Matkustatteko yksin lapsenne/ lapsienne kanssa? Minne?

  • Viestiketjun aloittaja Marikki*
  • Ensimmäinen viesti
Marikki*
Minulla on ollut tapana tehdä kerran vuodessa/ kerran kahdessa vuodessa matka yksin lapsemme kanssa ulkomaille. Lasten isä ei pidä matkustelusta, joten tämä on ollut sopiva tapa meidän perheelle. Olemme saaneet ulkopuolisilta paljon ihmettelyä tästä tavasta. Minulla on myös kyselty, miten uskalla matkustaa yksin lapsen kanssa...

Miten te muut? Matkustatteko yksin lasten kanssa? Olisi myös kiva kuulla kokemuksia, mitkä kohteet ovat olleen kivoja.
 
"Loviisa"
En todellakaan matkusta minnekään lasten kanssa yksin ja aika vähissä on matkustushalut myös koko perheenä. Meillä lapset 1,5v, 3v ja 5v. Nyt on sellaiset uhmat menossa noilla pienemmillä, että hyvä kun selvitään lähipuistoon ja takaisin ilman hermojen menetystä, joten ei tulisi kuuloonkaan lähteä yksin tällä porukalla minnekään pidemmälle. Sitten kun kukaan ei enää nuku päiväunia, ei tarvita rattaita, ei vaipanvaihtoja ja kukaan ei saa hermoromahdusta jos ruoka ei ole sekunnilleen tiettyyn aikaan, sitten voimme miettiä matkustusasioita uudelleen.
 
"vieras"
Kaksosten kanssa matkustan. Ensimmäisellä etelänmatkalla, lapset tuolloin 2 v, oli mummu mukana. Muuten ollaan matkustettu pääosin kolmistaan tai kaveriperheen kanssa, jolloin lapsia tuplaten. Juuri käytiin kylpylässä ja kivaa oli.
 
"aapee"
No joo, ehkä en itsekään lähtisi Loviisan porukalla vielä mihinkään :D Onneksi lapset kasvaa ja asiat helpottuu. Tsemppiä (välillä rasittavaan, mutta myös ihanaan) pikkulapsiaikaan!

Kiva kuulla "vieras", että on muitakin, jotka tykkää matkustella lasten kanssa :)
 
Isä matkustelee itekseen (tai kavereittensa kansa) Thaimaassa ja muualla Aasiassa n. 4kk vuodessa.(perheensä luona)
Minä matksutan lasten kanssa (16 ja 13). Huomenna lähetään Pärnuun. Sitä ennen oon käyny pienemmän kanssa ulkomailla kun se oli 6 vuotias. Isompi oli koulussa. Että on siitä aikaa ku viimeks oon ulkomailal käyny...
 
"vieras"
Mä reissaan monesti lapsen kanssa kotimaassa. Sukuloidaan joko junalla tai autolla. Matkaa mummolaan 700 km. Mulla on enemmän lomia ja helpompi niitä järjestää kuin miehen. Päiväreissuja teen monesti kaverin ja kaverin lapsen/lasten kanssa. Mennään johonkin lähikaupunkiin, lasten maatilakohteisiin, hiekkaranoille tms. Mies on mukana noin puolessa reissuista. Ulkomaille ei ole tullut lähdettyä.
 
Jos mies ei haluaisi matkustaa, niin kyllä minäkin varmaan tekisin noin. Tuossa ei minusta ole mitään sen ihmeellisempää, kuin että jos joku perheenjäsen ei tykkää valkosipulista, hänen ei tarvitse syödä sitä. Ja voihan joskus olla niin, että jokin tietty matkakohde ei kiinnosta miestä tai miehellä on muita kiireitä - miksi muka ei silloin voisi mennä yksin lasten kanssa? Itse voisin ainakin mennä, tai vaikka ottaa sellaiselle matkalle jonkun ystäväni mukaan omine lapsineen.
 
Kun olin yh, matkustettiin paljon mun tytön kanssa. Käytiin monessa paikassa ihan kaksin, joskus oli mun paras kaveri mukana ja joskus mun vanhemmat. Ollaan oltu telttailemassa Tykkimäen yhteydessä olevassa camping-alueella, samoin Visulahdessa ja Yyterissä ja Ruissalossa. Laivaristeilyjä on tehty niin Tallinnaan kuin Tukholmaan. On käyty Teneriffalla, Bulgarian Kultahietikolla ja Romanian Mamaiassa. On käyty Lontoossa ja Dominikaanisessa Tasavallassa. Niin ja yks kesä lomailtiin Kuusamossa. Tyttö on ollut reissuilla 4-15-vuotias. Ja aina on ollu kivaa :)
 

Yhteistyössä