Maustetut jogurtit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viitaten Cloen viestiin, siinä ei puhuttu Kidius jogurtista vaan rasvattomasta hyla jogurtista. Mutta viitaten sitten taas Kidius jogurttiin niin aikas paljon on niissä sokeria eli tuo 14g/100g. Itse annan sellaisia jogurtteja, joita tuossa jo aikaisemmassa viestissä kerroin, joissa on n. 8-10g sokereita. Ingmanin 1 % mans.-vanilja viilissä on tuo 8 g sokeria 100g:ssa. Lisäyksenä tämä listaani.

Niin niitä purkkien tuoteselosteita kyllä kannattaa lukea. Niinkun juuri noi Gefilus-jogurtit sisältää toiseksi eniten sokeria eli TOSI paljon.
Itse en ole vielä antanut mitään sokeripitoista jogurttia/viiliä tms. ja tyttö on 1v. Hedelmäsokeria olen laittanut omatekemiin rahkoihin, mutta se onkin ainut. Bulgarian jogurttia olen laittanut hedelmäsoseiden sekaan. Saa ihan mukavasti vaihdella makuja vaikka päivittäin.

Meillä syödään ihan tavallista jugurttia. Se jugurtin sisältämä sokeri ei yksistään lasta lihota, jos yhden jugurtin päivässä syö.
Muu ruokavalio on myös hyvät mammat osana sitä kokonaisuutta. Ja jos siihen kuuluu vanukkaat, karkit, mäkkärit, voipotut tms. on vaara lapsen lihomiselle. Mutta meillä syöty 1v lähtien sokeroitua jugurttia ja ihan normaalin painoinen poika on. Hampaat pestään ja huolehditaan yleisesti ruokavaliosta.

Joku ehkää ajattelee, että siinäpä äiti joka vain sokeria syöttää, mutta kun maalaisjärjellä ajattelee niin lihota tuo jugurtti päivässä ei ketään.

Ei sokeri sinänsä mitään tappavaa myrkkyä ole, mutta paljon ja usein käytettynä haitallista silti. Sokerissa (sakkaroosi eli se tavallinen hienosokeri) ei ole mitään hyödyllisiä aineita vaan pelkkiä ""tyhjiä"" kaloreita. Suuri annos kerralla nostaa heilauttaa verensokeria aika tavalla (--> hysteria, väsymys, mahd. altistaa diabetekselle).

Vertailun vuoksi: jos 10 kg painava lapsi syö 2 dl vaikkapa tuota Kidius-jugurttia (sakkaroosia 9%), sokerimäärä kiloa kohti on sama kuin jos itse lusikoisit n. 1,5 dl silkkaa sokeria.

Yhteistyössä