matkarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solana

Vieras
Matkarattaiden hankinta olisi edessä. Suositelkaa jos jostain hyviä kokemuksia tai onko joku malli ollut virheostos. Selkänoja pitäisi ainakin saada makuuasentoon. Erityistesti kiinnostaisi jos jollain on kokemusta Teutonian Solana-rattaista?

Me aikoinaan hankittiin ABC Designin matkarattaat, en muista tarkempaa tyyppiä. Nykyisin niitä myydään mm. Citymarketissa ja hinta n. 70-80 €. Selkänoja menee täysin makuuasentoon ja niissä on 5-pistevaljaat ja kuomu. Ja näiden lisäksi yhden käden kasausmekanismi. Kuulostaa hyvältä, mutta ovat olleet aivan surkeat. Kerran sain ne kasattua sellaiseen pakettiiin, että tarvittiin raakaa voimaa, jotta ne sai taas auki. Lisäksi selkänoja nousi kerran liian pystyyn (siis yli säätöjen) eikä sitä meinannut saada takaisin paikalleen. Muuten ovat toimineet ihan hyvin. Ovat kevyet työntää ja tavarakori on mukavan kokoinen. Ollaankin niitä käytetty aika paljon kaupungilla. Pyörät ovat sen verran pienet ja kovat, ettei niillä suurempia kävelylenkkejä tehdä varsinkaan talviaikaan. Ovat olleet yhdellä lapsella käytössä (2 v) ja alkavat olla elinkaarensa päässä. Mutta, ovat siis kohtuuhintaiset, tosin eivät kovin laadukkaat.

Entäpä onko kokemusta halvoista (99e) Carenan rattaista? Kävin katsoo niitä kaupassa. Menevät ainakin näppärästi kasaan. Muutenkin vaikuttivat ihan ok. Miten kestävyys.....?

Meillä Carenan Easyt. Ihan hyvin ovat tähän saakka toimineet, kylläkään eivät missään kovassa kulutuksessa ole olleet. Kasausmekanismi hyvä. Renkaat huterat, mutta niin ne taitaa olla kaikissa halvoissa rattaissa.

=)

Olisin vain kysellyt, että miksi noilla ""halvoilla"" ei tee mitään.

Itselläni on ympärivuotisessa käytössä Carena Easyt ja olen tyytyväinen.

Nyt on kylläkin matkarattaissa tapahtunut uudistuksia, eli kannattaa valita kumipyörälliset matkarattaat, nyt monelta valmistajalta on tullut kumipyörällisiä malleja.

Mutta todella ihan uteliaisuudesta, miten niin noilla halvoilla ei tee mitään??!!

No makuasioita, itse en pidä mistään Gragon rattaista, enkä Peregoistakaan, enkä ostaisi ABC:n rattaita! Inglesianat ja Chiccot on hyviä mutta kallita. Ei matkarattaisiin kannata kauheasti sijoittaa, ihan turhaa. Itse en ole ""toimivuuden"" kannalta paljon eroa huomannut.

Yhteistyössä