MATKASELVITYS NETISSÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kira

Vieras
Ollaan lähdössä Turkish airlinesillä reissuun ja meillä on koneen vaihto istanbulissa. Ajattelimme tehdä matkaselvityksen edellisenä iltana netissä, mutta jännittää koska emme ole koskaan ennen tehneet sitä. Nytkin teemme sen vain sen takia, koska minä olen töissä lähtöpäivänä ja emme kerkeä kauhean aikasin kentälle :(
Kertokaahan viisaammat jotka olette tehneet sen, onko se helppoa. Luin netistä että yksi voi viedä meidän kaikkien matkatavarat johonkin baggage drop -tiskille, missäköhän se on lentokentällä ja voiko sinne viedä myös rattaat?
Auttakaa mua jotka olette tehneet matkaselvityksen netin kautta?

heips!

lähtöselvityksen voi siis tehdä vuorokautta ennen lähtöä ko lentoyhtiön nettisivujen kautta, tarkistakaa että turkish airlinesilla on myös internetlähtöselvitys mahdollisuus.

Ja kyllä kun olette tehneet lähtöselvityksen, voit esim siellä töissä tulostaa teidän boarding passit valmiiksi (ei pakollinen) ja yksi käy viemässä laukut baggage dropiin. Rattaat voi viedä sinne myös, ne pitää olla oikein pakattu ja nimetty. Se sijaitsee helsinki-vantaalla siellä entisessä ulkomaan terminaalissa (terminaali T2), se on siis erillinen hihna/tiski, minne jätetään vaan laukut ja kävelette suoraan turvatarkastukseen. Nykyisin tuo teidän terminaali tulee tuon lentoyhtiön mukaan, kannattaa tsekata sekin mistä terminaalista lentonne lähtee. Jos se on se vanha kotimaan terminaali, uskoisin että siellä on samanlainen systeemi tuon baggage dropin kanssa.

hauskaa reissua!

Kiitos neuvosta!!! Yksi pieni kysymys, meneeköhän ne laukut automaattisesti siihen toiseen koneeseen (jatkamme istanbulista antalyaan) Ääk... meneeköhän kaikki hyvin, jännittää kun emme ole paljoon matkustaneet :(

Yhteistyössä