Masuvauva ei liiku

• Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
22 tasan ja tässä vasemmalla kyljellä olen ja karkkia syön
Mun mielestä ihan normaalia on jos ei koko ajan tunne liikkeitä vielä. Vauva voi tänään olla siellä masussa eri asennossa ja potkii sinne mistä et tunne liikkeitä. Kyllä varmaan illalla jytinä jo taas massussa käy. Toki jos oikein itseäs huolettaa niin voithan soittaa ja kysyä pääsiskö näytille?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Soita neuvolaan ja pyydä että kattoisivat ultralla. Täällä ainakin ottavat heti vastaan jos äiti on huolestunut.
ei täällä ole ultraa ja th tietty just tänään koulutujsessa. sairaalaan matkaa 80km.

Millä rv:lla olet? Täälläkin on vielä aika hiljainen tapaus, nyt rv 19+3. Kolmatta odotan.
tää on kanssa jännä vauva, eilen oli tosi vilkat joten arvasin että tänään saan huolestua.
Mäkin oon ollut tän vauvan kans välillä tosi huolissani kun liikkeet on aika vähäisiä. Ja ultrassa olen käynyt neuvolassa kun tuntuu että onko enää mitään eloa mahassa! Mutta kaikki siellä on kuitenkin ihan hyvin ollut.

minä
Meillä ei syömiset ja makeat saaneet vauvaan koskaan liikettä. Ainoa takuuvarma asia oli ottaa läppäri masun päälle... Mitä lie säteliyä sieltä sitten sai ja alkoi liikkumaan...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
mä oisin jo menny jos ei oo liikkunu.
karin kanssa tossa puhuin ja hän taas oli sitä mieltä että "eipä ne voi noilla viikoilla mitään tehdä että ihan sama käynkö tarkastuksessa vai en". no periaatteessa ihan totta kyllä :(

karin kanssa tossa puhuin ja hän taas oli sitä mieltä että "eipä ne voi noilla viikoilla mitään tehdä että ihan sama käynkö tarkastuksessa vai en". no periaatteessa ihan totta kyllä :(
siis kaverin
No voihan tehdä! Hyvänen aika! Ottavat osastolle seurantaan ja päättävät sit mitä tehdä jos vauvan tila on huonontunut tms. Mulla on kaksi ennenaikaisesti syntynyttä lasta..toinen rv:lla 29+5 ja toinen 35+5. Soitteleppa sinne äitiyspolille. Kattovat siellä sit virtaukset yms että on kunnossa. Mulla ollut virtauksissa häikkää molemmissa raskauksissa, toisessa vielä lisäsnä paha raskausmyrkytys ja tätäkin raskautta seurataan tarkasti.

vieras
Soita neuvolaan ja pyydä että kattoisivat ultralla. Täällä ainakin ottavat heti vastaan jos äiti on huolestunut.
ei täällä ole ultraa ja th tietty just tänään koulutujsessa. sairaalaan matkaa 80km.
No eihän tuo ole matka eikä mikään jos oot huolestunu! Turhaa sä tuut tänne valittaan jos joku 80km liian pitkä matka!

vieras
siis kaverin
Mua lääkäri käski paukuttamaan mahan edessä kattilan kansia, mikäli vauva ei tunnu liikkuvan. Pari kertaa niin teinkin, kun oikein aloin liikkumattomuudesta huolestumaan. Vauvat kuulemma reagoivat ääniin tosin hyvin jo masussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän tuo ole matka eikä mikään jos oot huolestunu! Turhaa sä tuut tänne valittaan jos joku 80km liian pitkä matka!
Plaaplaaplaa.

Yhteistyössä