moi pitkästä aikaa, kiva lukea teidän muiden arjesta taas, samoissa ongelmissa ja iloissa painitaan..meille kuuluu hyvää, yöt nukutaan kohtalaisesti ja mahavaivat alkaa olla historiaa osittain ainakin, nyt kohta uusi maito kokeiluun, kun neocate-korvikkeen korvattavuus loppuu...
asiasta vähän sivuraitelle; sain tänään kunnon "tappelun" aikaan ystäväni kanssa, aiheesta, että olen heidän mielestään liian mökkeytynyt tänne kotiin kaksosten kanssa, en käy heidän (ystävien) kanssa missään ja olen vaan niin mamma kun olla ja vaan voi. tuli myös kommenttia, että "kasvatan" lapsiani väärin, kun vetosin, että meidän poika nyt vaan on niin mammapoika, että ei esim. aina syö ja juo muuta kun minun kauttani. ja itkee paljon perääni tällä hetkellä - mitä lie eroahdistusta...tai sitä väärää kasvatusta, kuten ystävänä mainitsi. ???
no, taustammehan on se, että kaksoset ovat kohta vuoden vanhoja, 11kk, syntyivät keskosina 5 viikkoa liian aikaisin, minun erittäin pahan raskausmyrkytyksen vuoksi, mihin meinasin kuolla, help-syndrooma ja teholla olin heti suoraan synnytyksestä. alku oli vauvojen kanssa vaikea, koliikkia, väärää korvikemaitoa, maitoallergiaa ja imetyksen totaali epäonnistuminen = jonkinlainen synnytyksen jälkein masennus minulla varmaan...ja siis tätä kaikkea ennen meidän lapsettomuustausta.
no ystäväni, ne kaikki kolme tärkeintä, ovat lapsettomia, opiskelevat/aloittalevat työuraansa ja aivan eri elämäntilanteessa kun minä, meneviä cityihmisiä, sellainen minäkin joskus kait olin...
kysymys kuuluukin; olenko teidän mielestä tehnyt väärin, kun en koe tarpeelliseksi lähteä kotoa hirveesti mihinkään, me siis käymme muskarissa, näemme jonkin verran lapsia (niitä ystäviä, joilla lapsia on) käymme viikottain shoppailemassakin perheen kanssa, leikimme paljon serkkutytön kanssa, joka on alta pari vuotias...meillä on vieraita kotona paljon ja ystävänikin käyvät aina kun kiireiltään kerkiävät, niin meillä lapsia katsomassa, mitä olen arvostanut tosi paljon. nyt vaan kelkka kääntyi niin, että se on aina niin yksipuolista, he aina meillä, enkä minä koskaan missään.
suuri ongelma on myös se, että en voi lähteä päiväreissulle kaksoten kanssa toiseen kaupunkiin, mihin ajaa n. 2 h, koska en vaan itse jaksa sitä ruljanssia kahden kanssa, meillä kun on noita allergioita, niin piltit ei tule kysymykseen, vaan kylmälaukun kanssa reissuun.ovat myös huonoja nukkumaan kaksosten vaunuissa päikkyjä, nukutaan, omissa erillisissä vauvuissa tai sisällä omissa pinniksissä. heidän mielestä ei muuta kun vauvat autoon ja menoksi, no, onnistuuko teiltä??!!!
tähän vielä sen lisäisin, että ensimmäiseen puoleen vuoteen meillä ei juuri nukuttu, kärsin osittain itsekin jostain univaikeuksista ja kesän helteet olivat piste I:N päälle. joten nyt, kun kaikki on suht ok, menee palautumiseenkin tovi. ???
vai, olenko teistä mökkihöperö tiukkismamma, joka ei osaa relata????
mieskin talosta löytyy, töissä päivät, illat opiskelee...yksi mummu auttaa sen minkä omilta töiltä kerkiää, kylläkin tosi hienosti!
AVAUTUMINEN! :d