Hyvä Miuku! Rohkea aloitus. Vaikka tämä aihe on aina sellainen, että väliin tulee näitä "moraalisaarnoja". Juu-u. Ajattelin itsekin tyyliin "en ikinä alkaisi varatun kanssa", kunnes aloitin uudessa työpaikassa, ja leimahti työpaikkaromanssi. Ei heti, vaan parin vuoden tutustumisen ja silmäpelin jälkeen! Paineet kasvoivat aivan älyttömiksi. Mies oli naimisissa, minä avoliitossa... Mutta sitten vaan yksi kaunis päivä mies pyysi minua ulos syömään, ja siitä se lähti. Meni vain VIIKKO, kun mies ilmoitti exälleen, että ei halua enää jatkaa. Eli käytännössä hän jätti exänsä heti. Eli se siitä selän takana pelaamisesta.
Heillä oli pitkä liitto, jonka aikana erosta oli keskusteltu monta kertaa. NAISELLA oli jopa ollut pari vuotta kestänyt sivusuhde, joka paljastui miehelleni vasta erossa. SILTI nainen meni hetkellisesti sekaisin miehen jättämisestä. Mutta mitä koskivatkaan riidat? Omaisuutta! Ilmeni, että naista harmitti enemmän mukavan elintason romahtaminen kuin miehen lähtö. Seurasi verinen tappelu kasatusta omaisuudesta, uhkailua, kiristystä, kostoa. Mies suostui lähes kaikkeen pitääkseen välit exän suuntaan edes jotenkin kunnossa, heidän yhteisten, jo aikuisten lasten vuoksi...
Nyt olemme naimisissa, meillä on yhteinen lapsi. Kaikki on tapahtunut parin vuoden sisällä. Tämä ratkaisu tuntuu oikealta, meistä kumpikaan ei ole katunut tehtyjä asioita! Mutta kyllä myöntää täytyy, että exän ilkeily ja kiusanteko pistelee. Häitä ennen ex-rouva pisteli, ettei sinne tule ketään jne. (tuli, koko miehen suku). Pitkin matkaa hän on mustamaalannut meitä, myös miestäni, miehen sukulaisille. Miehelle hän on tehnyt selväksi, ettei luovu miehen sukulaisista, vaan on heidän ystävänsä. On tehnyt selväksi myös sen, ettei halua olla missään tekemisissä kanssani. Minä taas toivoisin, että takertuminen loppuisi, sillä näyttää pahasti siltä, että hän jollain tasolla vielä uskoo, että mies palaa...:0
Miehen sukulaisista osa on minut hyväksynyt, mutta joukossa on myös niitä, jotka juoruilevat pahansuovasti. Kaikki, mitä sanon, menee eteenpäin miehen exälle, sanomisiani vääristellään ja niille nauretaan.
Mutta kaiken tämän jaksaa kyllä, koska tämä mies on minulle todella tärkeä. Suuri Rakkaus! :kieh:
Ai niin, olen ollut kerran ennenkin lyhyessä avioliitossa. Ex-mieheni aloitti suhteen toisen naisen kanssa jo avioliittoaikana. Tottakai se aluksi kirveli, mutta ymmärsin, että on annettava miehen mennä. On turha takertua enää sellaiseen, joka on jo osittain poissa. Sen vain tuntee. Tämä kokemus opetti myös sen, että näissä parisuhdekuvioissa se on yleensä MIES, joka päättää miten käy. Puheet "avionrikkojanaisista" ovat siis naiiveja. Minun kohdallani molemmissa tilanteissa mies päätti. Ex-mieheni on yhä avoliitossa tämän "toisen naisen" kanssa, ja olemme hyvissä väleissä. Kyllä minä sydämessäni toivon heille jatkuvasti onnea! Ehkä höppänä olen, mutta katkera en osaa olla...
:heart: