Teutonia timmy - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PaPa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PaPa78

Vieras
Olemme harkinneet timmyjen ostamista, ja nyt kaipailisin kokemuksia ko. rattaista tai muista vastaavista. Meillä on ollut emmaljungan yhdistelmät, mutta ne tuntuvat nyt liian kömpelöiltä, joten hieman ketterämmät olisi hakusessa. Rattaat tulevat 2- vuotiaalle. Emmaljungan scooter olisi muuten miellyttävä, mutta siinä ei saa selkänojaa makuuasentoon, eikä siten myöskään pehmeää kantokoppaa kuten Timmyihin (jos joskus tulee perheenlisäystä). Kertokaahan siis kokemuksia tai suositelkaa muita vastaavia!

Mulla on ollut kyseiset rattaat nyt kaks kuukautta käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ostin vuoden 2005 mallin käytettynä (ollut 1 lapsella), mutta käytön jälkiä ei rattaista lähes huomaa. Itse olen käyttänyt niitä vastasyntyneelle pehmeän kantokopan kanssa.

Kärryillä on suht helppo liikkua kaupoissa tai ainakin 100 %:sti helpompi kuin tavallisilla yhdistelmävaunuilla. Autoon on helppo ottaa rattaat mukaan, kun menevät pieneen tilaan ja helposti. Lisäksi olen niitä puskenut tuolla lumihangessa ja hyvin menevät eteenpäin. Toki kannattaa ottaa niihin isot renkaat. Ainoa negatiivinen puoli on, ettei ainakaan vuoden 2005 mallissa pysty työntösuuntaa muuttamaan. Mutta sekin taitaa olla vain ensimmäisen puolen vuoden ongelma, kun lapsi nukkuu kantokopassa. Tuskinpa myöhemmin haluaa enää työntäjää katsella, kun pystyy rattaissa istumaan.

Lämpimästi voin suositella. Itse en ainakaan ole hankintaa katunut.

Mulla on ollut kyseiset rattaat nyt kaks kuukautta käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ostin vuoden 2005 mallin käytettynä (ollut 1 lapsella), mutta käytön jälkiä ei rattaista lähes huomaa. Itse olen käyttänyt niitä vastasyntyneelle pehmeän kantokopan kanssa.

Kärryillä on suht helppo liikkua kaupoissa tai ainakin 100 %:sti helpompi kuin tavallisilla yhdistelmävaunuilla. Autoon on helppo ottaa rattaat mukaan, kun menevät pieneen tilaan ja helposti. Lisäksi olen niitä puskenut tuolla lumihangessa ja hyvin menevät eteenpäin. Toki kannattaa ottaa niihin isot renkaat. Ainoa negatiivinen puoli on, ettei ainakaan vuoden 2005 mallissa pysty työntösuuntaa muuttamaan. Mutta sekin taitaa olla vain ensimmäisen puolen vuoden ongelma, kun lapsi nukkuu kantokopassa. Tuskinpa myöhemmin haluaa enää työntäjää katsella, kun pystyy rattaissa istumaan.

Lämpimästi voin suositella. Itse en ainakaan ole hankintaa katunut.

Meillä oli Timmyt tavallaan yhdistelminä :) Pienimmät rattaat mihin saa "isot renkaat" ja selkänojan täysin makuuasentoon. Ei mitään moittimista, ainakaan näissä 2005 vuoden malleissa. Menee myös yhden renkaan irroittamalla miniautoon, eli Ford Ka:han.

Samaten todella iso kuomu, saa hyvin vedettyä suojaamaan matkustajaa ja hyvät valjaat vakiona. Miltei samankokoiset ovat Scootereiden kanssa. Mutta Timmyt menevät täysin makuuasentoon ja niissä on iso kuomu. Myös kantokopan kanssa sopii pienelle vauvalle, tosin silloin on kasvot menosuuntaan mutta Timmyissä on kurkistusluukku. Pienemmillä pyörillä milteipä matkarataskokoa. Toki itse pidän kääntyväpyöräisistä rattaista.

Miinuksena on pieni tavarakori, mutta sama juttu on useimmissa malleissa. Itse ostin nuo meille tosin yhdistelmiksi :)

Älä, ihanko totta! Onko rattaiden koko kasvanut? Mietin kyllä itsekkin tuota, koska kuomun saa vedettyä niin hyvin vaunujen yli, että mahdollisesti olisi voinut laittaa kantokopan 2005 malliinkin kasvot työntäjään päin ja vetää vain kuomun taakse.

Loistavaa jos noin on!

Käväisin tutkailemassa, enkä huomannut että olisi ollut mahdollista "virallisten" oppaiden mukaan kääntää menosuuntaa, 2006 enkä 2007 vuoden mallissa. Toki tuo "epävirallinen" keino on. Olisi kyllä hyvä idea :)

Kaveri vaan harkitsi noita rattaita, ja hälle myyjä oli esitellyt että jotenkin kuomun kanssa vekslaamalla saisi kantokopan kasvot työntäjään päin. Itse en vailtettavasti tuon tarkemmin osaa sanoa.

Yhteistyössä