matala HCG arvo

onko kenelläkään ollut matalia hcg arvoja hedelmöityksen jälkeen. itselleni koeputkihedelmöityksen jälkeen 14 vrk kohdalla hcg 25. mistä voi olla kyse?????Antakaa esimerkkejä. oletteko koskaan kuullut että kyseisessä voisi olla jotain hyvääkin, jos tälläinen ketju jo olemassa niin liitetään viesti sinne.

Minulla ekassa IVF:ssä suurin piirtein samaa luokkka hcg ja minulla oli kemiallinen raskaus. Tosin hcg "nousu" on myös yksilöllistä joten ei kai kaikki toivo ole vielä heitettyä. Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Mulla oli ekan IVF:n PASsissa noilla päivillä HCG jotain 45, hoitaja meinasi heti että on aivan liian alhainen. Lähti kuitenkin hyvin nousuun ja kohdusta ultrattiin pienen pieni jokin joka saattoi olla alkio. Meni kuitenkin ihan alkuviikoilla kesken.

Mulla oli pp 21 noin 189 muistaakseni. Eli siis liian alhainen. Se lähti kuitenkin nousuun ja oli rv 5+ noin 1700 ja 6+ noi 3000. Kohdusta ei meinattu löytää mitään ja jouduin jo sairaalaan kohdunulkoisen takia, mulle meinattiin antaa se joku piikki, mikä kuivattaisi raskauden. Sillä sairaalareissulla kuitenkin näkyi kohdyn sisällä ruskuaispussi. Seuraavan päivänä alkoi sitten spontaani keskenmeno.

Olennaista kai näissä alhaisissa arvoissakin on kuitenkin se, että hcg tuplaantuisi joka toinen päivä. Joillekin hormmoni erittyy vaan hitaammin, mutta jos arvo koko ajan pysyy alhaisena, niin kuin minulla, niin kyllä raskaus silloin melko varmasti on kesken menossa.

Mutta toivotaan, että sulla hcg lähtee hyvään nousuun. Seuraavalla kerralla en aio mennä testaamaan hcg:tä. Olen mielummin epätietoinen kuin epätoivoinen tuon arvon suhteen :/

En muista tarkalleen, mutta minulla taisi olla jotain 40 seutuun hcg pp13 tai 14. Se lähti kuitenkin hyvin nousuun, ja kaikki näytti jo jossain välissä hyvältä... mutta olikin sitten keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys rv 8 ja jotain.

Minä tiedän yhden iloisesti päättyneen tarinan, aluksi hcg oli matala (reilusti alle 100, en muista tarkemmin), viikon päästä olikin noussut aika reilusti (vaikka menkkavuotoakin oli jo ollut). Viikon välein ultrattiin ja mitattiin hcg, ja ihme ja kumma siitä alkoikin ihan normaali raskaus josta tuloksena terve vauva. Kyseessä oli ivf tuoresiirto. Aikamoinen ihme tuo oli lääkäreidenkin mielestä, mutta sellaistakin saattaa siis tapahtua!

Moikka

Hyppäsin tuolta toiselta palstalta tänne kommentoimaan kun tuo on HCG juuri itseänikin mietityttänyt. Mulla oli pp14, kaksi viikkoa hedelmöityksestä, 178. Jotkut sanoo et yli 50 niin hyvä, mun lääkäri sanoi että tossa vaiheessa pitäisi olla välillä 68-400. Perhesuunnittelun sivuilla on sellainen taulukko mistä voi kanssa katsoa arvoja.

Olen se todellinen poikkeus ilmeisesti.
Mulla oli todella alhainen hcg 1. IVF:n 1. PAS:ista. PP 12 arvo oli surkea 24. Ei siinä paljon toiveita elätelty. Lääkäri käski kuitenkin jatkaa lääkkeitä. Omalla kohdallani ilmeisesti kyseessä oli myöhäinen kiinnittyminen, koska kontrolliverikokeessa viikon päästä arvo oli noussut tarpeeksi ja oli 418 (ei mikään huippu tosin sekään). Nyt kuitenkin rv33+2 ja kaikki mennyt hyvin tähän asti!

Mulla oli hcg-arvo PAS:in jälkeen PP12 70. Ja vauva on nyt kolmen viikon ikäinen! Yksi kemiallinen raskaus myös, mutta silloin oli PP12 hcg-arvo 13.
Pääasia kai tosiaan olis se, että arvo tuplaantuu eikä ala laskea.

Mistä te tiiätte mihin suuntaan teidän hcg on lähteny kehittyy?? Mulla se oli pp13 44 (testi näytti vain haamua viel tuossakin vaiheessa) ja lääkäri sanoi että ihan hyvä tässä vaiheessa, että raskaus on alkanut. Haluisin nyt vaan ekaa ultraa kuumeisesti odotellessa tietää että onko se arvo lähtenyt nousuun vai laskuun, tietäis ees vähä missä mennään..!

• Tykkää
Reactions: eskimopuikko
No niin se siitä ilosta sitten :´( eilen (5+5) oli ultra ja siellä näkyi vaan se pussi, ruskuaispussi vai mikä se ny on. Lääkäri sano et sillä laitteella pitäis näkyä jo muutakin..ja sanoi että ei anna hirveesti toiveita..HCG oli 6396, mut se kuulema alkaa tod.näköisesti siitä laskemaan ja tää menee kesken! =( Perjantaina se vielä ultraa, mutta ei kuulema kannata elätellä hirveesti toiveita..

Tää tuntuu NIIN pahalta! mä en osannu eilen lääkärin jälkeen ku ruveta itkee ihan lohduttomasti. Tää ei voi olla mahollista että näin pitkälle päästiin ja raskausoireet; tissit on kipeet ja aamu ja ilta phv on ollu. Siis eka luonto lupaa ja me ehdittiin jo innostua ja uskalsin olla vähä onnellinenki, mut ei!!

Anteeks nyt ku tilitän! Mä en vaan voi tajuta miten tää taas meni näin. Tästä taas opin etten iha oikeesti elättele MITÄÄN toiveita, vaikka menkkat tai ruskee vuoto ei pp:naikana alkaiskaan ja vaikka tekisin pos. testin ja vaikka tulis raskausoireet ni en usko enää mihinkään! Muistan vielä sen tunteen kun lääkäri sanoi että "raskaana ollaan", mä olin hetken iha epätodellisen onnellinen, mut nyt jouduttiin taas karusti maan pinnalle.. :'(

voimia sulle Tiinuli77 :hug:

Mulla oli pp 14 hg 70 hoitaja toivotteli jo onnea. Koska olin tehnyt itse pari testiä joista viimeisin oli edellistä hailakkaampi pääsin kontrolli verikokeeseen jossa hg oli edelleen laskenut keskemmeno tuli rv 5+

Inkku83 Mä en vaan jotenki millään pysty käsittää et miten eka kaikki näytti hyvältä ja sit yhtäkkiä ei olekaan..! Tää on näköjään ihan arpapeliä.. En haluis millään luopua tuosta mitä tuonne masuun on nyt saatu ku kaikki on nyt päällisin puolin mielestäni ihan ok , mut sit ultra näyttääki et keskenmeno on tulossa :'( Mä nyt sit "oottelen" vaan niitä sika kipeitä menkkoja jotka tästä nyt sit ilmeisesti seuraa..mä kun en voi muuta tehä kun odotella ja se jos mikä on turhauttavaa ku tietää että hoitoja joudutaan jatkamaan..

Tiinuli 77

Tuu kertoon kun saat uutisia. Toivon sydämmestäni että kaikki olis kuitenkin hyvin.

Jos ei ole niin lähetän täältä paljon lohdutusta ja jaksamista. Se on kyllä maailmassa ehkä kauheinta kun ensin on jotain josta innostuu niin silmittömästi ja yhden äkin kaikki alkaakin taas ihan nollasta tai jopa alempaa. Meinasin todenteolla masentua kun km jälkeen piti taas odotella ja odotella... mutta totta se on että uusi hoito ja mahdollisuus on kuitenkin edessä päin.

Perjantaina oli uusi ultra. Lääkäri etsi ja etsi ja sanoi eka että samalta täällä näyttää ku maanantainakin..hän siinä etsi ja etsi,vitsi mikä tilanne oli ku ei tienny et onko kaikki hyvin vai ei..!

Sieltä se pieni alku sitten loppujen lopuks löyty ja sydämen syke!! =) mä en oikeesti tienny itkeäkkö vai nauraa ja tuntu ihan et oisin unessa. Tää tuntuu niin ihmeeltä..

Ultranäkymää oli hämänny/vallinnu sellainen kohta missä näky sameaa aluetta, mutta lääkäri totesi että se on vain limakalvoa mikä saattaa pian vuotaa pois, eli mun ei tartte pelästyä jos housuihin tulee punanen viiru. Tämä pieni alku oli vaan niin jemmassa tai sit se ei vaan näkyny viel maanantain ultrassa. Lääkäri epäili et se on kiinnittyny hiukan myöhemmin vaan.

Noh, palataanpa taas maan pinnalle ;D Me ei kyllä uskota ennen ku se 12 vkoa on menny, tää on näköjään NIIN epävarmaa ja arvoituksellista tämä alku ainaki..! Mutta nyt on kyllä itkun jälkeen taas niin onnellinen olo Smile Lääkäri sanoi että nyt ollaan siinä tilanteessa että 95% varmuudella tämä jatkuisi, se oli ihana ja helpottava kuulla, mut joku ne 5 psossaaki on..(anteeks tää mun ajattelutapa, mut sitä on tässä matkan varrella oppinu et ei usko mihinkään enneku näkee ja aika kuluu) Perjantaina meen taas ultraan ja katotaan mitä masuun kuuluu, varmaan lähinnä mun mielenrauhan vuoksi ;D Hämmästyin kun luein jostain et se pieni alkio kasvaa 1mm päivässä, eli sehän pitäisi sit parjantaina olla jo noin 10 mm, toivotaan että kaikki sujuu hyvin! :)

Kauhee ku mä meinaan jo alkaa nauttii tästä olosta vaik pitäis viel täysil pelätä ettei mee kesken ;D Must on ihana mennä nukkuu silleen et viimeiset ajatukset on siinä et se pieni ois jo täällä <3 No niin ja taas MAANPINNALLE!

Arvatkaa vaan haluisinko jo mennä ultraan kattoo miten nyt menee!! Lääkäri aatteli et ultrattais perjantaina, mut sit se sano kans et jos mulla on sellanen olo ni voidaan jo vaik keskiviikkona..mä en nyt vaan tiiä oisko ke ultrasta hyötyä ts. näkyiskö siel mitään enempää ku viime pe.. Sit saa kyllä pe taas jännittää iha sikana et onko kaikki hyvin tuo masus!! Mitä mä teen, ootanko pe vai meenkö jo ke?? Oireita mul vaihtelevasti rinnat kipeet ja välil sitä kuvotusta, mut näitä ei oo joka päivä.

Musta ei oo yhtään väärin nauttia siitä ilosta että on sillähetkellä raskaana sillä eihän sille km sitten mitään voi jos se tulee. Mä ainakin nautin siitä plussasta niin paljon.

Onnea teille tosi paljon. Ja sydämmestäni toivon että kaikki menee hyvin.

Täällä yks "pöljä" pelkää kun varsinki tänään on ollu alavatsajomotusta rv6+6 enemmän ehkä vasemmalla puolella, vähän ku menkkakipua. Mä en voi sille mitään, mut alko huolettaa :( Tiedän että tällainen voi olla ihan normaalia alkuraskaudessa, mutta 2 km kokeneena en voi olla huolehtimatta.. Varaan heti aamulla ajan ultraan että saisin mielenrauhan tästä jomotuksesta!

Onnittelut TIINULI alkaneesta raskaudesta!! Alkuun olin myös itse kovin huolestunut tuosta alhaisesta arvosta ja jatkuvasti juoksin labrassa :D !! Käy vaan ultrassa, jotta saat ikävät epäilyt pois mielestäsi. Sitten vaan tiedostat sen, että kaikenlaiset jomotukset kuuluvat asiaan. Tsemppiä eteenpäin :hug: !!

Moi taas kaikki ihanat kohtalotoverini!
Kävin tänään taas ultrassa, pelotti se jomotus ja muutenkin ois ollu ultra perjantaina. Kaikki oli hyvin, sikiö oli 7,7 mm ja vastas viikkoja 6+5. Sydämen syke oli vahvistunu. Mä/me ollaan niin onnellisia ja toivotaan sydämemme pohjasta että kaikki sujuisi loppuun asti hyvin. Varasin tänään neuvolan ja sain ekan ajan heti helmikuun alkuun, joten sinne asti pitäisi nyt jaksaa odottaa ennenku saa tietää seuraavat kuulumiset toukasta.

Yhteistyössä