matkalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilman vauvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta puolivuotias ei ole niin pieni etteikö voi viikkoa olla erossa vanhemmistaan, hyvässä hoidossa tuttujen ihmisten luona.
Jotenkin liian kärkevästi kaikki äidit täällä asiaan suhtautuu, tosiaan näet itse sitten kun lapsen saat ja päätät vasta sen jälkeen.
Itselleni se on selviö etten lapseen takerru ja voin olla muutaman päivän poissa ja on pakkokin, työn takia. Lapsi saa tällä tavoin vain vahvemman tukiverkoston, kun tuntee että ympärillä on useita rakastavia ihmisiä. Meillä lapsi nyt vanhempanakaan ei tule aina vaan äidin luo hakemaan lohdutusta vaan siihen käy myös isovanhemmat vaikka itsekin olen paikalla.
Mutta jos päätätte lähteä reissuun ilman lasta niin suosittelen että keksitte paljon tekemistä niin ettei lapsi ole koko ajan mielessä, mukavaa tuulettaa ajatuksiaan siis jos siihen pystyy.

Moi! itsellä on tyttö (9kk) oli vain kerran yökylässä-johtuu siitä, että itse niin kaipaan häntä aina ja isovanhemmilla niin vilkas elämä, koko ajan menoja. Mutta.. Minun tyttökaveri lähti viikoksi Turkkiin kun niiden vauva oli 4 kk vanha, hänen äitinsä hoiti vauvan kotona. sitten hän lähti pariksi viikoksi etelään kun lapsi oli 10 kk vanhaa.Ja tätä menoa jatkuu edelleen. Nykyään hänen poika on jo 10 vuotta vanhaa, enkä huomannut mitään erikoista hänessä-hyvin seurallinen ja iloinen poika. Ja yleensä, 8 kk-iästä alkaen suositellaan äideille jättämään lapsen hoitoon vaikka alussa pariksi tunniksi. Lapsen on hyvää oppia olla myöskin erossa äidistä ja tietää, että äiti on kuitenkin tulossa takaisin

Vaihtoehtoinen ratkaisu: Siirtäkää häitä vuodella eteenpäin.
Sitten näette kestääkö suhde vauvan tulon ;)

Vauva ja appivanhemmat häämatkalla mukana ei todellakaan ole mun käsitys romanttisesta matkasta. Jos taas mennään naimisiin pienesti ja vaatimattomasti ja pääasiassa ns.käytännön syistä, siksi kun vauvakin on tullut, mihin sitä häämatkaa edes tarvitaan? Hotelliin nukkumaan yksi yö vauvalta rauhassa ja sitten paluu arkeen.

Miulle:
Voi naimisiin mennä pienesti ja vaatimattomasti vaikkei ois vauvasta tietoakaan.
Toiseksi; itselläni todella hyvät suhteet vanhempiini eli otan heidät mielelläni mukaan, kun saan vauvanhoitoapuakin heistä ja voimme miehen kanssa mennä kuhertelemaan huoletta.
Voihan sitä kutsua ihan lomamatkaksikin, jos ei häämatkaksi halua kutsua.

Johan herätti keskustelua!

Tosiaan taitaa olla parempi, että matkasuunnitelmat tehdään vasta ensi kesänä. Naimisiin haluan mennä silloin, kun kun en ole raskaana. Mun hääpäivä alkaa nimittäin shamppanjalla ja aion nauttia sitä pitkin päivää.

Tästä syystä ei mennä vielä, eikä haluta lykätä sitä kauheasti myöhemmäksikään, koska tämän hetken suunnitelmissa olisi tehdä kaikki lapset suht. putkeen. Eli ""vaarana"" on, että 2007 kesällä ollaan taas alkoholikiellossa...

Myöskin haluan, että äitini pääsee häihini ja hän ei montaa kesää enää näe, koska on aika sairaana jo nytkin.

Kiitos kaikista asiallisista vastauksista!

Laitanpa minäkin vielä lusikkani tähän soppaan. Nimittäin meillä ""vauva"" oli ensimmäistä kertaa kaksi yötä ilman jompaa kumpaa vanhempaa. Satunnaisia iltoja on ollut aiemmin mummin kanssa, mutta hyvin harvoin. Ja ikää on 1,5 vuotta.

Hienosti meni, mutta en olisi jättänyt pidemmäksi aikaa, enkä ole halunnut jättää nuorempana. Lapsi osaa jo kertoa muutamalla sanalla, jos esimerkiksi ihmettelee, missä isi on, kun ei ole kotona totuttuun aikaan. Ymmärtää myös, kun selitetään, että nyt isi on kaksi yötä matkalla.

Imettäessä, eli noin vuoden ikään saakka, en olisi missään tapauksessa voinut jättää vauvaa yhtä iltaa pidemmäksi ajaksi. Olemme kyllä matkailleet paljon vauvan kanssa. Neuvoni siis on, että joko vauva mukaan tai sitten lykkäätte hieman myöhemmäksi matkaa ja ehkä lyhennätte myös vaikka pitkäksi viikonlopuksi. Viikko on kovin pitkä aika pienelle.