Matto lähti jalkojen alta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimaton

Vieras
Ero tulee miehen kanssa ja rupesin pohtimaan omaa talous politiikkaa, yhden lapsen kanssa olen kotihoidontuella, ei omia säästöjä juurikaan paria tonnia enempää.

Mitä etuuksia voin lähteä kelalta hakemaan itselleni? Mites elatusmaksut menee, miehelle jää n. 2500 e verojen jälkeen käteen.

no saat isihen kotihoidontukeen varmaan hoitolisän kun miehen tulot lakkaa vaikuttamasta. yh-korotuksen lapsilisään. asumistuen. sossusta sitte lisää, tosin jos sulla on työpaikka olemassa, josta olet hitovapaalla niin voivat vaikka kehottaa menmään töihin.

Haet asumistukea, lapsilisään yh-korotuksen (saat jos lapsi asuu sun kanssa vaikka teillä olisi yhteishuoltajuus), kotihoidontuen tarkistus koskan miehen tulot ei enää vaikuta sen määrään... elarit lasketat lastenvalvojalla.

[QUOTE="vierailija";24918431]Töitähän sen suhteen eteen on tehtävä, mutta erota ei kannata, nimenomaan lapsen kannalta.[/QUOTE]

Ei kannata sanoa noin jos ei tiedä millainen tilanne meillä on, ja usko on parempi myös lapsen kannalta.

Ammatti minulla on, töitä kyllä rupean myös hakemaan, meillä on vain kovin pieni 10 kk.

Heftaa polveen ja ylös, jos kompuroi.

Kyllä se siitä.
Varmasti on pää pyörryksissä ja ajatukset solmussa, mutta pikkuhiljaa lähdet selvittelemään asiaa kerrallaan kelasta ja vaikkapa neuvolan kautta varmasti saat jotain apua kysymyksiin tukimuodoista ja väliaikaisesta avusta, perheneuvolan tai tavallisen- tai ainakin saat neuvon, mihin kannattaa seuraavaksi ottaa yhteyttä.

Ehdottomasti nostat rahat tililtä pois,kahden kuukauden tiliotteet pitää toimittaa sossuun jos toimeentulotukea hakee.Tosin en laskisi sen varaan yhtään.Tulosi tulevat kuitenkin olemaan niukin naukin plussan puolella jotta tukea saisit.

Alkuperäinen kirjoittaja töihin vaan;24918535:
Joskus pitää jopa 9-kuisen mennä hoitoon olosuhteiden ja rahojen loppumisen pakosta, joten kyllä sun varmaan sinne töihin pitää mennä, jos aiot lapses elättää.
mä tarkotan kun sanon et joskus sitä kantsii pysyy yhdessä vaik vain rahan takia.

Alkuperäinen kirjoittaja just tätä;24918564:
mä tarkotan kun sanon et joskus sitä kantsii pysyy yhdessä vaik vain rahan takia.

Mutta jos ei halua olla toisen kanssa? Kuuluuko myös harrastaa seksiä puolison kanssa, jos ei toinen edes kiinnosta? Eikö niille ihmisille ole ihan oma sanakin...

Yhteistyössä