mauste nimeltä korianteri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

päätön

Tunnettu jäsen
22.07.2009
41 526
4 865
113
mihin käyttöön se on tarkotettu ?
en yleensä osta marinoituja lihoja, nykyään varmaan vielä vähemmän kun marinaadiin on ko, maustetta laitettu.
ihan kun olis vahingossa leipomispuolen mausteita livennyt marinaadiin .. :x

[QUOTE="vieras";23691311]http://fi.wikipedia.org/wiki/Korianteri[/QUOTE]

en mä tätä kysyny, luin sen hetki ennen oma viestiä..

Kyllähän monissa ulkomaisissa maustesekoituksissa on kanelia tai neilikkaa mukana, ja ihan ruokamausteita ovat. Ne lieventävät tulista alkumakua ja "syventävät" sekoituksen makua. Vaikea selittää. Ne vaan saa ne tuliset mausteet toimimaan hyvin, ettei ole ylitulinen alkumaku mutta tulisuus tulee hyvin esille silti ruuassa (tämä esimerkkinä). :)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23691345:
kyllä mä sekotukset ymmärrän ja käytänkin niitä, mutta tuo korianteri peittää kaikki muut maut lihasta.

Mä en ole tuollaista huomannut, vaikka marinoituja lihoja ollaankin jonkun verran syöty. Eikö ne marinaaditkin oo tietynlaisia sekoituksia? Voi tietenkin olla, ettei juuri niissä lihoissa sitten ole sitä ollut tai mun suu vaan siitä mausta tykkää. :D

tarkotin nyt sekotuksia niinkun vaikka kiinalainen viismauste, mutta en mä sitäkään nyt lihojen päälle laittais.
ei varmaan ole ollut, sen haistaa jo siinä vaiheessa kun avaa pakkauksen missä on korianteria.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23691357:
tarkotin nyt sekotuksia niinkun vaikka kiinalainen viismauste, mutta en mä sitäkään nyt lihojen päälle laittais.
ei varmaan ole ollut, sen haistaa jo siinä vaiheessa kun avaa pakkauksen missä on korianteria.

Onko tuo sitten pääasiassa sianlihojen ongelma?

Onko tuo sitten pääasiassa sianlihojen ongelma?

sen tehtaanmyymälän jossa käyn, kaikissa tuotteissa on sama liemi marinaadina, onneks saa ilmankin tiskiltä.
tais olla samaa vikaa jonkun isommankin firman tuotteissa, jonka nimeä en just muista.
marinoitu on aina ollu melkein sama kun valmiiks pilattu, mutta tuo uutuus on jo liikaa..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä