Matkaoppaissa nähtyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En itse jaksoa katsonut, mutta siis näytettiinkö siinä koko loman ajalta perheen syömiset? Kun ihmiset täällä puhuu että ne kävi vain mäkissä ja joi vaan kokista!?

Näinpä. Ollaan mekin lasten kanssa reissattu pitkin ja poikin, ovat syöneet ravintoiloissa paikallisia eväitä, annoksia noutopöytää ym. Mutta silloin kun ollaan lomalla, ei KENENKÄÄN elämä voi kaatua mäkkärin ranskiksiin ja nuggetteihin! Viikko/kaksi maksimissaan vuodesta! Ollaan mekin napattu vauhdista ulkomailla autokaistalta mäkkärin eväät, jos ollaan menty toiselle puolelle saarta retkelle...eihän muutaman minuutin koosteesta voi oikeasti sanoa, että savolaisjuntit nyt teki niin ja näin ja noin.
Joihan se lapsi ihan kotoa tuotua velliäänkin ihan tyytyväisenä siinä pätkässä :)
Mielestäni ihan tervepäinen pesue kaikenkaikkiaan....isi pääsi kylpyläänsä ja äiti siemaili partislla vettä auringossa kun tenavat veteli tirsoja hotellihuoneessa.
Ja sanoi vielä, että isukki on ansainnut hengähdystauon.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua teitä;23269402:
Tottakai huomasin myös tuon syömisen ja juomisen. Itse olisin ehkä antanut jotain muuta juotavaa, mutta hei tämä perhe oli lomalla. Lomalla on yleensä lomafiilis ja asiat / ruokailutkin menevät erilailla kuin arjessa. Sehän tekee lomasta loman.
Mielestäni on törkeetä nostaa itseään ylemmäksi ja paremmaksi vanhemmaksi näillä ruoka-asioilla.
Onneksi minun ei tarvii enää kilpailla paras mamma tittelistä- lapset ovat jo niin isoja.

Niin, nää taitaa loppupeleissä olla makuasioita. Mä itse en lomalla suunnista mäkkäriin kun äärimmäisessä hädässä, mielummin mä istun ravintolassa ihana ruoka-annos naaman edessä ja nautiskelen ruuastani :)

http://www.nelonen.fi/ohjelmat/matkaoppaat/etusivu/video/matkaoppaat-pikkulasten-lomaherkut-kokista-ja-ranskiksia

Vaikeaahan tuosta on nähdä, kuinka paljon sitä kokista on juotettu.

Pekka, katso koko jakso ;)

Erikoista, että itse olen ollut ulkomailla ihan natiaisesta asti. (6kk etenpäin)
Ja selvisin hengissä ihan tavallisella ruoalla ja vedellä. Vai osaskohanmun vanhemmat varautua eväisiin?
Mä en edes tajua mitä herkkua noi ranskalaiset ja kokikset on..
Ulkomailla itse olin tulessa kun sain jäätelöä joka pvä jölkiruoaksi..

Ja niillä oli siinä lasten luettavana mäkkiaterian kanssa 7PÄIVÄÄ-LEHTI!!! Hyi! Nyt ilmotus jo noista te täydelliset mammat!! BUAAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen aivan järkyttynyt tästä keskustelusta! Katsoin itse kyseisen jakson ja vaikka varhaiskasvatuksen maisteri olenkin - EI mielessä käynyt hetkeäkään kyseenalaistaa tämän perheen kasvatusta! Kyllä te mammat olette niin säälittäviä, ketkä kehtaatte tällä tavalla keskustelupalstalla puida perheen ruokatottumuksia tms. Toki lapsen ravinto on tärkeä, mutta kyse oli muutaman minuutin pätkästä HALOO! Lapset eivät kuole ranskalaisiin tai kokiksiin eikä se, että satunnaisesti saavat mäkkäriruokaa määritä heidän mahdollista ylipainoaan!

HÄVETKÄÄ!

Yhteistyössä