mehut ja keksit ym herkut ovat perseestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fff

Vieras
miksi niitä myydään jos niitä ei saa syödä??? vasta kuin täysiikäisenä...yhessä ketjussa tuntu et jonku muksut ei ollu ennen kymmentä ikää masitanut koskaan mitään sokeria:D tiesittekö että niissä kaupan pilteissä on jopa neljä sokerin palaa.O siis hedelmä oilteissä ym...huh,onneksi meidän lapset ei edes tykkää niistä pilteistä.

Taisi olla piikki minulle tuo. Itse kun olen kasvanut perheessä, jossa herkkuja ei syöty ennen kouluikää eikä heti ensimmäisillä luokillakaan. Porrastetusti saatiin iän myötä vapauksia herkkujen syönnin suhteen. Samaa olen harjoittanut nyt 5-vuotiaille lapsilleni. Tiesin kyllä oikein hyvin tuon pilttiasian. Noita hedelmäsoseita en koskaan ole lapsilleni syöttänytkään, niitä ruokia joskus harvoin. Pääasiallisesti kuitenkin soseutin itse.

Niin ja vastaus kysymykseesi "Miksi niitä myydään jos niitä ei saa syödä?" Yhtiöt tietysti myyvät niitä voiton vuoksi. Samalla periaatteella sitä kaikkea myydään.

Minä en näe mitään ongelmaa mehuissa, ja kekseissä. :) Pienenä sitä piti makeasta enemmän, ja ne maistui, mutta nyt vanhempana on ainakin minun makuni muuttuni, enkä välitä noista paljon yhtään. Kyllä meidänkin lapset saa siis välillä herkkuja, eikä se tarkoita sitä, että heille jäisi herkuttelu päälle. Joillekin vain maistuu makea vanhempanakin enemmän, ja joillekin vähemmän. Syötän lapsillemme kyllä hedelmiä ja vihanneksiakin, etteivät nekään sitten vanhempana täysin vieraita asioita ole. :) Kohtuus kaikessa!