onnetonpyörä
Onko kohtalontovereita? Missä vaiheessa kannattaa nostaa kädet pystyyn, minimoida tappiot ja pakata kamat?
Hän sopisi hyvin ECT-hoitoon mikäli lääkkeet eivät auta. Alkoholin kanssa tuppaa olemaan sama kuin lääkkeiden kanssa, eli sopivaa balanssia aivokemian ja reseptoreiden välille ei synny kuin sillä hetkellä, kun "korjaavaa" lääkeainemolekyyliä (oli se sitten alkoholi tai aito lääke) on tarpeeksi kehossa. Ongelma on toleranssin kasvu, jossa lääkeainemolekyylin vaikutus heikkenee suhteessa vasteeseen. Eli summa summarum: viina eikä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna, vaan antavat hetkellisen mielihyvän, joka auttaa kestämään sen ajan, mitä masennus kullakin ottaa.Mieheni on ollut masentunut koko yhdessä olo aikamme. Aluksi oli normaali kun oli niin rakastunut olo,mutta kun arki lähti pyörimään haasteineen niin masennus otti vallan. Meillä ei tarvitse minun toimia terapeuttina, koska mies ei jaksa kuunnella, ei jutella, ei jaksa tehdä asioita perheen kanssa, ei koe iloa, on välinpitämätön lasten asioihin ja tarpeisiin. Ei arvosta itseään eikä minua koska suuttuessaan voi haukkua ja läpsiä. Saa normaalin olon kuulema vain alkoholista. On hoidon piirissä,mutta tuntuu ettei lääkkeistä löydy toimivaa. Arki on yhtä sivuvaikutusten kestämistä ja paskan olon sietämistä. Jaksanko, en. Olen itsekin masentunut kun kaikki lasten asiat ja arjen pyöritys kaatui minun harteille. On ollut jo monta vuotta kivireki perässä.
ECT--- mistä sanoista se lyhenne tulee?Hän sopisi hyvin ECT-hoitoon mikäli lääkkeet eivät auta. Alkoholin kanssa tuppaa olemaan sama kuin lääkkeiden kanssa, eli sopivaa balanssia aivokemian ja reseptoreiden välille ei synny kuin sillä hetkellä, kun "korjaavaa" lääkeainemolekyyliä (oli se sitten alkoholi tai aito lääke) on tarpeeksi kehossa. Ongelma on toleranssin kasvu, jossa lääkeainemolekyylin vaikutus heikkenee suhteessa vasteeseen. Eli summa summarum: viina eikä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna, vaan antavat hetkellisen mielihyvän, joka auttaa kestämään sen ajan, mitä masennus kullakin ottaa.