Masun laskeutuminen, supistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva_mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva_mamma

Vieras
Menossa on nyt 36+2, selkä on jurppinut kipeenä 3-4päivää ja eilen illalla alkoi melko kipeät supistukset joiden vuoksi jäi yöunetkin tosi vähäiseksi. :/ Tänään on kans ollut kipeitä suppareita, mutta ei ihan niin paljoa kuin illalla. Tuntuu että vatta on tipahtanut roimasti alaspäin parin päivän aikana! Muilla vastaavia kokemuksia? Milloin teillä alkoi supistukset ja koska lapsi sitten syntyi? Kokeneemmilta tahtoisin hiukan neuvoja, itselläni kun on esikoinen tuloillaan.

Painoarvioksi annettiin vauvalle viimeksi 2100g, n. 2vk sitten, eli olis vielä aika pieni vaikka ihan normaali kokoiseksi meinasivat kun itsekkin olen kovin pieni (156cm pitkä ja lähtöpainoa ennen raskautta oli n. 55kg).

Toisaalta olisi jo ihanaa kun nämä vaivat olis ohi ja oma käätyläinen jo sylissä, mutta vielä toivoisin kuitenkin pienokaisen pysyvän parisen viikkoa ainakin masussa ihan vain kaiken varalta.

Minulla on kaksi lasta, ja molemmista ovat synnytyssupistukset alkaneet vasta samana päivänä, kun ovat syntyneet. Esikoisesta n. 20 h ennen, toinen synnytys olikin nopea, eli vasta n. 3 h ennen. Itse jännitin, että tunnistanko ne oikeat synnytyssupistukset, mutta kyllä ne mulla ainakin oli huomattavan erilaisia volyymiltaan ja kivuiltaan kuin ne, mitä tuli muuten raskauden loppumetreillä.

Mutta musta kyllä tuntui siinä loppuraskaudesta, että maha vähän valahtaa alaspäin, oisko se ihan sitä, että vauva asettuu synnytysasemiin pikkuhiljaa...

No mulla supistellut molemmista paljon jo n. 30 viikolata alkaen, kovia supistuksia tullut jostain 35-36 viikosta alkaen ja särkenyt, jomattanut, vauvat olleet kiinnittyneet jne. Siltikin ne "penteleet" ovat syntyneet ihan LA. n tienoilla.

Yhteistyössä