masentaa, mutten uskalla lääkäriin koska..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen totaali yyhoo ja minulla on kaksi lasta eikä tukiverkostoa. Arkemme koostuu siis työstä, päiväkodista ja lasten kanssa olosta 24/7/365.
En halua tukiperhettä, enkä mitään apuja, sillä mielestäni meillä menee ihan hyvin ja jaksan kyllä.
mutta nyt on joku masennusvaihe, näitä tulee ja menee, mutta nyt on voimat aika lopussa. töissä on rankkaa ja lapsilla uhmaikä.
en kuitenkaan uskalla mennä lääkärille valittamaan, uskoisin jos saisin vaikka pari päivää sairaslomaa, saisin vähän ladata akkuja ja taas jaksan. mutta siis kun pelkään että he ovat heti tunkemassa apua tai lastensuojelua tai jotain paskaa mitä me ei tarvita/haluta.

saako siis masennukseen/burnouttiin apua ilman että huolestutaan lasten hyvinvoinnista? minulla on ongelma, joka ei vaikeuta lastenhoitokykyäni :(

Kyllähän lapsettomatkin saa masennuksen oireisiin saikkua ja se auttaa, ei ne mitään lastensuojeluja yms. sekoita tähän juttuun..itellä oli sama homma aikoinaan ja masennuslääkkeet kyllä otin käyttöönn varmuuden vuoksi koska taustaa tuolla saralla on.

Tsemppiä sulle! :) Ja hae vaan saikkua ja lapset hoitoon noina päivinä että saat ite levätä.

Kyllähän noista kauhutarinoita kuulee, mutta jotenkin olettaisin että
A) läheskään aina ei masentuneesta vanhemmasta tehdä mitään ilmoituksia
B) läheskään aina se ilmoituskaan ei tarkoita sitä, että joudutaan johonkin totaalitarkkailuun ja lapset huostaanotetaan jos sossutäti huomaa että äiti haukottelee ja lattialla on kaks lelua ja yhdellä muksulla vähän ruokaa suupielessä.

Hae apua. :)

Yhteistyössä