Matkarattaat, kannattaako

  • Viestiketjun aloittaja muumi65
  • Ensimmäinen viesti
muumi65
Olen miettimässä matkarattaiden hankintaa kuomurattaiden lisäksi. Sellaisia jotka helppo tökätä auton takakonttiin,mutta jotka olisisvat myös kestävät. Onko käyttökokemuksia ja siis kannattaako hankkia molemmat.

Olen vaan kuullut matkarattaista paljon pahaa...
 
siirihiiri
matkarattasita pahaa?? nehän on tosi kätevät just siitä syystä että mahtuvat pieneen tilaan..en oikeen nyt ymmärrä mitä "pahaa tai vikaa" niissä vois olla. meillä kuuluvat kyllä niihin hyviin hankintoihin..linkullaki paljon kuletaan ja ne saa ilman apua itekki linkkuun ja helppo kulkee sit kartsalla tai missä vaan..
 
Meillä on carenan matkarattaat ollut n. 1,5 v. ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Meillä on pieni auto joten sinne hankala laittaa yhdistelmiä joten aivan ehdottomat kaupungilla liikkumisen kannalta nuo matkarattaat. Rattaat meillä kulkee aina auton takapaksissa niin ovat aina tarvittaessa mukana.
 
Inkatuuli harmaana
Meillä ei oo käytetty koko kesänä muita kuin matkarattaita.
Talvella täytyy pahimmilla lumikeleillä siirtyä taas kuomurattaisiin valitettavasti, mä kun oon niin ihastunu noihin etten muita käyttäiskään. Meillä on gracon jotkut millenium mallit en nyt muista sen tarkemmin enkä pääse tarkistamaankaan kun rattaat on vaunuvarastossa.
 
Ipsu
Osta avorattaat, esim. Emmaljunga Softy tai Brio Pony. Me ostettiin avorattaat, kun lapsi oli 8 kk, ja sen jälkeen ei oo isoja yhdistelmiä enää käytettykään. On tosi hyvät ulkoilukäytössä (kestävät, lujat, jousitetut). Lisävarusteena saa kuomun, sadesuojan ym. Menee pieneen tilaan autoon, kevyet, näppärät pienissäkin tiloissa kuten kaupoissa, hisseissä ym. PARAS HANKINTA, MITÄ OLEN LAPSELLENI HANKKINUT.
 
tytsy
Meillä Gracon rattaat joissa selkänoja menee neljään eri asentoon ja jalkapeitto on myös. Tyttö nyt 8½ kk ja rattaat olleet hyvät, nukkuu niissä joskus kaupungilla tai jos ollaan esim. jossain yötä. Matkarattaat saa meillä olla aina auton takakontissa. Jalkapeitto on varmaan hyvä nyt syksyllä ja talvella!
 
Ostin kesällä Gracon uusinta mallia olevat rattaat,maksoi 280? ja olen tosi pettynyt.Rämisee ja kitisee hirveästi,pyörät lonksuu ettei mukulakivitorilla tai hiekkatiellä voi kulkea. Ja selkänojan kangas on niin löysä, että makuuasennossa lapsen pää on alempana kuin peppu.Ihan rempulat.Mutta kalorimittari,kello ja lämpömittari löytyy..olikohan kannattanut panostaa tekniseen laatuun ennemmin.Plaah...ottaa pattiin jokapäivä. Mutta hyvää niissä on yhdenkäden kasaus, ranneliikkeellä ne on kasassa ja taas auki,helpot laittaa takakonttiin.
 
Omasta mielestä sateenvarjorattaat ovat kätevämmät autoperäkontissa kuljetettavat. Menevät pienempään tilaan ja ovat yksinkertaisemmat. Meillä on myös matkarattaat, mutta ei oikein käytössä.. vaikka kui yrittäis pitää hyvänä niin alkavat kolista ja rämistä..:( Tietenki matkarattaissa matkustaa paremmin pieni lapsi, ku sateenvarjorattaissa on liikumaton selkänoja.
 
Meillä myös on matkarattaat, jotka kulkee aina auton perässä mukana. Kotona ollessa käytetään yhdistelmiä tai tavallisia avorattaita, mutta autoreissuilla matkarattaat on olleet kätevät ja vievät vähän tilaa autosta.
 
Suzu harmaana
Meillä on myös aina ollut matkarattaat, jopa kaksosten matkarattaat sisaruksille, koska reissataan paljon. Tosi kätevät, monta kertaa säästäneet "raahaamasta" jo painavaa leikki-ikäistä sylissä kotiin useamman kilometrin matkan (meillä oli pienempi auto, kun lapset olivat pieniä, joten "isot" rattaat eivät mahtuneet mukaan, matkarattaat oli helppo ottaa.
Aion ostaa vielä erikseen yhdet matkarattaat, tulossa on vielä yksi vauva..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2004 klo 14:31 vieras kirjoitti:
Neiti-Nasu; käyttöikä lyhyt matkarattaissa?

Meillä yhdistelmiä käytettiin noin 2kk, matkarattaita 3-vuotta...
Meillä jäi käyttämättä vauva-ajan jälkeen, vuoden ikään käytettiin ja sitten jäivät varostoon. Oli tosi tönköt työnnellä isommalla....


Tarkemmin ajatellen vajaa vuosikkaana jäivät pois käytöstä, kun syksyllä oli jo niin kylmä että mieluummin käytin isoja rattaita johon mahtu paljon peittoja. ;)

 
LydianÄiti75
Hmm liikkumaton selkänoja sateenvarjorattaissa...?
Ostettiin 50 euron sateenvarjorattaat Lastentarvikeesta, on kuomu, valjaat ja portaattomasti säädettävä selkänoja pystystä makuulle, menevät pieneen kasaan helposti ja ovat kevyet. Ihan mahtavat, pidetään kokoajan peräkontissa mistä ne on aina tarvittaessa (esim kaupungilla) helppo nykäistä käyttöön.
 

Yhteistyössä