Maustamisohjeita kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maria

Jäsen
26.03.2004
781
0
16
Tää ehkä kuuluis ruokapuolelle, mutta laitan tänne, kun varmaan tän ikäryhmän äidit miettii samoja juttuja.

Eli lihan ja kanan marinointi ja keittojen maustaminen on nyt ongelmana- Oon yleensä ostanut valmiiksi marinoituja juttuja ja keittoihin heittänyt liemikuutioita, mutta nyt kaipaisin uudenlaisia maustamisohjeita/marinointiohjeita, jotka sopisivat koko perheelle. Nuo marinadit ja liemikuutiothan sisältävät aika lailla suolaa ja sitten yleensä paljon paprikaa, curryä jne.

Tiedän, että yksi vaihtoehto on ottaa erilleen lapsen ruoka-annos ennen maustamista, mutta olis kiva tehdä kuitenkin jo koko perheelle yhteostä ruokaa.

Eli jos hyviä marinointireseptejä ja mauste-ehdotuksia niin tänne vaan :wave:

käytä yrttejä tuoreena tai kuivattuna. Itse käytän kyllä koko perheelle välillä valmiiksi marinoituja ja fondejakin, mutta pienempiä määriä. Ei nuo valmiiksi marinoidut (kaikki ainakaan) ole mitenkään hirveän suolaisia.

kyllä maustehyllyltä löytyy myös paprika, chili jne. jauheita, joihin ei ole suolaa lisätty. bongaile näitä, ja käytä yrttejä ja pippureita. valkosipuli on myös hyvää, jos siitä tykkää. itse käytän myös hieman suolaa sisältäviä mausteita/kuutioita jne. yritän vaan pitää kokonaissuolamäärän kurissa. hyvää tulee! Me ostetaan harvoin valmiiksi marinoituja, kun ei oo oikein meidän makuun ne sekoitukset.

Luontaistuotekaupoista löytyy mm. kasvisliemijauhetta, jossa ei ole ainakaan niin paljon suolaa kuin tavallisissa líemikuutioissa eikä sitä natriumglutamaattia. Itse käytän kanaan rakuunaa.

Yhteistyössä