Matkustaminen on nykyään halpaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmen lapsen kanssa matkustaminen ei oo halpaa. Lapset ei pärjää aamucappucinolla.... Saati sitten että tekis kahta työtä tienatakseen matkarahat ja hylkäsi lapset keskenään kotiin
On halpaa, hinnat romahtaneet todallakin alas :). Yleensä itse lähden matkoille 2n lapsen kanssa, muut kotona ja voin sanoa että on edullista. Mikä cappuccino? Nyt puhuin makea+suolainen+capuccino.

Tässä esimerkki:
Hinta 3,10

ja itse tälläisestä olen hirveästi täynnä, mun lapset eivät edes aina jaksa noin paljon syödä. Muualla kahvilat ovat aika edulliset.
Mun oli pakko ottaa tätä kuva kun laitoin miehelle arvattavaksi mitä maksaa. Jos Suomessa käyn kahvilassa ja ostan saman verran mulla menee 20,- äkkiä...

Matkojen hinnat ovat kyllä hirmuisesti tulleet alas, kiitos kilpailun ja yhden lentoyhtiön kansallisen monopolin murtumisen. Se onkin sitten arvovalinta, mihin kukkaron pohjalla olevan ylimääräisen 500 eurosen sijoittaa. Aika monella tätä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole.

Matkojen hinnat ovat kyllä hirmuisesti tulleet alas, kiitos kilpailun ja yhden lentoyhtiön kansallisen monopolin murtumisen. Se onkin sitten arvovalinta, mihin kukkaron pohjalla olevan ylimääräisen 500 eurosen sijoittaa. Aika monella tätä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole.
En tiedä minulla on yks kaveri joka on kela ja sosiaalituloilla ja 2 kerta vuodessa he käyvät matkoilla, kun säästävät sen verran hyvin, heillä on 2 lasta. Mutta taas on heillä pieni vuokra ja halpaa sekä missään he eivät käy täällä, tämä on varma syy.

Matkojen hinnat ovat todellakin tulleet alas. Lisäksi voi hyödyntää esim. huuto.net, josta saa kohtuullisen edullisesti aina joskus lentolippuja. Tukholman reissut A-luokan hytissä talviaikaan irtoaa 20-30 eurolla. Ruoat tietysti päälle.

Norwegianilla on hyviä tarjouksia. Lontoo, Pariisi jne. on tullut tutuksi. Nyt odottelen näitä pitempiä lentoja Norwegianilla. Silloin tulee käytyä vähän useammin rapakon toisella puolellakin.

Hostellit ovat edullisia vaihtoehtoja hotelleille. Jos reissaa yksin, niin yleensä löytyy female dorm.

Juu kesällä vaikka New Yorkiin pääse 350,- meno-paluu Norwegialla :). Paitsi on ne kaukomatkat jo edullisia. Mexicoonkin ollut naurettavan halpoja matkoja 195,- meno-paluu. Jos vaan olisi aika käydä matkoilla niin paljon!

Kerrankin olen jostain asiasta Milannan kanssa samaa mieltä. Matkustamisen kustannukset on tulleet paljon alas.

Ei tässä aloituksessa puhuttu että kenelle se on halpaa, eihän silloin voisi puhua minkään asian (ruoka, harrastukset) kalleudesta/halpuudesta koskaan jos aina mietittäisiin kaikista köyhimpiä. (kaikista köyhimmät tulee kyllä muissa keskusteluissa ja yhteiskunnassa ottaa huomioon)

Ehkä sanoissa kalleus/halpuus mietitään sitä tavallista tasoa jolla keskituloiset pyörii.
Mä en rahoissa kieri, kyllä mä joudun säästämään ulkomaan matkaa varten, mutta _siihen nähden_kuinka kalliita esim.lentomatkat ennen oli, niin ne on halventuneet paljon.
Eri asia onko lentokonematkustus ekologista, mut se on eri juttu.

Kerrankin olen jostain asiasta Milannan kanssa samaa mieltä. Matkustamisen kustannukset on tulleet paljon alas.

Ei tässä aloituksessa puhuttu että kenelle se on halpaa, eihän silloin voisi puhua minkään asian (ruoka, harrastukset) kalleudesta/halpuudesta koskaan jos aina mietittäisiin kaikista köyhimpiä. (kaikista köyhimmät tulee kyllä muissa keskusteluissa ja yhteiskunnassa ottaa huomioon)

Ehkä sanoissa kalleus/halpuus mietitään sitä tavallista tasoa jolla keskituloiset pyörii.
Mä en rahoissa kieri, kyllä mä joudun säästämään ulkomaan matkaa varten, mutta _siihen nähden_kuinka kalliita esim.lentomatkat ennen oli, niin ne on halventuneet paljon.
Eri asia onko lentokonematkustus ekologista, mut se on eri juttu.
Niinpä. Ennen mä en edes Viroon päässyt noin halvalla kun nyt voi vaikka kahta maatta käydä läpi...

Hostellit ovat halpoja, mutta se pahin puoli jonkun kanssa samassa huonessa olla. Hotellejakin saa edullisesti ja Usa:ssa motellit edullisia jos halvalla halua päästä.
Mut se oli hauskaakin kun oli kuus muuta samas huoneessa. ranskalainen pariskunta lemmiskeli . venäläisen ukon kaa juotiin teetä ja tarjos omaa suklaata aamulla sitten siellä oli joku budipää joka vaan nukku kaiket päivät oltiin dameissa :) erilaisia ihmisiä niinku tälläkin palstalla.

Mut se oli hauskaakin kun oli kuus muuta samas huoneessa. ranskalainen pariskunta lemmiskeli . venäläisen ukon kaa juotiin teetä ja tarjos omaa suklaata aamulla sitten siellä oli joku budipää joka vaan nukku kaiket päivät oltiin dameissa :) erilaisia ihmisiä niinku tälläkin palstalla.
Voi olla se jopa voikin olla hauska kokemus :D. Ehkä itse sellainen että oma rauha pakko olla.

Voi olla se jopa voikin olla hauska kokemus :D. Ehkä itse sellainen että oma rauha pakko olla.
joo kyllähän se on mukavempi herätä rauhakseen et heti on kymmenen ihmistä vieressä mut siihen jotenkin tottu kun oli viel katto huoneisto niin pääs savuille het ulos ja siinä röökillä me sitten tutustuttiin ton venäläisen ukon kanssa. ok venäläinen suklaa on pahaa kyl tykkääkkö itte? ku se maistu niin erille mitä täällä on

On totta että matkustaminen on halventunut- erityisesti JOS pystyy matkustamaan muina kuin koulun loma-aikoina eikä kohteen high seasonina, pystyy löytämään hyviäkin diilejä lennoista ja hotelleista. Me matkustamon 2-3 kertaa vuodessa ja kokemusta on kyllä jos jonkin varaussivuston kautta operoimisesta. Halvin diilini oli (vieläpä hiihtoloma-aikaan) lennot ja ihan hyvätasoinen hotelli (aamiaisella) 7 vrk 2 aik. + 2 lasta yhteensä 1200 euroa, mutta voin kertoa että rahaa paloi kyllä nähtävyyksien kiertämiseen ja syömiseen ja juomiseen aivan kiitettävästi vaikka ei edes shoppailla mitään. Tällä hetkellä ollaan etelässä (nyt koulun loma) samalla porukalla ja ennakkovaraajan edulla löytyi viikko vajaalla 2800 eurolla ((aamiainen kuuluu) mutta kohde hintatasoltaan kallis (ihan Suomen hinnoissa ruuat ja juomat joten ei tämä ihan halpaa hupaa ole, erikseen lentoja ja hotelleja varaussivustonkautta katsomalla ei kyllä mitään halvempaa matkaa löytynyt lämpimään.

Milanna85:han ei tunnetusti koulun loma-ajoista piittaa. Lapset viedään usein milloin mihinkin reissuun jopa saman päivän ilmoituksella kun ei aina muistu mieleen että lomaa pitää opettajalta tai rehtorilta anoa...

On totta että matkustaminen on halventunut- erityisesti JOS pystyy matkustamaan muina kuin koulun loma-aikoina eikä kohteen high seasonina, pystyy löytämään hyviäkin diilejä lennoista ja hotelleista. Me matkustamon 2-3 kertaa vuodessa ja kokemusta on kyllä jos jonkin varaussivuston kautta operoimisesta. Halvin diilini oli (vieläpä hiihtoloma-aikaan) lennot ja ihan hyvätasoinen hotelli (aamiaisella) 7 vrk 2 aik. + 2 lasta yhteensä 1200 euroa, mutta voin kertoa että rahaa paloi kyllä nähtävyyksien kiertämiseen ja syömiseen ja juomiseen aivan kiitettävästi vaikka ei edes shoppailla mitään. Tällä hetkellä ollaan etelässä (nyt koulun loma) samalla porukalla ja ennakkovaraajan edulla löytyi viikko vajaalla 2800 eurolla ((aamiainen kuuluu) mutta kohde hintatasoltaan kallis (ihan Suomen hinnoissa ruuat ja juomat joten ei tämä ihan halpaa hupaa ole, erikseen lentoja ja hotelleja varaussivustonkautta katsomalla ei kyllä mitään halvempaa matkaa löytynyt lämpimään.

Ja siis tuo 1200 euron diili oli Pariisiin.

Yhteistyössä