Matkarattaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LowRider
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LowRider

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
3 399
0
36
Tätä on voitu kysyä täällä about miljoona kertaa, mutta.....

file.php

Kenellä on tällaiset rattaat (ei tarvi olla samanväriset..)? Kannattaako ostaa? Hyvät ja huonot puolet? Kiitos!

Tekisi mieli tytölle juuri tuon värisiä :D

Kyseessä siis Carena Easy

Jos ajattelit paljo nkäyttää niitä asfaltilla tai hiekalla, tai talvella lumisilla teilläniin sitten kannattaa hankkia mahdollisimman isopyöräiset matkarattaat. Jos vain ajat autolla kauppaan ja käytät rattaitakaupassa nii nsitten ei ole väliä millaiset ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Meillä on, hyvät on ollu.. ei valittamista :)

Minkä ikäisestä laitoit lapsen rattaisiin/aloit käyttää lapsella rattaita? Meillä neiti tällä päivämäärällä tasan 5 kk, voinko jo ostaa hänelle ja ottaa käyttöön?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ajattelit paljo nkäyttää niitä asfaltilla tai hiekalla, tai talvella lumisilla teilläniin sitten kannattaa hankkia mahdollisimman isopyöräiset matkarattaat. Jos vain ajat autolla kauppaan ja käytät rattaitakaupassa nii nsitten ei ole väliä millaiset ne on.

Me asutaan pikkukylän (lue tuppukylän :D) keskustassa, jossa asfaltoidut jalkakäytävät ja talvella niitä aurataan, ainakin kun muistaa.... :whistle:

Meillä on olemassa isopyöräiset yhdistelmät, jotka saa tietenkin rattaiksi, niitä voisin käyttää välillä....

meillä on samat (ja tietysti pinkkinä :D )ja ihan ok rattaat ovat. mielestäni voi 5kk vanhaa pitää jo noissa, selkänoja menee suht alas =)
iso tavarakori niissä iso plussa,sekä menee helposti kasaan ja helppo heittää auton perään.ihan hyvin noi hiekkatielläkin kulki,lumessa ei olle vielä päästy testaamaan ;)

pikku vinkki; kannattaa rasvata ne pyörät ensimmäisen käyttökerran jälkeen,muuten alkaa vinkumaan :)

Meillä ollut vuoden käytössä, lähinnä kaupungilla ja reissussa ollessa..olen ollut tyytyväinen. tavarakori on tosi tilava, ihanan helpot avata ja kasata, lapsikin on viihtynyt niissä hyvin.Kuukauden käytön jälkeen alkoi renkaat kitisemään, mutta rasvauksen jälkeen ei ole kuulunut mitään.Suosittelen!

mä on samantyylisillä kulkenut lapsen kanssa jo viimetalven vaikka löytyy isommatkin vaunuyhdistelmät mut en ole yli vuoteen niitä käyttänyt. Täytyy varmaan viedä myyntiin. Hyvin noi kulkee norm talvi keleissäkin. Tosin ei silloin kun on kauhea lumisade päällä ja auraautot ei ole viel käynyt!

Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Toi pyörien rasvausvinkki olikin hyvä ;)

Jokaisella on omat suosikkinsa rattaista, mutta mua vetoaa toi väri... Ei järkevää, mutta tunneihminenhän mä olenkin :D

höh, tuo on vallan hieno väri,suosittelen ;)

moni sanonut,että kivan pirteä väri näiden mustien,sinisten ja harmaiden (jne) joukossa =)

Meillä on myös nuo rattaat (ferrarinpunaiset) ja on ollut huono ostos. On suunnitteilla ostaa paremmat.
Ja viat jotka haittaa on: pyörien jatkuva rasvaus, yleinen nitinä ja natina mikä rungosta lähtee, erittäin hankalat kääntää ahtaissa tiloissa kun 12kg lapsi kyydissä, puoltaminen (niskat jumissa saa työntää).
Ja sanonpa sen että rattaat oli hyvät niin kauan kun vauva kevyt mutta nyt ovat kuin tiejyrää työntäis.
Kyllähän ne kaupassa kääntyili kevyesti ja ketterästi kun painoa päällä 0kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

Jokaisella on omat suosikkinsa rattaista, mutta mua vetoaa toi väri... Ei järkevää, mutta tunneihminenhän mä olenkin :D

moni sanonut,että kivan pirteä väri näiden mustien,sinisten ja harmaiden (jne) joukossa =)

Niin, en tarkoittanut, että väri ei olisi järkevä, vaan että ostaa rattaat pelkästään värin perusteella... :whistle:

Mä ihastuin tohon väriin jo ensinäkemällä ja mietinkin nyt pistäiskö jo tilaukseen, kun vielä saa... :)

Niin, en tarkoittanut, että väri ei olisi järkevä, vaan että ostaa rattaat pelkästään värin perusteella... :whistle:

Mä ihastuin tohon väriin jo ensinäkemällä ja mietinkin nyt pistäiskö jo tilaukseen, kun vielä saa... :)

jaa juu :D

kyllä minä suosittelen. tuon hintaluokan rattaiksi ovat hyvät.

ja joku tuolla edellä sanoi että raskaat työntää,kun 12 kg lapsi kyydissä. ei minusta. meidän pieni tyllerö on painaa hieman alle 13kg ja hyvin rullaavat eteenpäin =)

ja joku tuolla edellä sanoi että raskaat työntää,kun 12 kg lapsi kyydissä. ei minusta. meidän pieni tyllerö on painaa hieman alle 13kg ja hyvin rullaavat eteenpäin =)

niin hyvin rullaavat meilläkin eikä ole niin raskaat! Ainoastaan sitten kun on käynyt kaupassa ja se ostoskassi on siinä lisänä. Mut luultavasti se ois kaikissa rattaissa edessä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin hyvin rullaavat meilläkin eikä ole niin raskaat! Ainoastaan sitten kun on käynyt kaupassa ja se ostoskassi on siinä lisänä. Mut luultavasti se ois kaikissa rattaissa edessä!

Kiva, täällä on tullut nyt enemmän puolesta kuin vastaan ääniä... Ja lisäksi tuo iso tavarakori olisi kyllä pelkästään plussaa.. Meidän nykyisiin yhdistelmärattaisiin ei mahdu edes kauppakassi kunnolla tavarakoriin :/

Ja on ollut tosi mukava kuulla/lukea käyttökokemuksia rattaista.

Kyllä meidän tyttö tulee saamaan ihanan väriset rattaat :heart: :D

Jatkan vielä vähän.....

Katselin, mistä kaikkialta noita Carena Easy rattaita saa, jos vaikka ajelis hakemaan... :) Törmäsin tällaiseen ilmoitukseen:
1824344_Carena_matkarattaat.jpg

K-Citymarket myy plussa-tarjouksena kuvan rattaita -15% eli 152,15 e (norm. 179 e) ja kun etsin hakusanalla Carena Sprint löytyi tällaiset

1988-200x200.jpg

Vauvatalo Johanna myy 129 e (norm. 179 e)

Mutta nuohan on ihan erimalliset... Mikä juttu tämä nyt on... Noissa Sprinteissä on kyllä tylsät värit Easy edelleen johdossa, mutta on pakko ihmetellä...

Kävin paikallisessa lastentarvikeliikkeessä ja sieltä yrittivät väkisin myydä sellaiset Gracon Aerosport tai jotain sinnepäin, kuitenkin maksoi 189 e, oli kumipyörät (isot sellaiset)

graco_aerosp_metropolitan.gif

Mutta oli todella tylsät värit...

Yhteistyössä