masentunut ei saa suomessa apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinseon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinseon

Vieras
onko se niin, että tässä maassa pitää tulla TODELLA hulluksi, eli alkaa toisia ampumaan tai yrittää itsaria enneku saa apua? jos on synnytyksen jälk masis (edellisiltä sekin hoitamatta, joten nyt aika pahana...) niin ei saa apua. jonot on jo niin pitkät, että ei mitään järkeä.
sitten ku jonku ampus, sais varmaan heti kriisiapua vai?
vittu mikä maa.

no aivan. minäkään en mitään pillereitä ota vaan tahtosin puhua jonku ammattiauttajan kanssa muutaman kerran. vaan ei sitten. ei hoideta itteään, katotaan kauanko tämä neljän lapsen äiti jaksaa.

Mä sain kumma kyllä kaksikin numeroa joillekin hoitajille, kun puhuin lääkärille ahdistusestani (jota on siis ollut koko elämän ajan ja nyt on sellainen helpompi vaihe, mutta haluaisin silti päästä ikuisesta ahdistuksesta ja masennusherkkyydestä ) , lääkäri totesi että "raskauden jälkeinen masennus", mä olin vaan että "whatever" mutta vihdoin sain niitä numeroita! Mä en tajuu.. se on vaan tsäkästä niiku kiinni että ketä autetaan ja ketä ei. Tän päivän terveydenhuollossa ei välitetä itse ihmisestä ollenkaan. Onneksi vielä sentään lapsista, mutta etenkin lapsettomat aikuiset on yhtä paskn kanssa. Ja neljän lapsen äiti? Mikä voi niillä ihmisillä viirata päässä kun eivät auta?!!!!

On kamalaa kuinka paljon avun saaminen on masentuneen vastuulla. Kyllä sitä apua nimittäin saa kun tarpeeksi sitä vaatii. Mutta harvoin masentuneena jaksaa... Täytyy mennä lääkärille ja ilmottaa ettei lähde sieltä pois ennen kun on lähete jonnekin kirjotettu.

Lääkkeet ei ole ainoana hoitona aina mikään ratkaisu, mutta voivat viedä sen kaikista pahimman olon pois. Ja mitkään terapiat eivät auta akuuteimmassa vaiheessa, joten sillon niitä lääkkeitä tarvitaan, että muut hoitomuodot vaikuttaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On kamalaa kuinka paljon avun saaminen on masentuneen vastuulla. Kyllä sitä apua nimittäin saa kun tarpeeksi sitä vaatii. Mutta harvoin masentuneena jaksaa...

Näinhän se on. Yleensä tarvitaan kaveri joka pitää puolia tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no aivan. minäkään en mitään pillereitä ota vaan tahtosin puhua jonku ammattiauttajan kanssa muutaman kerran. vaan ei sitten. ei hoideta itteään, katotaan kauanko tämä neljän lapsen äiti jaksaa.

Ja kannattaa pistää itsensä uudestaan samaan tilanteeseen kun ei ole ennenkään apuja saanut ?????

Yhteistyössä