Meiän elämää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Työ ootte varmaan jo kurkkuanne myöten täynnä tätä mun autottomuuttani, mutta... :whistle:

Nyt on siis ongelma... Tytöllä on perjantaina lääkäri 40km päässä ja sinne ei pääse julkisilla... paitsi taksilla, mutta melko kallista :ashamed:
Näinpä esittelin asiaa miehelle, että se kakkosauto ois kova sana. Nää... mies perustelee samat perustelut kun ennenkin, ja mie myöntelen. Mitä sitä kiistämään selviä tosiasioita, että satunnainen lääkäri taksilla on halvempi vaihtoehto, laski sen mitenpäin vaan.

No, sit seuraavalla viikolla on tytön hammashoitaja. Tuonne hammashoitolaan on tosi vaikea saada aikoja, ja tääkin meille tullut aika on sit niin, etä en saa siihenaikaan taaskaan sitä taksia... jos en mene kaikkien pienten kanssa kirkonkylään taksilla klo 7:ksi, kun hh on klo 8.15 :headwall:

Ja samalla viikolla, mutta toisena päivänä on sit kuopuksen ja 2v:n neuvolakäynnit (joita on siirrteey jo monta kertaa :headwall: )... ja nekin neuvolantoimesta muutettiin jälleen kerran niin, että taksia ei taaskaan saa... tai saa, mutta sit jää taas reilu tunti "hukka-aikaa" tuhlattavaksi kirkolla, ennen sitä neuvolaa.

Näitä mie sit märehdin eilen... pohdin ja mietin... enkä mie sit keksinyt muuta kun että mie lähden sit noina aamuina taas viemään miestä töihin sen 80km, ja iltapäivästä sit haetaan mies töistä.

Näin siis sit päätettiin... ja mies totesi tyytyväisenä että "Eihän meidän perheellä oo mitään hätää, kun sie aina keksit ratkaisun kaikkeen. Hukassa myö oltais ilman sinua."
Mie ihan varovasti vihjaisin, että kakkosauton kanssa ei tarvis aina olla sumplimassa ja miettimässä ja järjestämässä, eikä ois ressiä aina, että millä pääsee jne, mutta mies totes, että "Höh, mutta kun sie oot ihan parhaimmillas silloin kun sie saat ressata ja järjestää... ei sinusta oo vaan istuksimaan..."

No kettu, sanon vaan... Mistäs sitä kukaan tietää millainen mie oisin, jos mulla ei ikinä ois enää näitä tämänhetkisiä / -kaltaisia probleemoja :o
Ja pakkohan miun on ne järjestää, kun niitä tulee... Eihän ne itsekseenkään ratkea... kai.

"Eihän meidän perheellä oo mitään hätää, kun sie aina keksit ratkaisun kaikkeen. Hukassa myö oltais ilman sinua."
ihana :heart:

sullon mun lonto, mä kans oon aina säätämässä ja viilamassa nuo tuollaset asiat, paitsi että ei mulle koskaan sanota noin ihanasti :)

en mä kyl myötäilis enää tos vaihees.. jos teillä olis roolit toistenpäin et ukkos sais pähkäillä et miten päästää sinne ja tänne silloin ja sillo..

voisin taata ja alleviivata et se kakkosauto olis siin pihas todella vikkelään..

MIehes katos luottaa siihen et "kyllä sä saat aina hoidettua" mut ei ehkä tajuu et miten vaikeeta se on..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Asutteko sit mitenkä kaukana palveluista?
Montako lasta teillä on ja ovatko ihan pieniä?
Miten hoidat esim.kauppa-asiat?Anteeksi uteluni:)

Lähikauppaan on 10km, samoin neuvolaan, hammashoitolaan, terveyskeskukseen...
Isompiin kauppoihin, sairaalaan jne on n. 40km matkaa.
Käyn isoilla kaupoilla kerran viikkoon iltasella, ja 1-2 kertaa kirkonkylällä iltasella, kun mies on tullut töistä.
Lapsia on 9, iältään 14½v, 13v, 10v, kohta 9v, 7v, 5½v, 4v, 2v ja kuopus on 5kk.

No,kyllähän sulla pitäisi oma auto olla käytössä jos matkaa palveluihin on noin paljon,senhän sanoo jo maalaisjärkikin.
Aika hommaa on lähteä miestä aamuisin töihin kuljettaan kun pitää autoa saada.
Luulis nyt että kahta autoa olisi varaa ylläpitää.

Kyllä mä sen auton hommaisin itselleni!!Ajattele,sulla jäis se aika moneen muuhun mitä käytät siihen miettimiseen ja sumpilimiseen :D

Mä olen kortiton ja kyllä välillä kiuhuu tuo miettiminen miten mennä millonki neuvoloihin yms. ja kolmen lapsen kanssa se on kans jo ihana härdelli niin saati sitten sinun revohkalla

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No,kyllähän sulla pitäisi oma auto olla käytössä jos matkaa palveluihin on noin paljon,senhän sanoo jo maalaisjärkikin.
Aika hommaa on lähteä miestä aamuisin töihin kuljettaan kun pitää autoa saada.
Luulis nyt että kahta autoa olisi varaa ylläpitää.

Ei se ole niinkään kiinni siitä rahastakaan... :ashamed:
Mies on sitämieltä, että ihan hyvin nuo satunnaiset käynnit voi mennä taksilla, mutta kun täällä ei taksia niinvaan saa... Aamuisin taksit on koulu-ajossa, samoin iltapäivällä, ja aamupäivällä niillä on paljon sivukylien palveluajoja... melkein kaikilta muilta sivukyliltä, paitsi meiltäpäin :snotty: :ashamed:
Mies ajattelee asian niin, että kun sille kakkosautolle jää kuitenkin sit niin vähän ajoa, että se on tavallaan ihan turhaa maksaa siitä.
Onhan se tottakin kyllä, mitä sitä inttämäänkään.

Vielä 2v sitten täältä kulki bussivuorokin, jolla pääs liikkumaan jotenkuten, mutta sit se lopetettiin... ja silleen...

Meillä ennen minä kuljetin lapset päiväkotiin ja muuallekin pyörällä oli ilma mikä tahansa. Sitten yhden viikon mies joutui käyttämään pyörää ja kuskaamaan sillä lapset kun minä tarviin autoa. Ei mennyt montaa päivää kun meidän pihaan tuli toinen auto!

Siis ei miun ollut nyt tarkoitus "mustamaalata" tuota miestä... jos joku niin on ymmärtänyt.
Mie ihan mielelläni asun täällä, missä asutaan... kunhan vaan purputin taas joutenpäiten tuota autottomuutta, kun ajoittain se on ongelma... Mutta sit kun ei oo neuvolaa tai lääkäriä, niin ei meilläkään oo mitään hätää.

No ei se välttämättä juu oo herkkua lähteä aamulla kukonpierun aikaan ajamaan 80km viemään mies töihin, palata kotiin 80km, ajaa sit lääkäriin 40km, takas kotiin taas se 40km... ja sit taas 80km hakemaan mies, ja taas samantien 80k kotiin... mutta kunhan tuosta ei jokapäiväistä... tai edes jokaviikkoista tapaa tule, niin meneehän tuo toisinaan noinkin.
Saapahan sitä "laatu-aikaa juttelulle" miehen kanssa, kun joudutaan istumaan autossa ;) :D

Siis olet aivan liian kiltti!!! Vaikka se kakkosauto ei välttämättä superhirmujärkevää olisikaan, mutta kyllä tuon porukan kans olisi IHAN EHDOTON!!! Siksi, että se vähän (tai aika paljonkin!!) helpottais sinua!! Kaikki mahdollinen helpotus aina vaan kuvioihin, mitä sitä ruveta marttyyriks...!!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
ostakaa jokin ihan halpa auto:)Kokeeksi ja myytte pois sitten jos huomaatte ettei siitä ollut paljoa apua vaan asiat hoituu yhdelläkin autolla:)

Meillä oli jo, mutta se hajos sit käsiin ihan tyystin.
siks mies niin vastustaa uuden "aikapommin" ostamista... ts. halpis-autoa... ja sit ne uudemmat ja paremmat maksaa enemmän...

Ton sun lapslauman kanssa ne käynnit ei oo ihan samanlailla satunnaisia kuin esim. meillä 2 lapsen kans.Onko siellä teidän kylällä autokauppaa? Seuraavan kerran kun on joutilasta aikaa värkätä kylillä niin kattelehan itelles kärry valmiiks.Kyllä se ukko suostuu kun se on vaalmiiks valkattuna.

juuri tämä on se syy miksi en asu metsän keskellä :headwall:

mä olen niin tyytyväinen siihen, että me asutaan 1km keskustasta, vaikkakin kerrostalossa, mutta kyllä meillä oma piha on :D (52m2 ) kun asutaan ekassa kerroksessa..

käy ostaan itselles auto. et sä siihen lupaa tarvii

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
ostakaa jokin ihan halpa auto:)Kokeeksi ja myytte pois sitten jos huomaatte ettei siitä ollut paljoa apua vaan asiat hoituu yhdelläkin autolla:)

Meillä oli jo, mutta se hajos sit käsiin ihan tyystin.
siks mies niin vastustaa uuden "aikapommin" ostamista... ts. halpis-autoa... ja sit ne uudemmat ja paremmat maksaa enemmän...

Niin,onhan se näinkin.Meillä mies tietää autoista sen verran että meillä mun halppis auto aina toiminut kunnolla,ja korjaa sit jos jokin vika tuleepi.
Uudemmat tosissaan maksaa aikasta paljon:(

Meillä vähän samansuuntaisia ongelmia lähinnä hammaslääkäriaikojen ja satunnaisten lääkärikäyntien kanssa. Hammaslääkäriajat pyritään sopimaan aikaiseen aamuun, jotta isäntä ehtii käyttää ennen töihin lähtöjä. Meillä saa aikoja jo klo 7.45. Melkoista sumplimista tämä välillä on. Ajokortti pitäis hommata.

Sinun asemassasi tulisin hulluksi ilman omaa autoa.
joskus meinaan tulla, vaikka asutaan lähiössä, kaikki (melkein ) palvelut kävelymatkan päässä ja lapsia 3...
Kyllä oma auto auttaa ihan henkiselläkin tasolla jaksamaan.

Yhteistyössä