Mauttomimmat sisustuselementit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle olisi aivan liian tummaa, ahdistaisi.

Tuo on kuiten pirun hieno tuo punainen lipasto/kaapisto tms.
Kiitos =) Löysin sen kirpputorilta, maksoi 8 euroa. Maalasin ihan itse ja olin itsekin tyytyväinen lopputulokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Ne sellaiset isot viuhkat, joita joskus 80-luvulla? laitettiin seinälle koristeeksi :x
Kaikki kitschiset pienet kipsi- ja posliiniesineet kirjahyllyllä tai lipaston päällä.
Viinapullot ja lasiovinen baarikaappi kirjahyllyssä.

Nämä, ja laavalamput, kaikki väriä vaihtavat jne ruusulamput,
taistelevat metsot olis kans aika kauhee, puutarhatontut, nahkanojatuolit jossa jalkaosaa vivulla säädetään, propeleilla varustettu lamppu, lastulevystä tehdyt huonekalut, muoviastiat, vihreät nahkasohvat, buklee-matot... Onhan noita, ja lisääkin olisi taatusti, kun hiukan miettisi..

Tykkäsin. Punainen senkki on ihana -onko se vanha? Taidat olla löytöjen tekijä? Mustassa on särmää, sillä ei kaikki osaa sisustaa -mutta olet onnistunut hienosti. :flower: Tämä Keittiönoidalle!

Nämä perinteiset
- siniset ja muutkin värilliset mukamuhkeat nahkasohvat (yleensä sotkasta ja mallia 2+3)
- tuuletinlamppu
- pyökinvärinen kotialttari (siis tv-tason ja kirjahyllyn yhdistelmä )
- kirjahyllyt ilman kirjoja
- liian iso tv pienessä tilassa (ellei sit kyseessä erityisesti kotiteatterihuone tms)
- perinteinen mäntyinen pirttikalusto kerrostalossa (jonnekin oikeaan maalaispirttiin voi sopiakin)
-baaritiski kotioloissa (kerrostalokaksion olohuoneen nurkassa ihan super :x )
- muovikukat
- muoviset puutarhakalusteet
- valkoiset keittiön kaapit, joissa reunoissa pyökinväristä (lähes kaikissa n vuonna 2000 rakennetuissa vuokrakämpissä on tälläiset ällötykset)

yms yms

Alkuperäinen kirjoittaja Qunneli:
Tykkäsin. Punainen senkki on ihana -onko se vanha? Taidat olla löytöjen tekijä? Mustassa on särmää, sillä ei kaikki osaa sisustaa -mutta olet onnistunut hienosti. :flower: Tämä Keittiönoidalle!
Kiitos =) Se senkki on ihan kirpparilta löydetty, oli alunperin ruskea ja aika huonossa kunnossa. Hioin ja maalasin sen uudestaan ja tollanen siitä sitten tuli. Mä näin just netissä Espoon kierrätyskeskuksessa myös yhden ihanan senkin, mutta pirulainen kun mulla ei ole sitä ajokorttia, niin enhän mä sitä pääse sieltä hakemaan.

Mulla on aina aiemmin ollut kaikki pinnat valkoista ja viime keväänä hurahdin Tikkurilan värimainoksiin. Ja "maalasin maailmani" :D Työhuoneesta tuli kuitenkin valkoinen, junnun huoneesta taas army-henkinen eli harmaata ja maastovihreetä.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Ne sellaiset isot viuhkat, joita joskus 80-luvulla? laitettiin seinälle koristeeksi :x
Kaikki kitschiset pienet kipsi- ja posliiniesineet kirjahyllyllä tai lipaston päällä.
Viinapullot ja lasiovinen baarikaappi kirjahyllyssä.

HEHEE!
Mulla oli -80-luvulla just semmonen hervottoman kokoinen viuhka, musta, jossa kullan väristä ja valkoista, lintuja oksalla, japanilaistyyppinen kuva.

En raskinut nakata roskiin, ja kun en tiennyt mitä tehdä kammotukselle, jota en seinälle halunnut, raahasin muutosta toiseen mukanani.

Nyt on ISO asunto, tosi iso. Yläkerran aulassa on semmonen kulmaus, minne halusin jotain isoa, ja kas, retroviuhka löysi paikkansa :) :D

Muutama on sanonut, että se on upea. Alkaa siis kohta olla muotia taas :)

Posliiniesineitäkin oli kakarana, kuuluu tiettyyn vaiheeseen kun omaa kotia rakennetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hohooo:
HEHEE!
Mulla oli -80-luvulla just semmonen hervottoman kokoinen viuhka, musta, jossa kullan väristä ja valkoista, lintuja oksalla, japanilaistyyppinen kuva.

En raskinut nakata roskiin, ja kun en tiennyt mitä tehdä kammotukselle, jota en seinälle halunnut, raahasin muutosta toiseen mukanani.

Nyt on ISO asunto, tosi iso. Yläkerran aulassa on semmonen kulmaus, minne halusin jotain isoa, ja kas, retroviuhka löysi paikkansa :) :D

Muutama on sanonut, että se on upea. Alkaa siis kohta olla muotia taas :)

Posliiniesineitäkin oli kakarana, kuuluu tiettyyn vaiheeseen kun omaa kotia rakennetaan.
Mä sain viikonloppuna idiksen, miten remontoin ja sisustan olohuoneen. Ja nyt harmittaa vietävästi, että vein kaikki pitsiliinat kirpparille :/ Noh, pitää lähte kirpparille etsimään pitsiliinoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Qunneli:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Varmaan kaikki se, mitä mulla on makkarissa :D Tosin mä tykkään.

Mitä sulla on makkarissa?

:D

Minulla on kirjava lajitelma kukkaruukkuja, koska tykkään kasveista. Eikä aina voi olla ruukkuja vaihtamassa mieluiseen -tietty voi käyttää suojaruukkuja. Mutta ei aina jaksa.

Tavoitteena harmoninen kokonaisuus, liika krääsä häiritsee minua. Mutta minkäs teet, perheessä kun asuu useampi sielu -osa tykkää sälästä.

Rikki menevät huonekalut ovat ärsyttäviä jo taloudellisesti.
Mulla on makkarissa tällaista
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A2/makkari.html
Tosin siellä on jo muutakin "tyyliin" sopivaa, joita ei vielä kuvissa ole.

Persoonallinen :) Mutta ei omaan makuun....

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Nämä perinteiset
- siniset ja muutkin värilliset mukamuhkeat nahkasohvat (yleensä sotkasta ja mallia 2+3)
- tuuletinlamppu
- liian iso tv pienessä tilassa (ellei sit kyseessä erityisesti kotiteatterihuone tms)
- perinteinen mäntyinen pirttikalusto kerrostalossa (jonnekin oikeaan maalaispirttiin voi sopiakin)
- muovikukat
- valkoiset keittiön kaapit, joissa reunoissa pyökinväristä (lähes kaikissa n vuonna 2000 rakennetuissa vuokrakämpissä on tälläiset ällötykset)

yms yms

Täältäkin löytyy nuo järkyttävät keittiön kaapit, et uskokkaan miten myös inhoan niitä :x

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Nämä perinteiset
- tuuletinlamppu
- muovikukat

yms yms

Täältäkin löytyy nuo järkyttävät keittiön kaapit, et uskokkaan miten myös inhoan niitä :x

Siis meillä on itsellä kanssa ne (jo kolmas kämppä missä ne on!) Olen harkinnut vakavasti vaihtavani ne mutta en tiedä et miten sit hyvittäisivät jos ja kun täältä muutetaan pois, luultavasti ei ollenkaan (ja kyseessä osaomistusasunto).

Alkuperäinen kirjoittaja ihan kauheaa:
täytetyt eläimet!!! En voi ymmärtää kuka pitää sellaisia olohuoneessaan

jep. järkkyä.

muuten en sano mitään. koska ihoan unikkoa mutta jolleen ehkä sopii. pirttikalusto on ihana jossain talossa yms..
ja vaikka on kavereillakin hienoja sisustuksia niin en ikinä vaihtais oman sisustuksen kanssa. jokaisella on niin omat makunsa.. ja vaikka ei olis omaan makuun niin ei se silti kamala ole välttämäti.

-"kirjahylly" eli hylly jossa ei ole kirjoja vaan pikkukrääsää
-pikkutavara paljous yleensäkin
-tekokukat
-monessa asunnossa taulut esim. yksi pieni taulu suurella seinällä tai sitten öljyvärimaalaus jonka tarkoitus ei ole olla naivistinen mutta on kuitenkin. (Jos itse harrastaa maalausta tai joku sukulainen niin silloin se on vielä OK ripustaa tälläisiä tauluja seinälle )
-puupanelointi
-puhviverhot
-kirjavat sohvat tai värilliset nahkasohvat
-vilkkuvat jouluvalot
-pihatontut ulkona

Alkuperäinen kirjoittaja Yap:
Wau! musta on upeeta että toi sun makkari tuntuu kuvastavan sua. Hhmm noi unisiepparit osu kummasti silmiin...sitä lukee sun viestejä eritavalla tän kuvan jälkeen
Makkari on kyllä varsin "mun näköinen" =) Odotan innolla, että pääsisin ompelemaan sinne sänkypeitettä. Kankaat on jo olemassa, mutta olen nyt jo kymmenettä päivää "kahden asunnon loukussa" eli huushollaan kahta kortteeria. Onneksi likka tulee huomenna kotiin ja ehdin taas tehdä muutakin kuin sukkuloida edes takaisin. Laitan sitten uusia kuvia, kunhan saan sen peitteen valmiiksi. Petivaatteet olen jo hankkinut sisustukseen paremmin sopiviksi kuin tuo sininen.

Meiltä löytyy tuuletinvalaisin :ashamed:
Se ON kamala, eihän sitä kieltää voi!! Mutta silloin ei ollut varaa ostaa ilmalämpöpumppua ja jokin helpotus piti huusholliin kesähelteiksi saada. Tuo kamaluus häviää heti kun raaskitaan se ilmis ostaa.

Minusta kamalia sisutusjuttuja ovat tekokukat, kaikki kasari-kalusteet (anoppilasta löytyy vielä jotain "helmiä" ), puutarhatontut (super :x ) ja kirjahylly. Siis se josta joku käytti hauskaa nimitystä olohuoneen alttari. Yleensä pyökin värinen (josta haluan omassakin kodissa eroon), keskellä tv ja kaapeissa pikkukrääsää ja joku valokuva.

Meillä kotona on melkein kaikki huonekalut ihan kammotuksia, mutta toimivia. Olemme lähinnä saaneet lahjoituksina näitä huonekaluja ja mitkään eivät sovi yhteen mut minkäs teet kun ei ole rahaa ostaa uusia vaikka mieli tekis. Me kun ei olla niitä tyyppejä jotka ostavat viimesillä rahoilla/luotolla esim. uuden sohvan kun tuon entisen väri alkaa tympiä....
Mut katotaan kunhan meen taas töihin niin mitä sitä sit ostelis...

Yhteistyössä