Me ei päästä tänäkään kesänä mihinkään miehen kanssa kaksin.

• Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti
"hohhoh"
Me emme kaipaa matkoja. Lapset ovat yökylässä harvoin. Liitto kukoistaa silti. Olemmeko omituisia sitten? Iltaisin aikaa olla kahdestaan. Ihana kömpiä toisen kainaloon, katsoa vaikka elokuva ja juoda lasillinen viiniä. Mihin niitä matkoja tarvitsee?
No meillä ainakaan lapset eivät nuku niin paljoa, että iltaisin olisi aikaa katsoa yhtään mitään leffoja ilman, että se aamulla kostautuu. Musta tuntuu, että monet näistä oman ajan tarpeen ihmettelijöistä ovat sitä onnekasta porukkaa, joiden lapset nukkuu tyyliin 15 h vuorokaudessa vielä kouluikäisinäkin..

[QUOTE="vieras";23938051]Mistä niitä palkkaa kun ei tiedä ketään ketä edes kysyä. JA ei täällä ei ole mll:n lastenvahteja. Ja toiseksi ei kyllä ole varaa tuntipalkalla viikonlopuksi palkata..[/QUOTE]

Kerran vuodessa ei ole varaa palkata yhdeksi yöksi? Jo on tiukassa rahat. Ehkä kannattaisi säästää rahaa tuollaiseen uniikkiin tapahtumaan. Ei se nyt niin kallista ole.

tukiverkoton
Kerran vuodessa ei ole varaa palkata yhdeksi yöksi? Jo on tiukassa rahat. Ehkä kannattaisi säästää rahaa tuollaiseen uniikkiin tapahtumaan. Ei se nyt niin kallista ole.
ei se tosiaan kallista ole, minultakin löytyisi rahaa, mutta hoitajia ei oikein löydy, siis sellaisia sopivia. Kaikki MLL hoitajat ovat 15v teinejä, haluaisin ns. aikuisen naisen tai iäkkäämmänkin sellaisen jolla on omia lapsia - lapseton ei osaa kovin hyvin ennakoida vaaran paikkoja tai vahtia lapsia samalla tavalla. Minulla siis lapset vielä sen verran pieniä että en uskalla teineille jättää, jotkut koulu/eskari-ikäiset tietenkin uskallan sitten aikanaan helpostikin jättää hoitajalle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23938051]Mistä niitä palkkaa kun ei tiedä ketään ketä edes kysyä. JA ei täällä ei ole mll:n lastenvahteja. Ja toiseksi ei kyllä ole varaa tuntipalkalla viikonlopuksi palkata..[/QUOTE]

No en tiedä missäpäin asutte; mutta eiks oo ketään tuttua opiskelijaa ym? Mutta jos jotain oikein haluaa, täytyy ne keinot vaan löytää..

"vieras"
[QUOTE="vieras";23938119]No en tiedä missäpäin asutte; mutta eiks oo ketään tuttua opiskelijaa ym? Mutta jos jotain oikein haluaa, täytyy ne keinot vaan löytää..[/QUOTE]

Meillä oli yks tyttö joka kävi parin vuoden ajan suht säännöllisesti. Nyt ei ketään ketä kysyä. Muutaman sopivan ehdokkaan tiedä mut heillä joko ei kiinnosta (tekevät muuta) tai sit käyvät jo muutamassa vakipaikassa eikä aika riitä enempään.

Ja joo yhdeksi yöksi vielä palkkaa tuntihinnallakin mut mun mielestä viikonloppu tarkoittaa pe iltapäivästä su iltapäivään/iltaan. Mut kait ne rahat jostain repii jos löytää jonkun jota ees kysyä.

Harmaja Majakka harmaana
Tähän ei voi muuta sanoa kuin saman, jonka olen joskus ennenkin tänne kirjoittanut:
Herralle kiitos, ettei meillä ollut nettiä silloin, kun kolme vanhimpaa lastani olivat pieniä! Sain elää kuin herran kukkarossa ja tehdä ratkaisuja, jotka omasta itsestäni tuntuivat oikeilta. Lomailimme miehen kanssa kahdestaan ja isovanhemmat hoitivat lapsia. Lasten kanssa mökkeillessä kävimme saunassa ja yöuinnilla lasten nukkuessa ja paljon muuta IHANAA ja RENTOUTTAVAA! :heart:

Nyt kuopuksen aikana tämä paskaläävä, jota kaksplussan keskustelupalstaksi myös kutsutaan, on rantautunut omaankin elämääni. Mutta ONNEKSI olen jo sen verran "vanha" ja kokenut äiti, että enää ei muiden mielipiteet ja haukkumiset hetkauta.

"sondersson"
me on joskus tehty niin että on vietetty ensin riehakkaampi päivä lasten kanssa, sitten viety illalla mummolaan, nukutettu ne sinne itse ja sitten yö ja seuraava päivä vietetty kaksistaan. Nukkuvat hyvin kun ovat kunnolla väsähtäneitä. Mutta ei tietty toimi jos ihan reissuun haluaa.

"vieras"
[QUOTE="sondersson";23938161]me on joskus tehty niin että on vietetty ensin riehakkaampi päivä lasten kanssa, sitten viety illalla mummolaan, nukutettu ne sinne itse ja sitten yö ja seuraava päivä vietetty kaksistaan. Nukkuvat hyvin kun ovat kunnolla väsähtäneitä. Mutta ei tietty toimi jos ihan reissuun haluaa.[/QUOTE]

Ja ei toimi jos sinne mummolaan ei voi viedä yöksi. Meillä ei ota edes noita yli 10v lapsia mummolaan..

Mä luulen, että viime viikonloppuinen illanvietto mieheni ja kaveripariskunnan kanssa taisi olla kesän ensimmäinen ja viimeinen yhteinen ilta, mitä saamme kahdestaan viettää. Lomaillakin ehditään yhtä aikaa pari viikkoa vain, mutta ei me siitä stressata. Lapset on tehty ja kun niitä on hankala hoitoonkaan saada, niin ollaan tehty sopimus, että mennään vuorotellen ja toinen hoitaa lapsia sen aikaa.

Kyllähän se harmittaa, kun joudutaan aina melkeimpä eri aikoihin mennä ja yhdessä ei päästä, mutta ei se auta kun ei tällä hetkellä ole muutakaan ratkaisua. Mä en ole mikään sellainen äiti, joka saisi paniikin, jollei lapsia saa mukaan joka paikkaan. Vaan, kun kukaan ei suostu hoitamaan, niin eivät hoida.

Parisuhdetta hoidamme muullakin tavoin, kuin sillä lapset hoitoon systeemillä. Ihan kiva on iltaisin lasten nukahdettua mennä yhdessä saunaan, siinäkin sitä ehtii höpötellä vaikka mitä ja tekemäänkin... ;)

"näinpä"
[QUOTE="vieras";23938170]Ja ei toimi jos sinne mummolaan ei voi viedä yöksi. Meillä ei ota edes noita yli 10v lapsia mummolaan..[/QUOTE]

nimenomaan. Meillä ei ota kumpikaan mummola koskaan hoitoon sekunniksikaan, ei ennen, ei nyt, ei tulevaisuudessa. Eivät halua, kun ovat päättäneet nauttia vain viihdykeisovanhemmuudesta ilman mitään vastuuta. Vain viihdettä siis, eli kerran vuodessa lastenlasten tapaaminen puoli tuntia, jonka aikana kuvataan.

"vieras"
Meillä vanhin täyttää elokuussa 12.v. Sen jälkeen kun tämä tyttö syntyi ei olla oltu kaksin missään, ei ole tarvetta, ja avioliitossa menee hyvin. Me ei vaan olla semmoisia et tarvis mennä.

"sondersson"
[QUOTE="vieras";23938170]Ja ei toimi jos sinne mummolaan ei voi viedä yöksi. Meillä ei ota edes noita yli 10v lapsia mummolaan..[/QUOTE]

miksi? Meillä nuo on aika hankalia nukkumaan mennessä ja siks just tuo et ite laitettiin unille. Ja kunnon väsytystä päivällä etteivät herää keskellä yötä.

"vieras"
Mä luulen, että viime viikonloppuinen illanvietto mieheni ja kaveripariskunnan kanssa taisi olla kesän ensimmäinen ja viimeinen yhteinen ilta, mitä saamme kahdestaan viettää. Lomaillakin ehditään yhtä aikaa pari viikkoa vain, mutta ei me siitä stressata. Lapset on tehty ja kun niitä on hankala hoitoonkaan saada, niin ollaan tehty sopimus, että mennään vuorotellen ja toinen hoitaa lapsia sen aikaa.

Kyllähän se harmittaa, kun joudutaan aina melkeimpä eri aikoihin mennä ja yhdessä ei päästä, mutta ei se auta kun ei tällä hetkellä ole muutakaan ratkaisua. Mä en ole mikään sellainen äiti, joka saisi paniikin, jollei lapsia saa mukaan joka paikkaan. Vaan, kun kukaan ei suostu hoitamaan, niin eivät hoida.

Parisuhdetta hoidamme muullakin tavoin, kuin sillä lapset hoitoon systeemillä. Ihan kiva on iltaisin lasten nukahdettua mennä yhdessä saunaan, siinäkin sitä ehtii höpötellä vaikka mitä ja tekemäänkin... ;)
Toimii ehkä näinkin jos mies on pääsääntöisesti illat kotona. Meillä vaan mies monesti tulee töistä yöllä tai sit vaihtoehtoisesti joutuu lähtemään esim yhden-kahden aikaan yöllä. Siinä ei sillon juuri kymmenen maissa saunota tai muuten vaan rentouduta.
Kyllä mekin tuota harrastetaan aina kun mahdollista mutta nekin aika satunnaisia. Siksi kaipais sen kokonaisen viikonlopun et vois kunnolla rentoutua ja olla yhdessä.
Pääntuuletus reissuja käyn toki yksinkin..

"sondersson"
[QUOTE="näinpä";23938185]nimenomaan. Meillä ei ota kumpikaan mummola koskaan hoitoon sekunniksikaan, ei ennen, ei nyt, ei tulevaisuudessa. Eivät halua, kun ovat päättäneet nauttia vain viihdykeisovanhemmuudesta ilman mitään vastuuta. Vain viihdettä siis, eli kerran vuodessa lastenlasten tapaaminen puoli tuntia, jonka aikana kuvataan.[/QUOTE]

harmi, tuo on niin ikävää ihan kaikkia osapuolia kohtaan :( Mutta minkäs sille teet.

"vieras"
[QUOTE="sondersson";23938194]miksi? Meillä nuo on aika hankalia nukkumaan mennessä ja siks just tuo et ite laitettiin unille. Ja kunnon väsytystä päivällä etteivät herää keskellä yötä.[/QUOTE]

Mun vanhemmat vielä työelämässä ja eivät vaan ehdi ja jaksa (=ei kiinnosta) . Miehen äidillä sen verran vahva lääkitys ettei halua yövieraita. Päiväseltään nuo koululaiset käy itekseen muutaman tunnin kerrallaan mummon luona.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23935598]Mä en ymmärrä (itsellä 2v esikoinen ja 2vk vauva) sitä, että mitä nämä vanhemmat tekee silloin kun lapset nukkuu. Meillä jutellaan ja syödään sohvalla jäätelöä kunnes mennään tuntia kahta lasten jälkeen nukkumaan. Ja kyllä se siinä hoituu se parisuhde.

Meillä olisi tukiverkkoa, muttei osata käyttää sitä kun ajatellaan, että pitää olla tosi hyvä syy laittaa lapsi hoitoon. Tähän mennessä se on tarkoittanut kahta omaa hääpäivää ja yksiä ystävien hääjuhlaa + muutamaa Ikean keikkaa. Samalla seuraan sivusta kun tuttvat laittaa 2 kertaa kuussa yökylään mummolaan, sen päälle siis että harrastuksien ajaksi joka viikko useiksi tunneiksi, jotta pääsee viettämään laatuaikaa puolison kanssa kapakkaan. Tapansa kullakin, mutta vähän voisi myös miettiä sitä, että millaisesta laatuajasta on oikeasti hyötyä parisuhteelle.[/QUOTE]

Aika erikoinen vastaus koska mun mielestä te olette käyttäneet tukiverkostoanne PALJON.

kaipaan unta itsekin
[QUOTE="poikia3";23936222]
Jos hoitajaa ei saa, kannattaa yrittää katsoa voisiko kotona järjestää sitä aikaa, illalla voi katsoa leffaa, varata hyvää syömistä. Ja olisin varmaan tosi katkera ämmä, jos odottaisin, että sitä kahden keskistä parisuhdeaikaa olisi pakko järjestää. Itse asiassa luulen, että muutaman vuoden päästä sitä taidetaan kaivata enemmän, kun lapset ovat jo niin isoja, että valvovat enemmän ja ymmärtävät myös mitä äiti ja iskä keskenään puuhaavat.[/QUOTE]

Meillä tätä lapset nukkuu yöaikaa on 22.30 - 6.30. Kuopus heräilee öisin. Univelka painaa aika rankasti päälle, joten ilta/yöajasta on vaikea repi kahdenkeskistä aikaa. Jos lapset olisivat ns. normaalinukkujia (unet ikäisilleen tavallisia), niin ei meillä mitään puutetta vapaa-ajasta olisikaan.

"Niin"
[QUOTE="näinpä";23938185]nimenomaan. Meillä ei ota kumpikaan mummola koskaan hoitoon sekunniksikaan, ei ennen, ei nyt, ei tulevaisuudessa. Eivät halua, kun ovat päättäneet nauttia vain viihdykeisovanhemmuudesta ilman mitään vastuuta. Vain viihdettä siis, eli kerran vuodessa lastenlasten tapaaminen puoli tuntia, jonka aikana kuvataan.[/QUOTE]

Isovanhemmat saavat päättää ja siitä ei mielestäni kuulu marista. Jos se ei sovi, katkaisette suhteen.

Yhteistyössä