Me varmaan jäädään ikuisesti kolmestaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeba"

Vieras
Mun on pakko jonnekin purkaa, pakko itkeä ääneen tai miulla hajoaa nuppi ihan kokonaan.

Ollaan kohta kaksi vuotta yritetty saada toista lasta, viime vuoden syksyllä tosin tulin raskaaksi mutta se oli KU joka alkoi rv 6+2 tulla itsekseen ulos. Niin kamalat henkiset kivut että fyysisistä ei niin väliä, vieläkin itken kun mietin että meillä olisi ollut jo kuukauden nyytti sylissä jos kaikki olisi mennyt niinkuin kuuluu.

Lääkärissä juostu, kaikki arvot ok. Kohtu on kunnossa, ovulaatiot kunnossa.
Munatorvet ei. Kävin pari viikkoa sitten ultrassa tarkistuttamassa kaikki paikat ja gyne sanoi että kun mulla on kerran se KU ollut, niin se tarkoittaa että ainakin toisella puolella on sitten munatorvi viallinen ja usein se tarkoittaa että niin on se toinenkin.
Hän sanoi että vika ei kuitenkaan ole absoluuttinen, koska olemme jo yhden lapsen normaalisti saaneet, mutta kannattaa silti alkaa jo miettimään koeputkihedelmöitystä, koska se on ainoa hoitokeino tähän.

KOEPUTKIHEDELMÖITYS... sana on sen jälkeen kummitellu mun päässä. Mie haluan vaan huutaa että EI MULLE EI ja MIKSI?!

Olen itse kuudesta sisaruksesta vanhin ja tiedän sisarussuhteen merkityksen, sen takia niin kovasti haluaisin vielä sen yhden lapsen, mutta tuohon minusta ei ole, en vaan pysty siihen että sittenkin joutuisimme vaan pettymään jos sekään ei toimi.

Mielummin lähden adoptiojonoon koska maailmassa on miljoonia lapsia ilman hyvää äitiä, isää ja rakastavaa kotia.

Mutta miten mie sen voin ikinä hyväksyä, että musta ei ehkä koskaan tule toisen pienen oikeaa äitiä, miten tämän yli voi päästä...

Ymmärrän kaipuusi toiseen lapseen. Minullakin on kova halu saada toinen lapsi, mutta mieheni ei halua toista. Ilman toista siis taidan jäädä :( Ja meillä mies on se, jolla paljon sisaruksia, minulla vain yksi.

Varmasti rankka paikka ja shokki, otan osaa. Heti kun aloin lukea viestiäsi niin ajattelin samantien että toivottavasti harkitsette adoptiota! Ja hienoa että niin teette :) Maailmassa on tosiaan paljon lapsia vailla kunnon kotia ja rakastavia vanhempia. Se voi olla valtava rikkaus että lapsi tuleekin muualta ja opit siinä matkalla itsestäsi ihmisenä ja kasvattajana paljon.

Olen työskennellyt lastensuojelualalla ja en tiedä onko mitään antoisampaa, kuin huomata kuinka lapsi alkaa luottamaan ja uskomaan suhun. Se tunneside ja yhteys syntyy yllättävän nopeasti.

Joo en mäkään tajua että missä se elämääkin suurempi ongelma. Ottakaa se ivf. Ei se mikään suuri operaatio ole. Kokemusta on.

Ja sitten jotkut vielä väheksyvät ensisijaista lapsettomuutta...kun toissijainenkin tuottaa joillekin tällaista tuskaa..

En nyt oikein ymmärrä että miksi ei sitten mennä hoitoihin jos kerran niissä olisi ratkaisu.

Olin tulossa ehdottamaan että mene siihen operaatioon missä munatorvet huuhdotaan auki (pieni operaatio mikä voi mahdollistaa luonnollisen hedelmöittymisen silloin kun munatorvissa on tukkeumaa tms.) mutta jos kerran hoidot ovat poissuljettu vaihtoeho niin ei kai sitten muu auta kuin itkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja herää!;28902929:
:headwall:

Teillä on jo yksi ja teillä on toisenne,joillakin ei ole ensimmäistäkään tai edes ketään kenen kanssa perustaa perhe.Olkaa siis onnellisia siitä mitä on älkääkä surko sitä mitä voisi olla.

Ja joillain ei ole lapsen miehen lisäksi edes toivoa tulevaisuudesta, kun sairastavat parantumatonta sairautta. Ei siis lapsettoman ja miehettömän TERVEEN ihmisen pitäisi valittaa, vaan olla onnellisia terveydestään, joka kuitenkin on tallella.

Tai sitten jokaisella olkoon oikeus surra sitä, mitä omasta elämästä puuttuu. Muutenhan kukaan ei oikeastaan saisi surra mitään, koska aina jollain toisella on huonommin...eikö?

Ymmärrän surusi, olenhan itsekin itkenyt samoja asioita, mutta(!) mulle oli selvää että kaikki hoitokeinot käytetään, mitä on mahdollista, tottakai! Siis miksi et halua hoitoa/apua tilanteeseen? Vastustatko sitten kaikkia hoitoja? Mitä jos lapsesi sairastuu, kieltäydytkö antibiootista? Ivf on hoitoa sairauteen, siinä missä mikä tahansa. Joskus keho ei vain pysty toimimaan ilman apua ja mikä onni on asua maassa, jossa apua on saatavilla..
Mieti vielä sitä koeputkea, uskotko että joku hoidon läpi mennyt ja lapsen sillä saanut katuu kun meni hoitoihin? En minä ainakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja herää!;28902929:
:headwall:

Teillä on jo yksi ja teillä on toisenne,joillakin ei ole ensimmäistäkään tai edes ketään kenen kanssa perustaa perhe.Olkaa siis onnellisia siitä mitä on älkääkä surko sitä mitä voisi olla.

NIINPÄ!!!!!!

mä ainaki rakastan yhtä ainoota lastani niin paljon etten edes miettis mitään lapsia enää..siis en yrittämällä yrittäis ainakaa..mut joilleki ei riitä mikään. ei ne lapset mitään tavaroita ole

mä ainaki rakastan yhtä ainoota lastani niin paljon etten edes miettis mitään lapsia enää..siis en yrittämällä yrittäis ainakaa..mut joilleki ei riitä mikään. ei ne lapset mitään tavaroita ole

Ja koska sinä et kaipaa enempää lapsia, et mitenkään voi käsittää, että joku muu kaipaa? Ihmiset on erilaisia. Joku ei kaipaa yhtään lasta ja on sitä mieltä, ettei sitä yhtäkään pitäisi yrittämällä yrittää. Melkoista ymmärtämättömyyttä hahmottaa maailma vain omasta näkökulmastaan.

Ihan rahallisistakin syistä en uskalla lähteä tuohon koeputkihommeliin, meillä häät tulossa yms. ja yritämme säästää siihen. En uskalla ottaa riskiä, että teemme vararikon ja ihan turhaan jossei se toimikaan. Ja periaatteesta, jos en itse pysty sitä lasta saamaan alulle luonnollisin keinoin, niin mieluummin adoptoin ja faktahan on että meitä on täällä se 7 miljardia ja tajuan sen kuitenkin että meitä on liikaa.

Osaan ajatella järjellä vaikka sydämeen sattuu.

Ja te jotka ulvotte että minun on parempi olla onnellinen siitä mitä mulle on, no niin minä olenkin, mutta te ette voikaan tietää miltä minusta tuntuu, kuinka kovasti kaipaan, kuinka paljon kärsin. Teidän on helppo sanoa, koska ette tiedä.

Ehkä kannattaisi nyt ensin vain tutkia onko ne munanjohtimet oikeasti tukossa vai ei.. Ja sitten vasta miettiä vaihtoehtoja. Ja voin kertoa, etä se adoptioprosessi on paljon raskaampi kuin ivf. Läheskään kaikki eivät edes saa adoptiolupaa, siihen on aika tiukat kriteerit ja paljon mutkia matkassa ennen kuin EHKÄ saattaa saada sen lapsen yleenä vuosien päästä.

[QUOTE="Jeba";28903635]Ihan rahallisistakin syistä en uskalla lähteä tuohon koeputkihommeliin, meillä häät tulossa yms. ja yritämme säästää siihen. En uskalla ottaa riskiä, että teemme vararikon ja ihan turhaan jossei se toimikaan. Ja periaatteesta, jos en itse pysty sitä lasta saamaan alulle luonnollisin keinoin, niin mieluummin adoptoin ja faktahan on että meitä on täällä se 7 miljardia ja tajuan sen kuitenkin että meitä on liikaa.

Osaan ajatella järjellä vaikka sydämeen sattuu.

Ja te jotka ulvotte että minun on parempi olla onnellinen siitä mitä mulle on, no niin minä olenkin, mutta te ette voikaan tietää miltä minusta tuntuu, kuinka kovasti kaipaan, kuinka paljon kärsin. Teidän on helppo sanoa, koska ette tiedä.[/QUOTE]

En tajua, sori. JOS kerran kärsit niin kamalasti niin tuo raha ei ole kovin ihmeellinen selitys. Julkisella puolella hoidot ei niin kauheasti maksa, sen mitä lääkkeisiin menee säästät vaikka ostamalla halvemman hääpuvun. Ja jos olet sitä mieltä että maailmassa on liikaa ihmisiä, niin miksi ylipäätään toista haluat.

Tiedän kokemuksesta että lapsettomuus on vaikea kriisi, mutta sitä en tajua ettei suostuta mihinkään hoitoihin ja sitten parutaan kuinka kurjaa on kun ei saa lasta.

Uusimmat

Yhteistyössä