Matalapalkkatöissä olevat loisivat toisten rahoilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Matalapalkkatöistä ei makseta käytännössä mitään veroa, eli matalapalkkaihmiset saavat yhteiskunnan palvelut ILMAISEKSI. Tämä ei toki ole yhtä pahaa loisimista kuin työttömien kohdalla, mutta loisimista kuitenkin.

Ainoa oikeudenmukainen verojärjestelmä olisi sellainen missä vero on kiinteä, eli kaikki ihmiset maksaisivat esim. 1000 euroa joka kuukausi veroina palkasta riippumatta. Se minimoisi loisimisen kun kaikki maksaisivat valtiolle ja kunnalle saman verran.
 
vierailija
Rikkaaksi ei tulla millään muulla tavalla kuin maksamalla tehdystä työstä vähemmän kuin sen arvo on.
Itse asiassa pienituloiset elättävät rikkaita oman työnsä tuloksilla.
Ettei totuus unohtuisi :)
 
Vierailija111
Olipas melkoinen aivopieru.

Jos ihmisen palkka on bruttona esim.1400€, niin jäisi sun idioottimaisen mallin mukaan käteen 400€. Sillä sitten pitäisi maksaa eläminen. Jonkun on ne matalapalkka-alan työtkin tehtävä.

Miten yhteiskuntaa hyödyttäisi se, että köyhät ajetaan entistä suurempaan ahdinkoon? Ei ole täysillä matkassa sellainen joka ehdottaa tuollaista.
 
vierailija
Rikkaaksi ei tulla millään muulla tavalla kuin maksamalla tehdystä työstä vähemmän kuin sen arvo on.
Itse asiassa pienituloiset elättävät rikkaita oman työnsä tuloksilla.
Ettei totuus unohtuisi :)
Eivät nuo kommunistiset teoriat "työläisten riistosta" oikeasti pidä paikkaansa.

Tosielämässä korkeapalkkaisen ja matalapalkkaisen erottaa siitä, että ensin mainitun työ on tuottavaa ja jälkimmäisen taas ei niin tuottavaa.
 
Huono provo, tai sitten puusilmäputkinäköisen ajatelmia. Työ kun työ on arvokasta. Nälkäänkö pitäisi pienipalkkaiset tai työttömät tappaa?
Sen verran olen elämää nähnyt, ettei kenenkään kannata tällaisia laukoa. Se voi huomenna olla sinun vuorosi joutua kilometritehtaalle, sen jälkeen tuurilla pääset matalapalkkatöihin.
Arvostan ihmisiä, jotka titteleistään piittaamatta tarttuvat työhön kuin työhön, jos niitä on tarjolla.
 
vierailija
Kyllä minä hyvinkin matalapalkkaisena siivutan palkastani yli neljäsosan verottajalle.

En ymmärrä nyt tällaista ihmeellistä vallalla olevaa väkisin tehtyä syvää kuilua ihmisten välille. Että eriarvoistetaan ja halveksitaan ja kyykytetään. Jokainen täällä yrittää elää kituuttaa päivän kerrallaan eteenpäin ja tehdä oman osuutensa.

Mikä jumala sinä kuvittele olevasi että saat arvostella ja nostaa itsesi muita ylemmäksi? Itse teen ylpeydellä työtäni vaikkei siitä suuresti maksetakaan. Siihen minä olen syytön.
 
vierailija
Minusta on melkoista ylimielisyyttä ja typeryyttä ajatella, että oma hieno status korkean palkan kera on pysyvä tila. Voit esim. sairastua vakavasti onnettomuudessa tai saat jonkun ikävän pysyvän perussairauden, et siis ikinä pysty tekemään mitään työtä tulevaisuudessa ja jäät työkyvyttömyyseläkkeelle. Jolloin tulosi tulevat varmasti putoamaan. Tai ehkä olet niiden onnekkaiden joukossa, jotka saavat lopputilin yt-neuvotteluissa ja typerän kopea naamasi ei kelpaa enää missään työmarkkinoilla.
 
vierailija
Lainaus:Tosielämässä korkeapalkkaisen ja matalapalkkaisen erottaa siitä, että ensin mainitun työ on tuottavaa ja jälkimmäisen taas ei niin tuottavaa.

Kumpaakin kusetetaan yhtä paljon, sillä kumpikin on palkattu vähemmällä kuin mikä tehdyn työn arvo on.
Vai oletko koskaan kuullut yrittäjästä joka maksaisi työtekijälle enemmän kuin pitäisi.
Jos firmat toimisivat niin, niin mistä sinä kuvittelet että niiden omistajat ottaisivat sen voittoprosenttinsa ja bonuksensa.
Minkä tahansa yhtiön, joka maksaa työntekijöilleen palkkaa, maksaa sitä vähemmän kuin mitä sen työn tekijän tekemän työn arvo on ja siitä erotuksesta syntyy yhtiön omistajien saama voitto.
 
vierailija
Väännetään vielä rautalangasta.
A omistaa tehtaan missä valmistetaan nauloja.
10 työntekijää tekee niitä nauloja ja A myy ne jollain määrätyllä hinnalla eteenpäin.
Jos A maksaisi työntekijöille niiden naulojen arvon mukaisen korvauksen, hän ei saisi itselleen senttiäkään niitä myydessään.
A maksaa 10:lle työtekijälle pientä palkkaa ja niiden tehtyjen naulojen arvo on korkeampin kuin työtekijöille maksettava palkka.
Työntekijät siis elättävät A:n ja riippuen A:n ahneudesta, hän voi toisten työn tekemisestä saamallaan voitolla vaikka rahoittaa Niinistön vaalikampanjaa 10.000 eurolla.
Näinhän jo nyt tapahtuu :)
 
vierailija
Heh, mun palkka on ennen veroja 1000-1100 euroa kuukaudessa. Jos siitä menisi kiinteä 1000 euroa veroihin niin millä maksaisin elämiseni? Vai onko tarkoitus saada meitä duunareita narun jatkoksi? No, hirttoköysien myyjä ainakin tienaisi. ;)
 
vierailija
Lisäksi matalapalkkatyöläiset saavat usein asumistukea eli ovat melkoisia loisia ja yhteiskunnan elättejä.

Hallitus haalii tätä väkeä lisää Suomeen avointen ovien politiikalla. Suomalaisilla ei ole kohta enää asiaa tiettyjen alojen töihin, kun hallitus kaavailee tälle porukalle vielä ihan omia työehtojakin. Suomalaisten pitää tietenkin itse maksaa elämisensä ja asumisensa.

Itse olisin keskiluokkaisena hyvinkin hermostunut tästä kehityksestä. Isotuloisia ei rokoteta, pienituloisillekin annetaan enemmän kuin otetaan, joten keskituloiset ovat se ryhmä, joka joutuu maksumieheksi kaikissa hallituksen aivopieruesityksissä. Myös uusi aktiivimalli tulee keskituloisten kustannettavaski. Samoin sote-uudistus.
 
vierailija
Asumistukien järjettömät määrät ovat kyllä rikkaiden itsensä aikaansaannoksia.
Vuokrien säännöstelyn purkamisella luotiin tämä idioottimainen järjestelmä, jossa asuntosijoittajat korottavat vuokria aina siihen euromäärään saakka, mitä yhteiskunta tukia asuinalueella maksaa.
Rikkaat, oikeistopuolueet lopettivat 95 vuokrasäännöstelyn ja vuoteen 2011 mennessä pääkaupunkiseudun vuokrien määrä oli noussut tämän seurauksena 60 prosenttia.
 
vierailija
Moni pienipalkkainen on käsittänyt väärin aloituksen pointin.

Nyt kun työttömiä on leimattu urakalla, niin samaan kastiin voidaan lukea pienipalkkaisissa töissäkin olevat. Jännä juttu, että juuri monet osa-aikatöissä ja matala-palkka-aloilla olevat kritisoineet suureen ääneen 'laiskoja' työttömiä, kun itse saavat 'saman' verran palkkaa kuin työttömät tukia. Eikä kannata pienipalkkaisten olla kateellisia työttömille, vaan nyt pitäisi oikeasti yhtenä rintamana pitää huoli siitä, ettei maamme päättäjät tuhoa yhteiskuntaamme ja yhteiskunta rauhaamme.

Vain äänestämällä voimme vaikutta asioihin rauhanomaisesti. Haittamaahanmuttoa ajavat puolueet tai pienituloisia kurittavat puolueet ajavat maatamme perikatoon, jossa turvallisuus ja yhteiskuntarauha on menetetty. Kohta meillä ei ole enää hyvinvointivaltiota.
 
vierailija
Lisäksi matalapalkkatyöläiset saavat usein asumistukea eli ovat melkoisia loisia ja yhteiskunnan elättejä.

Hallitus haalii tätä väkeä lisää Suomeen avointen ovien politiikalla. Suomalaisilla ei ole kohta enää asiaa tiettyjen alojen töihin, kun hallitus kaavailee tälle porukalle vielä ihan omia työehtojakin. Suomalaisten pitää tietenkin itse maksaa elämisensä ja asumisensa.

Itse olisin keskiluokkaisena hyvinkin hermostunut tästä kehityksestä. Isotuloisia ei rokoteta, pienituloisillekin annetaan enemmän kuin otetaan, joten keskituloiset ovat se ryhmä, joka joutuu maksumieheksi kaikissa hallituksen aivopieruesityksissä. Myös uusi aktiivimalli tulee keskituloisten kustannettavaski. Samoin sote-uudistus.
En saa asumistukea. Kela laskee brutto palkan.
#6
 
vierailija
Jos alle 2400e/kk saavat ovat matalapalkkaisia ja heidän katsotaan olevan ns.loisia, niin mieti kuka ne työt sitten tekisi jos tämä kupla puhkeaa? Jos ei oteta lisiä huomioon niin aika hiljaista olisi. Sairaalat olisivat tyhjänä kun lääkärit itse istuisivat sisällä muiden olessa poissa. HKL (metro/ratikka) ei pyörisi kuin esimiestyönä etc. Maisema ois täynnä paskaa eikä mummot ja vaarit pääse vaipoistaan moneen päivään ellei suku auta. Vaatekaupat ois kiinni etc. Mut hei, pitää olla arvostetussa työssä!
 
vierailija
Ap. Matalapalkkaiset kuitenkin maksaa veroja välillisesti kulutuksen kautta (alv)... toki työttömätkin mutta se heillä vaan osan raha siirtämistä takaisin valtion pussiin
 
vierailija
Moni pienipalkkainen on käsittänyt väärin aloituksen pointin.

Nyt kun työttömiä on leimattu urakalla, niin samaan kastiin voidaan lukea pienipalkkaisissa töissäkin olevat. Jännä juttu, että juuri monet osa-aikatöissä ja matala-palkka-aloilla olevat kritisoineet suureen ääneen 'laiskoja' työttömiä, kun itse saavat 'saman' verran palkkaa kuin työttömät tukia. Eikä kannata pienipalkkaisten olla kateellisia työttömille, vaan nyt pitäisi oikeasti yhtenä rintamana pitää huoli siitä, ettei maamme päättäjät tuhoa yhteiskuntaamme ja yhteiskunta rauhaamme.

Vain äänestämällä voimme vaikutta asioihin rauhanomaisesti. Haittamaahanmuttoa ajavat puolueet tai pienituloisia kurittavat puolueet ajavat maatamme perikatoon, jossa turvallisuus ja yhteiskuntarauha on menetetty. Kohta meillä ei ole enää hyvinvointivaltiota.
Taidat olla himppusen tyhmä. Olkoon ettei matalapalkka-alalla olevat maksa tuloveroja, maksavat he saamastaa palkasta omia menojaan joihin useimmiten sisältyy arvonlisävero.

He myös tekevä työtä eli vastiketta rahalle. Jonkunhan täytyy siivota, toimia laitoshuoltajana, toimittaa talonmiehentöitä jne. Työtön ei näissä apuna näy.

Matalapalkkalaiset joutuvat myös maksamaan eläkerahoja tilistään. Toisin kuin työttömät joiden lorvinta kostautuu vielä eläkeiässäkin yhteiskunnalla.

Ja viimeinen niitti: kun olet töissä, on sinun helpompi saada uutta, vakinaisempaa tai parempiliksaista duunia. Kotona möllötteöy ei ole mikään huippujuttu cv:ssä.
 
  • Tykkää
Reactions: Softy

Yhteistyössä