Meidän autossa on pakosti joku vika

Sillä on hirvittävän vaikeaa ajaa nykyään :eek:
Liikkeelle lähdöt menee v*tuiks lähes joka kerta. Kaasua saa antaa tosi paljon jotta ei jää jurnuttaa, ja sit joinain kertoina se lähestulkoon ampaisee sillä polkaisulla liikkeelle. Kiihdyttäminen on ihmeellistä, auto tavallaan alkaa nykimään tietyssä vaiheessa. Nykii siis 2 ja 3 vaihteella ajettaessa matalissa nopeuksissa vaikka kierroksia on tarpeeksi jne. Olen ajanut autolla aina samalla tavalla, eli vika ei ole ajajassa. Se on tullut nyt kesän aikana.
mies on tehnyt samat huomiot kuin minä, auto nykii ja sillä on vaikea lähteä liikkeelle ja kiihdyttää. Ja hän ajaa sillä päivittäin työmatkat.

Auto on Opel Zafira -03, voisko kellään tulla mieleen mikä vois olla vikana? tai menossa rikki? :|
 
vieras
Mulla on automaattivaihteisessa Mondeossa sellaista, että pienemmillä kierroksilla pintakaasulla ajettaessa nykii, tai se käynti muuttuu epätasaiseksi. Ei se nyt suoranaisesti yski, mutta vähän samantapaista nykimistä. Ennen oli toisenlaista nykimistä, vaihdettiin tulpat ja tulpanjohdot kun ajateltiin että liittyy virransyöttöön, se vanha nykiminen katosi mutta tuli tuo toisenlainen tilalle. Pitäis vaivautua meneen korjaamolle.
 
meillä ford focus
meillä oireet oli samankaltaiset, vika löytyi pakoventtiileistä 2 oli palanut. remppa makso 1650?. mut nuo oireet nyt voi viitata mihin vaan. kannattaa tutkituttaa ennenkuin jättää tielle.
 
hn
Korjaamollahan ne löytää yleensä kymmeniä vikoja, mitä "pitää" korjata. Jos itse jotain autonpäälle ymmärtää, niin kannattas katsastaa nuo tulpat ensin, ennen kun vie huoltoon..
 
hn
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Korjaamollahan ne löytää yleensä kymmeniä vikoja, mitä "pitää" korjata. Jos itse jotain autonpäälle ymmärtää, niin kannattas katsastaa nuo tulpat ensin, ennen kun vie huoltoon..
eipä meistä ole kummastakaan katsomaan konepellin alle... :whistle:
Oisko jotain tuttua sitten katsomaan sitä? Tahtoo olla nuo huollot tyyriitä.. pelkästään päivään sanomisesta ne velottaa ensimmäisen 20 ? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Korjaamollahan ne löytää yleensä kymmeniä vikoja, mitä "pitää" korjata. Jos itse jotain autonpäälle ymmärtää, niin kannattas katsastaa nuo tulpat ensin, ennen kun vie huoltoon..
eipä meistä ole kummastakaan katsomaan konepellin alle... :whistle:
Oisko jotain tuttua sitten katsomaan sitä? Tahtoo olla nuo huollot tyyriitä.. pelkästään päivään sanomisesta ne velottaa ensimmäisen 20 ? :D
on meillä suhteita autohuoltoon... ihan lähisuvusta =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja R a n e:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja R a n e:
Sytytyspuolen vialta vaikuttaa, tai vettä bensan seassa
miten sinne nyt vettä olis menny? Siis bensan sekaan?
Tankkikin hikoilee ilman lämpötilojen muutoksessa.
okei.
Pitämällä tankkia mahdollisimman täytenä se ei hikoile niin paljoa
 

Yhteistyössä