pielessä. Ei ole väliä, vaikka lapset kulkevat samoissa likaisissa vaatteissa koko viikon. Isät luulevat, että vaatekaappi taikoo itsekseen puhtaita lastenvaatteita sisuksiinsa.

Lapset saavat hyvän ja terveellisen alun elämälleen einesten voimalla. Kotona isä ottaa rennosti herättyään ja käy tupakalla ensitöikseen. Juo vielä kupposen kahvia, jotta on stressitön olo. Ei huolta, vaikka lapset ovat heränneet nälkäisinä jo tuntia ennen. Hammaspesunkaan ei ole niin väliä. Eiköhän ne hampaat puhdistu itsekseen. Eihän luolamiehilläkään ollut hammasharjoja. Nukkumaan ei ole mikään kiire, vaikka lapset riehuvat yliväsyneinä.

On se vaan mukavaa olla rento ja stressitön isä. Kenelle mukavaa?[/QUOTE]

Puhu vain omasta miehestäsi, ei ainakaan minun mieheni tuollainen ole lainkaan. Huolehtii lapsista hienosti, tunnollisesti ja johdonmukaisesti. Kun tulen työmatkalta ja mies on sillä välin pyörittänyt arkea, on kotona vastassa siisti ja lämmin koti ja lämmin ruoka. Vaikka käy töissä itsekin.
Totta se kuitenkin on, hän osaa heittäytyä lasten kanssa paremmin kuin minä ja ei stressaa turhista kuten minä. Voisi sanoa että parempi vanhempi hän on kuin minä.
 
"Kolmen äiti"
Mäkin olisin viihtynyt perhekerhoissa paremmin jos siellä olis ollut 97% kävijöistä miehiä lapsineen, mutta ei... vaan niitä arvostelevia, selän takana juoruilevia, kieroja mammoja. Miehillä on paremmat jutut!
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sankari-isät;27576889:
Kaikissa perheissä jotka tunnen, ei koti-isä ole laittanut tikkua ristiin kotitöiden eteen vaimon ollessa töissä. Vaimo on sitten kotiin tultuaan hoitanut kodin ja lapset, kun sankari-isä on vaihtanut loppuillaksi vapaalle. Viikonloppuna lasten kanssa ulkoillessaan äiti saa sitten kuulla kehuja, kuinka ihana mies hänellä on, kun on lasten kanssa kotona. Mies on yleensä aika usein viihteellä viikonloppuisin, sillä täytyyhän sankari-isän päästä nollaamaan. Krapulaan vedoten voi sitten viikonloppuna makoilla.

Yhteistä näille sankari-isille on se, ettei lasten hoitamiseen kotona oikeasti ole ihmeemmin haluja, vaan työttömyys on koti-isyyden pohjimmainen syy.
JUURI NÄIN! Meilläkin: minä olen ollut lasten kanssa kotona = lapsille on järjestetty aktiviteetteja ja on noudatettu rutiineja (ruoka-, nukkumis ym. ajat), tehty terveellistä kotiruokaa, laitettu tiskit, pyykit, imuroitu ja raivattu, ulkoiltu jne. Mies on ollut lasten kanssa kotona = aikataulut miten sattuu (esim. päikkäreille vasta iltapäivällä, jolloin uni ei tule illalla), ruoka on muro-eineskalapuikko-linjaa, ulos mennään jos jaksetaan yleensä ei, lapset leikkivät ja tappelevat omineen dvd:n pyöriessä taustalla. Kämppä on kuin hävityksen kauhistus.

Mutta kyllä ne miehet on vaan aina niin sankareita, kun lastensa hoitoon osallistuvat! Minäkin kuulen usein kuinka kiitollinen minun pitäisi olla, kun on niin osallistuva mies.
 
kkkhhh
mieheni käy joskus vapaapäivillään lapsen kanssa avoimessa päiväkodissa. kun itse menen seuraavalla kerralla niin kaikki muistaa kertoa ohjaajia myöten kuinka mieheni on siellä ollut(ihan kun en tietäisi :D) ja sitä ja tätä. siis ilmeisesti huomiota on saanut :D ja taatusti on vieraskoreana siellä!!!
 
"viima"
ehkä se isä ei ole niin tiukasti siinä lapsessa kiinni, henkisesti. äiti on kantanut sen 9kk vauvaa sisällään ja sovittanut itsensä ja olemisensa lapsen parhaaksi. sit äälle toinen 9kk imettämistä, hoivaamista, heräilyä yms. itse ainakin olin jotenkin niin rasittunut siitä liiallisesta omasta herkkyydestäni lapsen tarpeille et se sai ajoittain kotona olemisen tuntumaan tuskalta. eikä niinkän lapsen eka vuosi vaan tämä toinen on ollut jo todella vaativa. olen kaivannut omaa aikaa ja tilaa ja nyt osa-aika duunin kautta sitä saanutkin ja jaksan lasta ihan erilailla. me kumpikin olemme jotenkin itsenäistyneet ja olemme enemmän erillisä. ensimmäiset puolitoista vuotta elin syvässä symbioosissa lapsen kanssa. ehkä isät eivät koskaan vaivu tälläiseen tilaan ja osaavat siksi otta rennommin.
 

Yhteistyössä