Ciao! Olin viime vuoden toukokuussa Italiassa lomalla. Raskausviikkoja taisi olla kymmenkunta. Kaikki meni loistavasti. Muutama vinkki kuitenkin;
1. Jos kärsit minkäänasteisesta pahoinvoinnista, niin vältä voimakkaita makuja. Itse kärsin lievästä öklötyksestä (en oksennellut) ja tuloksena oli, etten vieläkään oikein siedä tuoretta basilikaa & parmesania. Aina ennen olen tykännyt ko. herkuista! Myös kallis tuliaisiksi ostamani tryffelisalami piti heittää kotona roskikseen, kun tuoksukin etoi. Eli ota iisisti makujen suhteen.
2.Jäätelö on Italiassa aivan omaa luokkaansa ja sitä sitten nautiskelinkin oikein olan takaa.
3. Vesipullo kannattaa pitää kaikkialla mukanaan ja täytyy pitää huolta, että lepää riittävästi. Riippuu tietenkin minne päin Italiaa olet menossa, että kuinka lämmintä on. Itse seikkailin Toscanassa ja toisinaan oli helteistäkin.
4. Vältä äyriäisiä ja huolehdi, että syömäsi ruoat ovat kunnolla kypsytettyjä.
5. Lennoilla juo vettä ja jaloittele. Vältä suolaisia naposteltavia.
6. Älä tee liian tiukkaa matkasuunnitelmaa. Minulla ainakin mielialat vaihtelivat siinä vaiheessa niin, että suunnitelmatkin menivät välillä uusiksi!
7. Tuoreet hedelmät ovat ihania välipaloja.
8. Vietä ihana loma!