Mediamaksun maksaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuli vain mieleen, että kenet ne sitten valitsee taloudesta maksajaksi ja millä perustein? Laittavatko sen kenties vaimon nimellä, miehen nimellä, kaikkien perheeseen kuuluvien nimellä vai miten? Entä jos vaikka isovanhemmat asuvat samassa taloudessa? Keneltä siis lähtee luottotiedot, jos maksu jätetään maksamatta (tämä on siis mun pointti)?

Eiköhän se mene samalla tavalla kuin esmes ekomaksu (vai mikä se nyt muualla onkin) eli talouden vanhimman mukaan niissä tapauksissa joissa ei esim tv-lupaa ole ollut.

Jos se tulee vanhimman mukaan, niin sitten vuokranantajan kannattaa valita itseään vanhempi vuokralainen ja vuokralaisen katsella, että vuokraaja on häntä vanhempi.

Kuten arvelinkin niin ilmeisesti tuosta ei ole tiedotettu ylemmältä taholta ollenkaan, meillä kaikilla on vain arvauksia. Jos menee niin, että miehet joutuvat maksamaan, niin siinähän meillä kansalaisilla on yksi valttikortti lyödä pöytään tuota maksua vastaan; tasa-arvo! Tai ikärasismi, jos vanhimman mukaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Jos yh-äidillä on poikavauva, niin meneekö sitten vauvalta luottotiedot?

onko se vauva iäkkäämpi kuin äitinsä?

Onko sitten vapautettu maksusta, jos perheen iäkkäin on nainen?

Ei, eikä edes vaikka olisi lukutaidoton

Näin olen myös minä käsittänyt. Lukutaidoton, sokea kuuromykkäkin joutuu maksun maksamaan. Katsoo se sokeakin salaa telkkaria.

tai sokea,kuuro, taikka aivohalvaus potilas

Käsittääkseni tulee talouden vanhimman nimellä. Sellaista suunnitelmaa jostain uutisesta luin. Mutta asian käsittely on kuulemma vielä kesken, koska pitää määritellä tuo asia vielä mm. kommuunien ja opiskelijaboksien kannalta.

Näin olen myös minä käsittänyt. Lukutaidoton, sokea kuuromykkäkin joutuu maksun maksamaan. Katsoo se sokeakin salaa telkkaria.

Mutta faktahan on se, että pieni prosentti niistä jotka ei maksa tv-lupaa ei oikeestikkaan katso tv.tä. Niiden lusmujen takia, jotka ei maksa lupaa vaikka omistaa tv:n, nämä vähemmistöt joutuvat kärsimään.

Mä oon tän mediamaksun kannalla, ainakin mun kulut pienenee, kun se on vähemmän kuin nykyinen maksu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Oravannahka:
Mä oon tän mediamaksun kannalla, ainakin mun kulut pienenee, kun se on vähemmän kuin nykyinen maksu. =)

Kun yksi maksattaa muilla, niin yhden maksu on pienempi.

Varkaaksi minä tälläisiä loisia olen nimittänyt.

Yhteistyössä