Matala verenpaine korkea syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäkuu2015
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kesäkuu2015

Vieras
Pitäisikö huolestua kun melkein jokapäivä tulee ykskaks tosi hankala olo, olen mittaillut verenpaineita kohtauksen tullessa ja lukemat olleet mm. 92/67 ja pulssi 136 , 85/68 ja pulssi 146 ja näytti rytmihäiriön merkkiä.. Samantyylisiä lukemia tulee aina "kohtauksen" tullessa ja tuo syke on noin korkea vaikka olisin vain istunut puolituntia ennen mittausta.. Neuvolasta laittoivat jo lääkäriin ekg:hen ja ultralla tarkistettiin ettei ole tukoksia ja verikokeet oli myös ok.. Voiko vain olla huoleti ja ajatella että tämä on vaan raskauden aiheuttama haitta mistä ei ole vaaraa minulle tai vauvalle? Vauva onneksi liikkuu päivittäin.. Nyt rv 29+6

onko merkkejä raskausmyrkytyksestä? Itselläni oli korkea syke (90) koko raskauden, sga-vauva syntyi-raskausviikkoihin nähden pienipainoinen. istukka oli pieni 300g. raskausmyrkytys todettiin viime päivinä ja käynnistettiin.

saatko jodia? lisäätkö jodioitua suolaa ruokaan tai onko raskausmonivitamiinissasi jodia? itse syön nykyään jodioitua vitamiinia. jodittomuus voi saada heikon olon aikaan. suolaa en juuri käytä.

onnittelut raskausviikoista,noilla viikoilla voi jo huokaista vaikka syntyisikin ennenaikaisena. itsellä kasvoi sf mitta alakäyrällä, korkeimmillaan rv 39 31cm. 2500g vauva tuli laskettuna aikana.

Moi, kiitos vastauksesta.. Raskausmyrkytys on epätodennäköinen, maksa-arvot ym. Oli kunnossa ja normaaleja raskauksia on jo 3 takana.. Vauva on kyllä vähän pienikokoinen , siksi kasvukontrolleissa olen käynyt.. Sf-mitta kyllä huitelee siitähuolimatta yläkäyrän yläpuolella.. Ensiviikolla onneksi aika äitipolille niin voi sielläkin kysellä..
Jodioitua suolaa käytän, tosin kaliumarvo oli himpun verran alarajan alapuolella verikokeissa mutta ei vissiin lääkärin mielestä niin paljoa että se tätä aiheuttaisi..

Juotko tarpeeksi vettä? Nestehukka yleensä laskee verenpaineen ja nostaa sykkeen korkeaksi. Kannattaa juoda vähintään 2 litraa vettä päivittäin sekä muut nesteet ruuasta ja mehuista

Yhteistyössä