Meidän 1,1v syö itse:D

Meillä on aloitellu molemmat suunilleen noihin aikoihin ja myös siirtyneet ennen 1v ikää pullosta suoraan lasiin ilman nokkamukeja. Hetken tullee sotkua mutta kyllä se sit alkaa sujua siistiimmin ja mitäs sit vaikka välillä laittiat pursuiskin sapuskaa... ;) :p

Meillä ei ole ruokailuhuoneessa mattoa lainkaan joten helppo pitää lattia puhtaana eikä tarttee mattoja varoa!

Mun mielestä on hienoa että lapset oppii ajoissa syömään itse varsinkin jos intoa riittää,eikä vanhemmat pakkosyötä vain sen takia ettei tulis sotkua (niitä on paljon vielä 3-4vuotiaidenkin vanhemmissa!!)... =)
 
Meillä poika 1,3v. syö silloin itse kun on hyvää ruokaa! :D Ei paljon tarvi syötellä. Mutta jos ei niin hyvää herran mielestä niin silloin menee enempi sotkemiseksi.

Nyt kun poitsulla oli oikea käsi kipeänä n. 3 viikkoa, oppi myös hienosti syömään vasemmlla kädellä (vaikka on oikeakätinen).
 
meilläkin oltiin siinä vuoden vaihteessa opittu syömää itse...sitä ennen oltiin jo juotu tavallisesta lasista n.kk päivät... Nyt herra 1v6kk syö täysin ite,mut välillä iskee laiskuus ja haluaa äitin syöttävän,mikä on ihan hyvä asia =)
 
Meillä 1 v poika on "syönyt itse" jo pari kuukautta, ja ei suostu syömään ollenkaan, jos ei saa itse syödä. Aikuiset sitten tyrkkii vaan välillä toisella lusikalla vähän isompia lusikalla väliin, että saadaan alle puolessa tunnissa maha täyteen :) Eli en tiedä voiko tuota itse syömiseksi sanoa, mutta yritys on kova :LOL:
 

Yhteistyössä