Masentaa, ahdistaa, itkettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hylkiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hylkiö

Vieras
Ei lopu tämä helvetti koskaan. Ei auta lääkkeet. Ei auta kunnallinen terapia. Ei auta mikään. Millä tätä kamalaa oloa oppii sietämään, kun mikään ei onnistu, on niin paha olla ettei tiedä mietn päin olisi ja koko ajan kyyneleet puskee silmistä. Ei ole enää työkykyä eikä mikään taho maksa senttikään rahaa. Sairaslomia on jatkunut reilusti toistakymmentä vuotta ja nyt täysin työkyvyttömänä jo kolmatta vuotta. Erikoislääkäri on kirjoittanut kymmeniä sivuja lausuntoja joista käy ilmi diagnoosit sekä täysi työkyvyttömyys, mutta eläkevakuutusyhtiö pitää minua terveenä, koska olen liian nuori oleman sairas. Yhteiskumman silmissä en ole siis työtön, enkä sairas koska en saa enää sairaslomakorvauksia, en kuntoutustukea, EN OLE SIIS YHTÄÄN MITÄÄN tässä yhteiskunnassa?? Lääkäri sanoo, että ainoa toivo on huomattavan kallis intensiivinen terapia yksityisellä, mutta tuloja tältä vuodelta 0 euroa. Millähän maksaisi käynnit? Jos ei olisi lasta, en enää haluaisi elää tätä paskaa sekuntiakaan. Kyllä tämä hyvinvointivaltio on todella loistava, kun ihminen jätetään täysin ilman rahaa, vakavasti sairaana oman onnensa nojaan. Enpähän ole sitten pahentamassa mitään tilastojakaan... On varmaan minussa vika, kun en ole rikollinen, väkivaltainen, narkkari enkä edes alkoholisti. Paskaako minuun kannattaa panostaa, kun en ole yhteiskunnalle haitallinen tai vaarallinen.

Saa vapaasti haukkuaoikein joukolla, kun täällä monet ammentavat voimaa elämään haukkumalla toisia, minulla ei tunnu enää missään. Minut on nujerrettu jo aivan täysin muilta tahoilta ja jokainen sekunti on kovaa taistelua, että jaksan elää.

voi ei=( tuntuu tosi inhottavalta että tässä maassa kansalainen saa tuollaista kohtelua.. etkä varmasti ole ainut joka tuollaisesta tilanteesta kärsii. onneksi sinulla on lapsi joka antaa elämään valoa=) mikä sairaus sinulla sitten on etteivät sitä sairaudeksi hyväksy?

iso halaus myös täältä sinulle.
elämä on epäreilua, taas kerran se nähdään. sinä joka oikeasti tarvitsisit tukea, et saa sitä mistään. on se kumma että viranomaiset voi pompotella pientä ihmistä miten sattuu. ja sitten sanotaan että ketään ei jätetä oman onnensa nojaan. elävä elämä osoittaa kyllä sen väitteen ihan huuhaaksi. ap on jätetty täysin heitteille, eikä varmaan ole ainoa.
rikolliset, narkkarit ja juopot kyllä saa apua sossusta, mutta jos ei kuulu mihinkään noista ryhmistä ja on siltikin työkyvytön, ei saa mistään mitään. aargh, kun mua ottaa joskus tää yhteiskunta päähän!!!

toinen iso halaus sulle ap! älä anna periksi!!!

itse vaikeasta masennuksesta selvinneenä olen kyllä sitä mieltä, että ketään alle 3-kymppistä (eikä edes ketään alle 4-kymppistä) ei TODELLAKAAN PITÄISI LUOKITELLA PYSYVÄSTI TYÖKYVYTTÖMÄKSI. mikään terapia tai lääkkeet eivät toimi yksinään, myös potilaan täytyy olla mukana prosessissa ja HALUTA PARANTUA. aikaahan se vie, mutta yhteiskunta ei ole sinusta vastuussa, sinä itse olet.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
kerro mikä sua masentaa?:hug:

Masennus on sairaus. Erityistä syytä ei tarvitse olla. Pahan olon aiheuttaa aivojen kemiallinen epäjärjestys yhdistettynä ympäristön vaikutuksiin.

Ap. mitä lääkkeitä olet kokeillut? Läheiselläni tehosi efexor-lito-yhdistelmä siinä vaiheessa kun mikään muu ei enää auttanut. Lääkärin mukaan tätä kokeillaan harvoin. Eipä saa hänkään nuori ihminen enää rahaa mistään vaikka on täysin työkyvytön ja psykoterapialla hänestä vielä voisi saada terveen, vaan kun sekin on rikkaiden etuoikeus :/
Jaksamista sinulle, toivoa on aina :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää hylkiö:
itse vaikeasta masennuksesta selvinneenä olen kyllä sitä mieltä, että ketään alle 3-kymppistä (eikä edes ketään alle 4-kymppistä) ei TODELLAKAAN PITÄISI LUOKITELLA PYSYVÄSTI TYÖKYVYTTÖMÄKSI. mikään terapia tai lääkkeet eivät toimi yksinään, myös potilaan täytyy olla mukana prosessissa ja HALUTA PARANTUA. aikaahan se vie, mutta yhteiskunta ei ole sinusta vastuussa, sinä itse olet.

ei ap:n tilanteessa varmaan ole kyse siitä etteikö haluaisi parantua, mutta jos ei saa mistään rahaa, on vaikea edes yrittää selvitä normaaleista lääkäri- ja lääkekuluista saati sitten yksityisen terapiakuluista.

uskon että ap kyllä mieluummin olisi itsekin työkykyinen, mutta jos ei mikään auta ja yhteiskuntakaan ei auta, mitä sitten pitäisi sun mielestä tehdä?

Yhteistyössä