[QUOTE="vieras";27085540]Noh, joillekin tuntuu ne lapset todellakin olevan se riesa. Omat vanhempani totesivat aikoinaan, että me olemme perhe ja perhe elää yhdessä. Kuvaa hyvin heidän suhtautumistaan asiaan.[/QUOTE]
Mä kyllä ymmärrän tarpeen tehdä joskus jotain ilman lapsiakin. Mulla on onnekseni ollut kaikki mielekäst tekeminen kotona, joten olen voinut tehdä asioita lasteni mentyä nukkumaan. Mutta jos olisin halunnut lähteä kotoa jonnekin, niin eihän se olisi onnistunut ilman lapsenvahtia.
Ymmärrän ap:tä siinäkin mielessä, että hän on lasten kanssa kotona. Kun on työelämässä, illat lasten kanssa kotona ovat ihan toisenlaisia kuin jos on lasten kanssa 24/7. Suorastaan toivoo, että työpäivä päättyisi ja
pääsisi kotiin.
Muistan omien lasteni pikkulapsiajoilta, miten tulevaisuuteen oli paljon pidempi aika kuin menneisyyteen. Yhtenä päivänä kuitenkin tajusin (lapset olivat 12 ja 7 v), että olen jo monet illat töiden jälkeen istunut kotona yksin. Lapset olivat ulkona ja kavereillaan. Silloin ajattelin, että häh...mitäs mä nyt alkaisin tekemään
Ja lähdinkin työn ohessa opiskelemaan, kun en viitsinyt loputtomiin kotonakaan yksikseni peukaloitani pyöritellä. Kuopuksen kouluunmeno tuntuu kaukaiselta silloin, kun se on vasta edessäpäin. Mutta kun se on ajankohtaista, ajattelee vaan, että kylläpä vuodet menivät nopeasti.