matkarattaat vauvalle

Tulossa kevätvauva ja kesällä jo olisi tarvista käyttää matkarattaita. Mitkä matkarattaat olisi hyvä jo muutaman kuukauden ikäiselle? Katselin Jovin Io matkarattaita, nenäyttäis oleva ihan tukevan näkoiset. Oletteko pitänee pienellä vauvalla matkarattaissa kantokassia?
 
Meillä gracon mosaicit ja niissä on selkäosa pehmeä ja täysin alas laskettavissa. Rattaisissa myös 5-piste turvavyöt ja säädöt hyvin monen kokoiselle lapselle. Rattaisiin kannattaa hankkia makuupussi jossa vyöpaikat. Kantokassia en kuitenkaan tuohon laittaisi.

Lisäyksenä se että näihin saa gracon turvakaukalon kiinnitettyä. Kannatta ostaa seuraksi gracon pikajalustallinen turvakaukalo. On muuten tosi helppoa kauppaan mentäessä nostaa autosta turvakaukalo rattaisiin ja rattaista autoon takaisin (ei turvavöiden kanssa sähläämisiä).
 
Meillä myös Carenat ja on olleet hyvät! Selkänojan saa ihan makuulleen ja iso tavarakori. Niissä meillä ollut sellainen pehmeä lämpöpussi kylmillä ilmoilla, esim. Eisbärchen. Lämpimämmillä keleillä jotain pehmusteena alla ja pelkät lantiovyöt kiinni, päällä kevyt peitto. Ja on matkusteltu ostoskeskuksissa ja ulkomailla...
 
Meillä on Gracon matkarattaat ja niihin sopiva turvakaukalo jalustalla. Suosittelen todella tuota yhdistelmää, jos perheestä löytyy auto. Helpottaa tosi paljon kauppareissuja ym. talvella ja kesällä voi liikkua myös ulkona. Mun kokemuksen mukaan parikuinen ei vielä voi olla "sellaisenaan" :) matkarattaissa. Tolla matkarattaat+kaukalo -yhdistelmällä voi kuljettaa jo tosi pientä eikä tarvitse erikseen siirtää turvakaukalosta vaunuihin esim. kauppaan mentäessä.
 
Meillä ostettiin Carenat kun poju oli joku 5kk.
Hyvin meni sen vauva-ajan mutta aivan järkyt kun vauva kasvoi ja painoa tuli lisää.
Ei käänny mihkään, nitisee natisee, pyöriä saa jatkuvasti rasvata.
Aivan susi ostos.
Onneksi meillä on niille käyttöä hyvin vähän, jos enempi olis tarvetta oltais ostettu jotkin paremmat.
 
Rouva06: "Mun kokemuksen mukaan parikuinen ei vielä voi olla "sellaisenaan" :) matkarattaissa."

Nii tuli vaan mieleen että ei kai siinä kaukalossa ole kovin suositeltavaa istuttaa pitkiä aikoja? Että kyllä mä ainakin mieluummin laittaisin rattaisiin... Ei meillä herännyt siirtoihin jos oli nukkuakseen.
 
Me käytettiin matkarattaita satunnaisesti jo parikuisella vauvalla. Meillä on hyvin "vaunumaiset" kylläkin ne rattaat, saa ihan täysin makuuasentoonkin(saa pehmeän kopan) sekä jalkatuen saa nostettua ylös, niin että toimii ikäänkuin vähän suojuksena. Lisäksi on hyvin suojaisa kuomu ja heittoaisakin. Syksyllä ja talvella olen käyttänyt noita myös kantokassin/lämpöpussin kanssa, mutta ihan pienellä vauvalla ei ollut kantokassia edes, kesällä. Olen Sisin kanssa vähän samoilla linjoilla, eli ei mielellään olla pidetty kaukalossa pitkiä aikoja, ei varmasti ole ainakaan parempi asento kuin rattaissa.
 

Yhteistyössä