Me käytiin katsoon sitä taloa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan kiva talo oli kyllä. Olen vaan lähipiirissä seurannut tätä "ostetaan halvalla ja korjataan" tilannetta. Rahaa on mennyt ihan hirveästi. Mutta perheen isäntä on kirvesmies ammatiltaan, ja totesi, että tämä on heille elämäntapa ja harrastus samalla.

Olisin itsekin mielelläni ostanut vanhan ja korjannut, mutta oma ukkeli ei innostunut ajatuksesta sitten ollenkaan :( Kaunis on talo, kelpaisi mullekin :)

Lisätietoja: Koko kellarikerros auki, viemärien yhteydessä tehty uutta saunaa/pesuhuonetta varten viemärilinjat valmiiksi. Mikäli asunnot myydään eri omistajille tehdään ennen kauppaa hallinnajakosopimus jossa määritellää kellakikerroksen, pihan ja ulkorakennuksen käyttö ja kustannukset asuntojen kesken. Lämmitetty pääasiassa puilla, sen vuoksi sähkön kulutus melko pieni. Oma sähkö- ja vesimittari.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Ihana! Millaisetkohan naapurit siinä toisessa puoliskossa asuu?
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/common/public/search/item/item.jsp?item_id=41.940602&list_id=12045779256200&itemcmd=move0&itemgroup_id=50.1&portal=eo

vieras:

Onko tietoa miksi talon molemmat puolet on myynnissä?

Neiti Nasu

Koska se nainen omistaa koko talon. :D Ja muuttaa nyt itse pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Onko teetetty kuntokartoitus ja mitaatu kosteuksia?

Siitä itse lähtisin liikkeelle...'

T: Homeloukkua seurannut ja muita kauhujuttuja kuullut... :/

On listalla seuraavaksi se kartoitus. Vanhan kylppärin seinä on kostea (ja mun vähäisen asiantuntemuksen mukaan epäilen että myös homeessa) ja onkin purkulistalla välittömästi kun uudet pesutilat saadaan käyttöön. Sen haluan selvittää ennen ostoa, ettei sitä kosteutta ole levinnyt muualle...

Osaatteko muuten itse tehdä remonttia, vai joutuisitteko teettämään paljon? Ja paljonko olette ajatelleet, että kokonaisbudjetti (remontteineen) voisi maksimissaan olla?

Ois kyllä ihana heittäytyä tuollaisen vanhan talon omistajaksi ja laittaa se oikein oikein kauniiksi! Onhan se nytkin kaunis, mutta noita tiettyjä remontteja kyllä tulee kuten sauna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osaatteko muuten itse tehdä remonttia, vai joutuisitteko teettämään paljon? Ja paljonko olette ajatelleet, että kokonaisbudjetti (remontteineen) voisi maksimissaan olla?

Ois kyllä ihana heittäytyä tuollaisen vanhan talon omistajaksi ja laittaa se oikein oikein kauniiksi! Onhan se nytkin kaunis, mutta noita tiettyjä remontteja kyllä tulee kuten sauna.

Mies teki meille kylppärin tähän asuntoon, tosin oli sen harjoitustyö eli eka, mutta teki itse kuitenkin. Miehen isä on tehnyt omaan 1800 luvun sairaalaansa saunan ja kylppärin ja oikeastaan uusinut siellä kaiken joten on avuksi ja mun setä on puuseppä/entisöijä. Että eiköhän me jotain saada aikaseksi. Budjetti on ihan tasan se, mitä tarve vaatii.

Saisikohan tota kuistiakin lämpöseksi tilaksi? *suunnittelee* :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mies teki meille kylppärin tähän asuntoon, tosin oli sen harjoitustyö eli eka, mutta teki itse kuitenkin. Miehen isä on tehnyt omaan 1800 luvun sairaalaansa saunan ja kylppärin ja oikeastaan uusinut siellä kaiken joten on avuksi ja mun setä on puuseppä/entisöijä. Että eiköhän me jotain saada aikaseksi. Budjetti on ihan tasan se, mitä tarve vaatii.

Mikä ettei saisi lämpimäksi? Ainakin puolilämpimäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mikä ettei saisi lämpimäksi? Ainakin puolilämpimäksi.

Joo, se ois ihana. Pitää laittaa toivomuslistalle ja mies töihin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
No jos budjetissa vaan taivas on rajana niin kyllähän tuosta hyvän kämpän saa :)

Tuskin taivas, mutta ei me taivaita kyllä tavoitellakaan..

Meille tuo suurimmaksi osaksi kelpaa ihan just tollasenaan. Ja jos me toi ostetaan, niin meillähän on vuosikausia aikaa laittaa tota.. Ihana ikuisuusprojekti. :D

Me ollaan vähän sellasia, näperreltävää on oltava ja mielekästä tekemistä. :D

141_940602_img577487.jpg

Tämä jotenkin ihana kuva.Ja se keittiö myös.Kiva ikkuna siinä tiskipöydän päällä :)

Ihana!

Meidän parikin tuttua on muuttanut Tampereelta noin 40km:n päähän.Eivät kanssa kumpikaan tunteneet ketään mutta viihtyvät.
Itse en kanssa tiedä lähtisinkö täältä naapurikuntiin.

Yhteistyössä